flesvik Skrevet 25. oktober 2013 #21 Skrevet 25. oktober 2013 De aller fleste av oss er kapable til det som mange vil kalle ondskap bare de blir "opplært/hjernevasket" riktig. Se f.eks på soldater. I WW2 drepte vanlige tyske soldater haugevis av jøder, amerikanske soldater slaktet ned japanske, osv. Og etterhvert blir drepingen for disse soldatene like uempatisk som når en profesjonell jeger skyter et nytt dyr. Og man ser det samme fra f.eks amerikanske soldater i vietnamkrigen eller en moderne skarpskytter som kaldt og beregnende dreper en person, eller moderne spesialstyrker som dreper haugevis med folk på et oppdrag uten å tenke over det en gang.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #22 Skrevet 25. oktober 2013 Jeg skjønner det at mange onde mennesker kanskje er det på grunn av ting som har skjedd i oppveksten, eller at de har blitt påvirket av miljøet de her vært/er i. Med onde mennesker så mener jeg de som driver med dyremishandling, de som voldtar, dreper og gjør andre onde ting. Går det an å være født ond? Er det noe feil i hjernen til sånne for eksempel? Og kan det være arvelig? Anonymous poster hash: 1bc7f...b8f Jeg tror at noen er født ond og noen bare blir ond pga. oppvekst eller lignende. Mesteparten tror jeg blir ond, men tror at enkelte også blir født ond. Ble spesielt kvalm da jeg leste om de 4 år gamle jentene (tror det var usa?) som torturerte og drepe en liten baby fordi de ''likte å drepe, og likte nytelsen dreping ga dem''. Grøssende... Anonymous poster hash: 2399b...451 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #23 Skrevet 25. oktober 2013 Feil. Ja, i mange situasjoner er det foreldrene sin feil. Men det er mange flinke og fantastiske foreldre som har gjort alt "riktig", men enda så har ungen endt opp med å gjøre forferdelige ting. Jeg synes det er feil å tro at hvordan barna utvikler seg kun er pga foreldrenes oppdragelse Ja, enig for noen ganger er det sånn at to av tre søsken klarer seg fint, mens det ene havner i stadig trøbbel, roter seg borti eventuelt narkotika eller vold. Anonymous poster hash: 9ca72...ee7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå