Gå til innhold

Cancun Mexico!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært der, og har tips til steder rundt å dra? Tulum? Isla Mujeres? Etc.

Takk takk :)

Anonymous poster hash: 7bb51...557
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen?

Gjest Anastasia
Skrevet (endret)

Jeg har vært der, i 4 uker faktisk. Reiste litt rundt i tillegg da, var mest i Cancun men også Isla Mujeres, Playa del Carmen og Cozumel. En av de beste feriene jeg har hatt! Bor du i Cancun så anbefaler jeg å velge all inclusive. For det er ikke mange steder å kjøpe drikke etc ved stranda. Ikke kult å gå i en halvtime i 40 grader for å finne et sted å kjøpe drikke, tro meg!

Her fins aktiviteter for alle. Du kan svømme med delfiner, dykke, dra på båttur, feste, reise rundt på sightseeing, gå tur i jungelen. Chichen Itza er helt fantastisk, det er noen ruiner bygget av maya-indianere.

Endret av Charmain
Skrevet

Jeg har vært i Cancun men bodde i Playa del carmen. Vil anbefale å ta en tur til Isla Mujeres , til parken x-caret og til Chitzen Itza.

Mexico er nydelig.

Skrevet

Takk :) Jeg skal til cancun og være der i ca 5-6 dager før jeg skal møte en reisegruppe i playa del carmen, så tenkte det ville være gøy å se noe mer enn bare cancun.

Skrevet

Takk :) Jeg skal til cancun og være der i ca 5-6 dager før jeg skal møte en reisegruppe i playa del carmen, så tenkte det ville være gøy å se noe mer enn bare cancun.

Cancun er nedtur ift andre nevnte steder her som Isla Mujeres, tulum og plays del carmen. Min eneste anbefaling ved cancun er å spise ekte meksikansk mat i downtown cancun (feks på markedet) og (hvis du er ung og festklar) er å ta turen på "the strip" en natt - en merkelig opplevelse :P

Anonymous poster hash: 2514c...3ec

• Liker 2
Skrevet

Enig med caroprints :)

Vi bodde 12 dager i Playa Del Carmen, som en slags base. Derfra dro vi på dagsturer til bl.a Cozumel og Tulum. Bodde en natt på Isla Mujeres, veeldig stille og koselig øy. Så lå vi også en natt i Cancun. Vi tilbringte tida i Cancun stort sett på kjøpesenter, mens i PlC var vi mer på stranda.

Elsker Mexico, definitivt et sted jeg kommer til å dra tilbake til :) Heldiggris!! :D

Skrevet

Jeg har ikke vært i Cancun ennå, men skal dit i juleferien sammen med kjæresten min. :) Vi skal tilbringe to netter på Isla Mujeres og to netter i Tulum før vi drar tilbake til Cancun for å dra på en 10 dagers gruppereisetur (Mayan Quest med Intrepid Travel) fra Cancun til Antigua i Guatemala. Jeg er forøvrig guidebook-"maniac", så har funnet ut rimelig mye om hva som virker som er verdt å se/gjøre i Cancun-området, til tross for at jeg ikke har vært der selv foreløpig.

Våre planer for de dagene før gruppereiseturen er blant annet:

- Discover Scuba Diving-tur fra Isla Mujeres (med Mundaca divers, som er høyest anbefalt både av LP og på Tripadvisor) med tur til undervanns-museet (La Musa)

- Besøke skilpaddefarmen på Isla Mujeres

- Besøke ruinene i Tulum og Cóba

- Snorkle i en Cenote ved Túlum, sannsynligvis Gran Cenote

- Spise masse, masse god mexicansk mat og kose oss i varmen

Gleder meg utrolig mye! :)

Kan forøvrig anbefale Lonely Planets guidebok "Cancun, Cozumel & the Yucatan". Koster bare 110 kr på tanum.no. Utrolig fin guidebok, med veldig masse gode tips og bra info! :)

Skrevet (endret)

Vil bare anbefale å smøre godt med myggmiddel ved besøk til ruinene i Coba. Det er i jungelen og der biter myggen altså.

Og så vil jeg anbefale alle som har mulighet til å bruke en dag i parken X- caret.
En flott park med mulighet til å svømme med delfiner. Og så få med det fantastiske showet om kvelden. En opplevelse jeg er kjempeglad for å ha fått med meg.

http://tripwow.tripadvisor.com/tripwow/ta-0430-8fcc-4e39?ln

et slide show jeg laget fra turen vår til Mexico

Endret av caroprins
Gjest Lady.In.Heels
Skrevet

Jeg og kjæresten reiser til Mexico om ikke så lenge! :danse::biggrin::bolledeig:

Skrevet

Jøss kanskje vi skal på samme tur, jeg skal og til Guatamala! Men mer enn 10 dager da.

Noen som vet hvor lang tid, og hvordan man kommer seg fra cancun til playa del carmen, tulum og isla mujeres?

Jeg skal forresten på en litt mer backpacker aktig typ tur da.

Skrevet

Jøss kanskje vi skal på samme tur, jeg skal og til Guatamala! Men mer enn 10 dager da.

Noen som vet hvor lang tid, og hvordan man kommer seg fra cancun til playa del carmen, tulum og isla mujeres?

Jeg skal forresten på en litt mer backpacker aktig typ tur da.

Så gøy! :) Når skal du være i Mexico og Guatemala da? Og hvilket selskap skal du på tur med?

Vi hadde egentlig planer om å booke en litt rimeligere gruppetur enn den vi endte opp med, men vi var litt sent ute med å bestemme oss for hvor vi skulle dra (bestilte tur i august), og siden juleferien er høysesong så var alle de rimeligste turene i Mexico/Guatemala/Belize-områdene fullbooket på de datoene som passet for oss. Ser absolutt ut som turen vi endte opp med også er et godt valg da, til tross for en noe høyere pris. :)

Når det gjelder transport fra Cancun til Playa del Carmen og Tulum virker det som om buss er det enkleste og rimligste. Vi tenker å ta en ADO-buss fra Cancun til Tulum (http://www.ado.com.mx/ado/index.jsp). Det går også mange busser med samme selskap fra Cancun til Playa del Carmen. Bussene går ofte, og prisene er bra (ca 100 kr tur/retur Tulum, og garantert enda billigere til Playa del Carmen). Tar ca 2 t 30 min fra Cancun til Tulum. Tror det er ca en time kortere reisetid til Playa del Carmen. Nettsiden til ADO er på spansk da, men er ganske lett å få fram rutetabellene likevel ved å velge steder og datoer i boksen øverst til venstre på siden. Har lest på Lonely Planet-forumet at nettsidene til ADO kun aksepterer mexikanske bankkort da, så vi tenker å kjøpe bussbilletter ved ankomst i Cancun.

Til Isla Mujeres er det ferge som er tingen. Fra "Gran Puerto" i Cancun er det avganger hver halvtime hele dagen. Turen tar ca 15 min og koster ca 60 kr tur/retur. Det er også to andre fergeterminaler (Puerto Juarez og Punta Sam), men sistnevnte er bilferge, og mye dyrere enn de to andre. Rutetabellene kan du finne her: http://www.islamujeres.info/planning/ferries.asp

Vi skal rett fra flyplassen til Isla Mujeres, så tenker å ta enten en buss eller en taxi ut til fergeterminalen. Det går også busser fra sentrum ut til fergeterminalene, men er visst ikke så dyrt å ta en taxi den korte strekningen heller. Dyrere med taxi/privat transport til f.eks. Tulum eller Playa del Carmen, så reiser du på backpacker-budsjett er det buss som er tingen tror jeg. :)

Skrevet

Takk for masse svar :D Jeg skal og til Belize og Guatamala. Jeg skla være der nesten hele Desember. Blir jo en stund, men liker å ha mye tid når jeg først skal så langt!

Men! Ville dere tatt med speilreflekskamera? Jeg er så i tvil, fordi det er så tungt å drasse på, samt at jeg er redd for å miste det/bli rana. Samtidig tar det jo veldig mye bedre bilder enn mobilen...

Skrevet

Ååå drømmer meg tilbake til Mexico!! Elsket det:)) Sandbarer hvor man satt på husker og drakk flott drinker, sombrero, masse god mat og nydelig strand!

Nå var jeg i Playa del Carmen da.. Men anbefaler deg som jeg ser andre over her har skrevet, blant annet Tulum og Xcaret. Jeg har aldri sett så blått vann som i Tulum! Og xcaret hadde masse spennende dyr og opplevelse å by på:)

God tur!!

Skrevet

Cancun er nedtur ift andre nevnte steder her som Isla Mujeres, tulum og plays del carmen. Min eneste anbefaling ved cancun er å spise ekte meksikansk mat i downtown cancun (feks på markedet) og (hvis du er ung og festklar) er å ta turen på "the strip" en natt - en merkelig opplevelse :P

Anonymous poster hash: 2514c...3ec

Whaat, Cancun er jo det feteste stedet som fins! Fine strender, god mat og bra uteliv. Señor Frog's er en utroolig artig restaurant/bar. Her er det ulike leker/danser og du kan få en yard long drink for 10 dollar... God mat har de og!

Anonymous poster hash: f3ccd...a43

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...