Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pleier å si at jeg hater verden. Dvs menneskene i den.

Jeg blir dratt inn i drama, folk sårer meg, jeg ender opp med å såre folk, uten å ha ment det. Fordi de enten tolker ting feil, eller ikke tåler å vite sannheten.

Man blir stengt utenfor, dratt med inn i "spill" bare fordi folk sliter med seg selv og trenger noen å ha rundt lillefingeren.

Folk er frekke, egoistiske, noen er direkte slemme, og ikke minst DUMME!

Gjelder ikke alle mennesker i verden selvfølgelig, jeg kjenner og vet om folk som er helt fantastiske mennesker. Men det er ikke sjeldent jeg må forholde meg til stokk dumme mennesker som ikke klarer å tenke. Og klarer de å tenke så er det bare for å bruke evnene sine i utnytting, kontrollering og manipulering.

DET ER SÅ MYE AV DET!!

Det toppet seg litt idag, og jeg ble seriøst kvalm av hvor tankeløse og idiotiske folk kan være. Jeg hater menneskeheten sånn genrelt bare mer og mer. Det finns noen unntak bare.

Jeg er en positiv person som ser det beste i folk, egentlig. Jeg er hjelpsom, hyggelig, engasjert, ordentlig, tar ting seriøst på skole/jobb osv. Jeg respekterer folk for den de er. Men jeg får jo ikke en dritt tilbake for det fra mange mennesker.

Jeg lurte bare på om det er noen flere i "samme båt". Så kan vi jo diskutere.

Anonymous poster hash: 44a35...0ed
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å si at jeg hater verden. Dvs menneskene i den.

Jeg blir dratt inn i drama, folk sårer meg, jeg ender opp med å såre folk, uten å ha ment det. Fordi de enten tolker ting feil, eller ikke tåler å vite sannheten.

Man blir stengt utenfor, dratt med inn i "spill" bare fordi folk sliter med seg selv og trenger noen å ha rundt lillefingeren.

Folk er frekke, egoistiske, noen er direkte slemme, og ikke minst DUMME!

Gjelder ikke alle mennesker i verden selvfølgelig, jeg kjenner og vet om folk som er helt fantastiske mennesker. Men det er ikke sjeldent jeg må forholde meg til stokk dumme mennesker som ikke klarer å tenke. Og klarer de å tenke så er det bare for å bruke evnene sine i utnytting, kontrollering og manipulering.

DET ER SÅ MYE AV DET!!

Det toppet seg litt idag, og jeg ble seriøst kvalm av hvor tankeløse og idiotiske folk kan være. Jeg hater menneskeheten sånn genrelt bare mer og mer. Det finns noen unntak bare.

Jeg er en positiv person som ser det beste i folk, egentlig. Jeg er hjelpsom, hyggelig, engasjert, ordentlig, tar ting seriøst på skole/jobb osv. Jeg respekterer folk for den de er. Men jeg får jo ikke en dritt tilbake for det fra mange mennesker.

Jeg lurte bare på om det er noen flere i "samme båt". Så kan vi jo diskutere.

Jeg er i samme båt.. Deprimert pga dette.

Anonymous poster hash: f1d09...d66

Skrevet

Jeg hater også mennesker.

Skrevet

Jeg også, er mye mer glad i dyr enn i mennesker. Godt å vite at det er flere av oss.

Anonymous poster hash: 1fb62...5a4
  • Liker 1
Skrevet

Men man bestemmer jo selv hvilke mennesker man vil forholde seg til og ha i livene sine? Hvorfor ta seg nær av hva andre gjør og ikke gjør? Jeg har vært som dere jeg også, men så jeg at det var bortkastet energi og jeg ble deprimert av tankene.

Nå lar jeg folk gjøre som dem vil, står for mine egne meninger og har det bra med meg selv. Verden er ikke så veldig stygg, og menneskene er ikke så veldig dumme, hvis man velger å være med de som har samme verdi som en selv.

• Liker 1
Skrevet

Om man til stadighet blir viklet inn i drama så er det kanskje ikke "alle andres feil" tenker jeg da. Men er enig at mennesker kan være litt slitsomme å ha med å gjøre til tider. Livet er det man gjør det til, og egentlig alt for kort til å omgi seg med mennesker som suger positiv energi fra andre :)

• Liker 2
Skrevet

ganske ironisk at noen her finner samhold i å hate hverandre. Tror dere de dere møter som utnytter og er slemme elsker mennesker? De tenker akkurat som dere, så de dere hater er like gjerne de som er lykkelig over å innse at de ikke er alene her i verden når de uttaler seg i sånne diskusjoner. Anonymous poster hash: 80737...1ba

• Liker 1
Skrevet

Men man bestemmer jo selv hvilke mennesker man vil forholde seg til og ha i livene sine? Hvorfor ta seg nær av hva andre gjør og ikke gjør? Jeg har vært som dere jeg også, men så jeg at det var bortkastet energi og jeg ble deprimert av tankene.

Nå lar jeg folk gjøre som dem vil, står for mine egne meninger og har det bra med meg selv. Verden er ikke så veldig stygg, og menneskene er ikke så veldig dumme, hvis man velger å være med de som har samme verdi som en selv.

Noen kan man ikke velge bort fra livet sitt. Som kunder, kolleger, klassekamerater osv. Noen venner viser seg jo etter flere år at de bare har brukt en til manipulering og utnytting. Det er litt kjipt å finne ut av det etter så lang tid, når man har trodd det var en god venn.

Eller når gode venner fks får en kjæreste du ikke tåler trynet til som du må forholde deg til ganske ofte.

Skrevet

ganske ironisk at noen her finner samhold i å hate hverandre. Tror dere de dere møter som utnytter og er slemme elsker mennesker? De tenker akkurat som dere, så de dere hater er like gjerne de som er lykkelig over å innse at de ikke er alene her i verden når de uttaler seg i sånne diskusjoner.

Anonymous poster hash: 80737...1ba

man hater ikke alle. Jeg er kjempeglad i mange mennesker, men sånn generelt så kan jeg vel si at jeg liker dyr bedre enn mennesker.

Jeg har venninner som også "hater mennesker" men vi er glad i hverandre, fordi vi respekterer hverandre og klarer å oppføre oss og være hyggelige.

Skrevet

Åh, ja! Jeg foretrekker også dyr..venner er bra så klart, men generelt vil jeg helst møte så få folk som mulig. Blir sliten av folk, og ja, mange er så utrolig dumme! Og en del direkte slemme. Så ytterst få slipper inn på meg.

Anonymous poster hash: d23c0...398

Skrevet

Jeg var i samme båt.

Men fikk det mye mer ålreit da jeg fant ut hva jeg selv gjorde for å havne i drama hele tiden.

Noen ganger må man stå opp for seg selv og velge hva som er bra eller ikke, hvilke situasjoner man skal involvere seg i og ihvilken grad man skal involvere seg.

Også slutter jeg å forvente så veldig mye fra andre mennesker. Selv om jeg er en omsorgsperson som gjør mye for alle andre, kan jeg ikke forvente samme behandling tilbake og jeg kan også velge hvem personer hvem som trenger eller kan få alle mine gode sider.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er også en som er veldig glad i dyr, og hater hvordan menneskeheten behandler de og naturen generelt.

Jeg mener de fleste mennesker har potensialet til å være både "gode" og "onde", men de som kontrollerer verden påvirker oss gjennom media til å bli mer egoistiske, overfladiske og ja dumme. De får oss til å fokusere på de områdene som skiller oss fra hverandre istedenfor de som forener oss. Et samfunn som står mot hverandre er mye lettere å kontrollere enn et som står sammen.

Jeg vet det er veldig lett å falle i den fella hvor du hater de fleste mennesker, men prøv heller å påvirke disse menneskene til å få fram de gode sidene ved seg selv, de har de et sted dypt nede :)

Skrevet

Hmm... Tør jeg spørre hva som har skjedd i dag, TS? Manipulative mennesker er ikke noe moro, og jeg har selv opplevd det å ende i klørne på sånne... Jeg pleier ikke å tenke at folk er direkte dumme selv om jeg ikke nødvendigvis liker dem, men jeg føler jo at en del mennesker kan være utrolig korttenkte og overfladiske, noe som er irriterende. Forholder meg til mennesker jeg passer bra med, men noen ganger kommer man ikke unna de som manipulerer og utnytter andre uten å ha snev av dårlig samvittighet.

Jeg tror det er noe i det å prøve å ikke ta det innover seg mer enn hva som er konstruktivt... Jeg har vært langt nede selv, og å oppleve hvordan enkelte oppfører seg mot en uten noen god grunn, er direkte horribelt... Enkelte har ingen empati - jeg ønsker et minimum tilsvarende det å la meg være i fred fremfor å trampe på meg når jeg ligger nede.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...