Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg har ett par spørsmål til dere her inne som jeg håper dere kan hjelpe meg med. Men før jeg spør vil jeg bare si at jeg er ikke gravid, har ikke tenkt til det med det første og jeg er fult klar over at man absolutt bør ha fast jobb før man får barn, så er ikke nødvendig å komme med den leksa. :fnise:

Men det som er situasjonen er at jeg og min kjære fortsatt er i starten av 20 årene, så vi bor hjemme og sparer til å kjøpe noe eget på nyåret.
Begge er ferdig utdannet. Han har 100 % fast jobb (men ikke akkurat den høyeste lønningen) og jeg har kun 30 % fast jobb i helsevesenet, men tar alle vakter jeg kan få utenom, så jobber egentlig 90-100% jeg også.

Men det som er spørsmålet mitt, hvis jeg ikke har fått noe mer fast jobb innen vi blir gravide engang hvordan vil det da fungere? Jeg prøver å lese meg opp, men klarer ikke helt å skjønne alt. Forhåpentligvis har jeg fått større stilling, og jeg leter jo hele tiden, men i helsevesenet er det ikke alltid bare bare.
Men har skjønt at man får utbetalt foreldrepenger hvis man har vært i arbeid 6 av de 10 siste mnd. Så da tar de vel gjennomsnitt i det jeg har tjent, selv om det ikke er fast? Og skjønte også at jeg vil få svangerskapspenger hvis nødvendig?
Men det jeg tenker mest på er når permisjonen er ferdig. Hvis jeg ikke har fått større stilling har jeg jo fortsatt mine 30%, men tenk hvis jeg plutselig ikke får flere vakter da må jeg jo selvsagt søke andre steder og ta det jeg får. Men man får ofte ikke jobb over natten så i mellomtiden må vi da evt leve på mannen min og min 30% inntekt frem til jeg får ny jobb? Tenker på evt hvordan det vil gå da med ett barn også?

Og med utbetalt mellom 35-40.000 til sammen i mnd., er det råd til å få ett barn eller to engang?

Vil gjerne ha saklige svar :)

Anonymous poster hash: 534cf...ee6

Anonymous poster hash: 534cf...ee6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går fint. Pul i vei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...