Vera Vinge Skrevet 25. oktober 2013 #21 Skrevet 25. oktober 2013 Jeg er faktisk litt glad for at jeg ikke fikk noen vogntepper i gave. Hadde en baby som absolutt ikke ville ligge i vogna, så det hadde blitt en nesten ubrukt gave. Vi har brukt teppene til mye annet enn i vogn også. Særlig over beina i bilen (syns det er mye bedre enn å kle på veldig mye, fordi de da blir så varme etter å ha kjørt litt). Eller over den tynne soveposen han brukte i senga som baby, når det var ekstra kaldt. Eller som sovepledd etter at han begynte å sove inne på dagtid. Han nærmer seg to, men teppene har blitt brukt like mye etter babytiden, når vogna har blitt mindre brukt.
Gjest Gaby Skrevet 25. oktober 2013 #22 Skrevet 25. oktober 2013 Vi har brukt teppene til mye annet enn i vogn også. Særlig over beina i bilen (syns det er mye bedre enn å kle på veldig mye, fordi de da blir så varme etter å ha kjørt litt). Eller over den tynne soveposen han brukte i senga som baby, når det var ekstra kaldt. Eller som sovepledd etter at han begynte å sove inne på dagtid. Han nærmer seg to, men teppene har blitt brukt like mye etter babytiden, når vogna har blitt mindre brukt. Om pleddet har "normal" størrelse er det jo massevis av bruksområder jeg tenkte mer på de som akkurat passer øverst på vognbagen, det er jo ikke store biten.
Gjest Magdalene Skrevet 25. oktober 2013 #23 Skrevet 25. oktober 2013 Om pleddet har "normal" størrelse er det jo massevis av bruksområder jeg tenkte mer på de som akkurat passer øverst på vognbagen, det er jo ikke store biten. Det er da mer enn stort nok til bruk i f.eks bilen alikevel da.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #24 Skrevet 26. oktober 2013 Det er et "oppåteppe" jeg har tenkt å strikke, ja. Er det noen som vet ca hvor store disse bør være? De har ikke kjøpt vogn enda, men det blir helt sikkert en "vanlig vogn". Godt å høre at disse kan være tykke, da strikker jeg noe lignende som det jeg la ut bilde av TS Anonymous poster hash: 4b4b1...a87
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #25 Skrevet 26. oktober 2013 Tusen takk for mange fine tips! Jeg lurer fortsatt litt på hvilket garn jeg skal velge. Har lyst til å lage et med noe mønster, og det enkleste da er jo å strikke rundt. Dersom jeg velger et litt tykt ullgarn og strikker rundt, slik at teppet blir dobbelt, blir dette for varmt? Jeg har blitt veldig inspirert av dette teppet, og tenker å lage noe som ligner. Det ser ut som om det er strikket rundt, og så er det heklet på en kant til slutt. Bare litt usikker på om det blir for varmt med ull, siden babyen kommer om våren? TS Anonymous poster hash: 4b4b1...a87 Sommeren i Norge er jo ikke så veldig lang da. Er vel maks 2 mnd det evt vil være for varmt til å bruke teppet - mens det vil få laaang brukstid utover det. Heller ingen garanti for sommerværet, her ble teppet i ull brukt mye første sommeren babyen sov ofte i vogna med bare vognteppet over seg Anonymous poster hash: da105...9cf 1
Tordensky Skrevet 26. oktober 2013 #26 Skrevet 26. oktober 2013 Det er et "oppåteppe" jeg har tenkt å strikke, ja. Er det noen som vet ca hvor store disse bør være? De har ikke kjøpt vogn enda, men det blir helt sikkert en "vanlig vogn". Godt å høre at disse kan være tykke, da strikker jeg noe lignende som det jeg la ut bilde av TSAnonymous poster hash: 4b4b1...a87 Vår Simobag av den "gamle" typen var vel 42x84cm. Så jeg vil tro at 50-60cm bredde og f.eks.70-80cm lengde er bra mål. Da får man litt å pakke rundt med hvis man har dyne under teppet og. Men mål gjerne noen som har bagen sin enda ;-)
Sunshine Skrevet 26. oktober 2013 #27 Skrevet 26. oktober 2013 Jeg synes det var et kjempefint teppe! Hvis du strikker med litt tynt ullgarn kan det fint brukes hele året. Jeg strikket et mønstret teppe i babyull til vår første som vi har brukt masse. På vinteren la jeg det oppå henne inni dunposen, og pakket det godt rundt skuldrene hennes. Teppet er lett og veldig mykt og vi har brukt det masse utenom vogna også. Den eneste ulempen er at det ikke er stort nok til å svøpe rundt barnet. http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b14&d_id=22&lang=no
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #28 Skrevet 26. oktober 2013 Jeg synes det var et kjempefint teppe! Hvis du strikker med litt tynt ullgarn kan det fint brukes hele året. Jeg strikket et mønstret teppe i babyull til vår første som vi har brukt masse. På vinteren la jeg det oppå henne inni dunposen, og pakket det godt rundt skuldrene hennes. Teppet er lett og veldig mykt og vi har brukt det masse utenom vogna også. Den eneste ulempen er at det ikke er stort nok til å svøpe rundt barnet.http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b14&d_id=22&lang=no Hva tenker du når du sier "litt tynt" ullgarn? Type Sisu, eller enda tynnere? Anonymous poster hash: 4b4b1...a87
Sunshine Skrevet 26. oktober 2013 #29 Skrevet 26. oktober 2013 Jeg kjenner ikke til sisu, men garn strikket på pinne 2,5 - 3 er vel relativt tynt. Jeg mener å huske at de forskjellige typer babyull jeg har prøvd strikkes med den pinnetykkelsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå