Gå til innhold

Hvordan kan to barn bli så ulike?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg (19) og lillebroren (14) min er helt seriøst som natt og dag. Vi har samme mor og far, men personlighets- og utseendemessig er vi totalt forskjellige. Jeg er tynn og senete, full av energi (har ADHD) og veldig lik min far. Broren min er en rolig og enkel type å forholde seg til, og er mye kraftigere enn meg. Jeg er mørk i håret, med knallblå øyne - mens han er lys med blågrønne.

Alt med oss er forskjellig, selv om han har "arvet" noen personlighetstrekk/oppførsel fra meg med tiden, slik mange lillebrødre eller søstre gjør. Han er også veldig jordnær og veldig lite sjefete - mens jeg er motsatt. Alle i slekten sier at han er som sin mor opp av dage, mens jeg er totalt fra farsiden.

Hvordan går dette egentlig an? De fleste søsken jeg kjenner er ofte ganske like og selv om de har tildels ulike personligheter, så er de allikevel ofte like.

Anonymous poster hash: 54e3a...d28
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Fordi gener fra mor og far kombineres på en ny måte for hvert barn som blir født. Foreldrenes gener halveres i 2 når man skaper et barn. Da kan det hende at man får gener som er helt ulikt hverandre. Noen har både gener for lyst hår og mørkt hår eller brune øyne og blå øyne. Så kommer det jo an på hvilken halvdel av genene blir sent videre til barnet.

Endret av Teeny
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har barn som er helt ulike. Mye det samme som med deg og din bror :) Så ja, det går fullt an å ha så ulike barn. Jeg ble anklaged for utroskap osv siden barna mine er så ulike av utseende, det er vanskelig å se at de er søsken. Men søsken er de :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...