Gå til innhold

Mannehatere i flertall her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mulig det er bare meg, men jeg synes tråder med mannehat dukker opp oftere og oftere her inne. Er virkelig menn som gruppe så ille? Det virker som det er to hovedgrupper av kvinner som kaster om seg med mannehatet:

- Feminister: Det virker som mange av disse (ikke alle) har lagt menn som gruppe for hat. Det er ikke lenger snakk om å kjempe for likestilling, det er snakk om å skade menn. Kvinner skal frem på bekostning av menn, og menn fortjener tydeligvis å bli behandlet dårlig. Dagens menn skal straffes for den "uretten" tidligere generasjoner av menn har stått for...

- Kvinner som har hatt en dårlig opplevelse med en kjæreste eller med en ONS:

Alle menn er sjåvinister, griser, drittsekker. Man må for all del ikke stole på en mann, det kan bli skjebnesvangert, for det er visst bare et spørsmål om tid før han blir voldelig eller er utro.

Til kvinnene her inne: Jeg veit ikke helt hva dere ønsker å oppnå med dette hatet, men hva vet jeg, er jo bare en mann...

På vegne av meg selv og mine medbrødre: Takk for tillitten...

Anonymous poster hash: 17b57...c87
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heldigvis TS, så er det nok slik at dette forumet overhode ikke er representativt for det generelle synet kvinner har om menn. Synet om at alle menn er voldtektsmenn, alle er psykopater osv skyldes nok en skadet mentalitet hos den/de personer som har dette synet. Lik som det finnes enkelte menn der ute som voldtar har en skadet mentalitet. Lik som det finnes kvinner som hater menn finnes det menn som hater kvinner, og slik vil det nok alltid være.

Heldigvis trenger du ikke å bry deg om disse kvinnene, ikke kaste bort energi på å få dem til å få dem til å like deg - dette vil sjeldent skje!

Heller hyll alle disse deilige, herlige jentene/damene som også hyller alle disse deilige/herlige mennene! Og ignorer disse skadete kvinnene, for du kan ikke hjelpe dem ;) Å omvende en lesbisk er lettere!

Anonymous poster hash: 8e018...6ce
  • Liker 2
Gjest Summers
Skrevet (endret)

Tenkte faktisk akkurat på å lage en lignende tråd, men det er ikke mye mannehat på forumet og det er bare noen få kvinnehatere, derimot er det mange(de er selvsagt ikke i flertall, men de gjør ganske mye ut av seg) som hater utlendinger og enkelte politikere som f.eks Eskil Pedersen. Det er jo bare å starte en tråd "Mann av utelandsk opprinnelse voldtok jente" så får man fult av svar av typen "Utrolig hvordan sosialistene kan fortsette importen av dette pakket". Ikke bare generaliserer man utifra hva enkeltpersoner gjør man fjerner det menneskelige ved å snakke om import. Men poster man en tråd av typen "Kvinne løy om voldtekt", da får pipen en annen lyd, da er man kvinnehater som prøver å generalisere utifra enkelthendeleser.

Sånn er det alltid, hat blir ikke definert etter hva man skriver om den aktuelle gruppen, men hvilken gruppe som blir rammet. Og forvarer man feil gruppe er man muslimelsker(som er et begrep de har hentet fra det amerikanske nigger lover). Og utlendinger som blir såret av å få høre kjipe kommentarer om sin gruppe er hårsåre mens det aldri gjelder kvinner som må lese generaliseringer over kvinner.

Tror ikke det er et typisk kvinnefenomen, for aldri opplevd det i virkeligheten, det er et nettforumfenomen.

Endret av Summers
Skrevet

Det værste eg vet er kvinner som hater menn! Maskulinitet er noe vakkert som man skal respektere uannsett legning, altså om du liker gutter eller jenter.Det er såklart mange negative sider med menn, jeg er gift og min mann er både hissig, og uhøflig. Men det er sånn de er og det å være heterofil kvinne betyr at man må godta noen sånne ting. Derfor er jeg i et lykkelig ekteskap med 3 barn og en hund som jeg er glad i.

Skrevet

Hater da ikke menn? Enkelte menn er drittsekker, og enkelte kvinner er drittsekker de også. Er da ikke en fordomsfull og blind kjønnsrasist.

Anonymous poster hash: 2eb1b...130
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Kvinner og menn er, som grupper, grunnleggende forskjellige i måten å tenke på. Hadde det ikke vært for at vi var tiltrukket av hverandre, ville vi neppe hatt særlig med hverandre å gjøre. Følgelig oppstår en del frustrasjoner når man skal forsøke å finne en felles plattform, som f.eks. i et forhold eller når det diskuteres samfunn og politikk. Et nettsted som dette er i så måte et helt naturlig sted å ta ut en del av den frustrasjonen. Som mann finner jeg måten kvinner (som gruppe) tenker på både enerverende og irriterende, og jeg kan bare anta at kvinner tenker det samme om menn som gruppe. Det overrasker meg egentlig mer at folk enda ikke har fått med seg at internet-debatter har en tendens til å være noe mer direkte og upolerte (og gjerne mindre gjennomtenkte) enn debatter ellers i samfunnet.

Endret av nawuraM
Skrevet

Det er in i motebildet på KG nå. For noen måneder siden var hypen "bitterpikk". Nå er hypen "dere kvinnehatere". Det går opp og ned i utrykk, men målet forherliger middelet.

De er nemlig feige som faen, skjønner du. De ser på navnet på forumet som er KVINNEGUIDEN, og antar at kvinnene er i flertall. Da er det menn som er underdogs, og det er tryggere å sparkere nedover, dersom man vil ta minste motstands vei. Lite vet de at det er ukult å sparke nedover og mye mer hipt å sparke oppover mot overmakta. Her inne er kvinnene "overmakta". Eller, vi er i det minste i flertall. Så da må våre mer eller mindre trivelige menn, samt de mer eller mindre utrivelige mennene her inne - ta i litt ekstra. Både for å bli lagt merke til, og for å bli hørt gjennom støyen av flerstemt kakling.

For kvinner er som høns, det er bare kakling og lite annet. Vi burde egentlig bedt KG om å legge ned, så vi kan danne syklubber.

TLDR: Gjesp. Vi har idioter både blant mannlige og kvinnelige brukere. De som hater en gruppe basert på kjønn er rimelig langt inn i skauen sånn mentalt sett. Uansett hvilket kjønn de hater.

Skrevet

OM det er sånn som du sier, at det "er så mange av dem", etc - hva så? må du omvende dem? kan de ikke bare få holde på?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...