AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #1 Del Skrevet 22. oktober 2013 Noen som har fått hjelp mot dårlig søvnkvalitet eller vet noe om dette ? Jeg har egentlig hatt et søvnproblem i flere år. Har problemer med å sovne, sover veldig "lett",er veldig var for lyder så jeg våkner mye, og står da naturligvis aldri opp uthvilt, selv etter 12 timer i sengen. Føler også at jeg stortsett hele natten er i et stadie mellom våken og søvn. Nå har jeg lastet ned en sånn søvnapp på telefonen som også bekrefter mine "mistanker". Den viser at jeg bruker rundt 3 timer på å sovne, er så i "dyp" søvn i15-20min før jeg igjen begynner å vri og vende på meg. Sånn ligger jeg noen timer til, og om jeg er heldig faller grafen ned til lett søvn en eller to ganger til i løper av natten. Natt til i dag har telefonen registrert 25 oppvåkninger. Har selvfølgelig tatt det opp med lege flere ganger, men får bare beskjed om at jeg sovner nok når jeg er trøtt nok. Noen som har tips, triks eller erfaringer å dele? Anonymous poster hash: 4d19c...4e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #2 Del Skrevet 22. oktober 2013 Ingen ? Anonymous poster hash: 4d19c...4e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Limah Skrevet 22. oktober 2013 #3 Del Skrevet 22. oktober 2013 Høres ut som meg dette, men har dessverre ingen tips. Håper noen andre har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wiggins Skrevet 22. oktober 2013 #4 Del Skrevet 22. oktober 2013 Det høres ut som du har en veldig dårlig lege. God søvnkvalitet er svært viktig for allmennhelsa til folk. Jeg er ingen ekspert på dette, jeg mener du bør oppsøke en annen lege for å få en annens synspunkter. Noen råd har jeg allikevel: - Det er viktig med faste sovetider. Når du står opp er mye viktigere enn når du legger deg. Det å bortimot snu døgnet hver helg er en sikker oppskrift på dårlig søvn. Med dine problemer bør du ha vekkerklokka på det samme i helgene. Om du kjenner deg aldri så trøtt, så tving deg opp. - Når du sliter sånn med å sovne, bør du unngå å sove midt på dagen (hvis du nå skulle gjøre det). - Et godt kosthold som gir deg et stabilt blodsukker er ikke dumt. - Å være i aktivitet hver dag gir som regel bedre søvnkvalitet enn om du sitter mye på rumpa foran skjermen. Aller best er det å bedrive litt utholdenhetstrening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå