Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alltid sulten! Sjokolade, yoghurt, kakao, brus, brødskiver, toast.. Hele dagen! Er nå sykemeldt med vonde kynnere og går bare hjemme. Matlysten er kjempe stor om dagen og jeg har alt gått opp 10 kilo fra starten av svangerskapet.. Er dette virkelig normalt?

Anonymous poster hash: e2ef3...a70

Videoannonse
Annonse
Skrevet

10 kilo trenger slettes ikke være særlig mye, men klart at det er lurt å begrense noe fra "ordentlig" sult og "lyst på noe" om man kjenner på det hele tiden.

Så går det også an å minske porsjonene litt og spise flere måltider - så dette kommer jo helt an på.

Vanlig inntak på ca 2000 kcal + masse innimellom blir jo ikke særlig optimalt i lengden, men om det er mer jevnt fordelt så er det jo noe helt annet.

Dog ser det ut som om du spiser mye tull når du først er sulten, så jeg ville kanskje prøvd å kutte brus ut totalt, bytte ut sukkerrik youghurt med naturell+bær i, begrense sjokoladeinntaket.

Jeg spiser og ofte, og mer søtt enn før(hyppigere sjokolade og kjeks) - men det blir fortsatt ikke en hel sjokoladeplate til dagen eller ei hel kjekspakke, og jeg holder meg helt unna brus eksempelvis.

Anonymous poster hash: d4ee9...867

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...