AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #1 Skrevet 22. oktober 2013 Lærer dere barna noe hjemme, tenker da spesielt på alfabetet, tall og ukerdager etc etc. Eller lar dere barnehagen ta den delen? Anonymous poster hash: b8b79...c20
Rararara Skrevet 22. oktober 2013 #2 Skrevet 22. oktober 2013 Vi sitter ikke og pugger men de lærer det hjemme ja. De er jo interessert i det, så da er det en del av leken.
Miss Lucky Skrevet 22. oktober 2013 #3 Skrevet 22. oktober 2013 Barnehagen har egentlig et opplegg. Men gutten min er treg i utviklingen og i tillegg født veldig seint på året, så jeg har gått til innkjøp av et par lære å telle og skrive aktivitetsbøker som vi skal putte litt med i helger og på ettermiddager.
frøkenkoz Skrevet 22. oktober 2013 #4 Skrevet 22. oktober 2013 Jeg også holder på litt med litj gutt.tall , dager , skrive navnet sitt , måneder osv
Hedda-78 Skrevet 22. oktober 2013 #5 Skrevet 22. oktober 2013 Ja, det gjør vi, men er veldig obs på at det skal være lek og ikke noe tvang eller noe som helst som ikke er gøy. Det er han selv som tar initiativ, jeg sier aldri "kom hit, nå skal vi jobbe med alfabetet". Det er egentlig ikke noe vi gjør veldig bevisst eller målrettet. Vi leker med blyanter, teller litt, ser på tall i bøker osv, uten noe definert mål. Vi har pratet om "mamma sin bokstav" og "bestemor sin bokstav" og telt fingre og tær.Han er glad i bokstaver, og kan vel skrive de fleste. Til femårsdagen sin syntes han det var gøy å skrive navnet til vennene sine i invitasjonene. Jeg skrev navnet først på et ark, og så skrev han av, med litt hjelp.Har en aktivitetsbok med bokstaver i, han synes det er veldig gøy at vi ser på det sammen, men han har begrenset konsentrasjon, og han husker ofte ikke noe av det vi gjorde dagen før...Ukedagene har vi ikkeNå er han hekta på alfabetsangen, og vi oppfordrer og blir med på sangen.I dag fant han ut at magnet-tallene fester seg på ovnen, og han ville skrive telefon-nummeret vårt. Jeg sa hvilke tall det var, og han fant de riktige tallene i haugen med brikker.Ukedager har vi overhodet ikke "jobbet" med. Men han skjønte fort argumentet "det er ikke lørdag i dag, så du får ikke godteri", og dermed ble han veldig interessert i hvilken dag det er i dag, og ikke minst hvor mange dager det er til lørdag, og hva heter de dagene. Har pekt litt på kalenderen når han lurer på hvor lenge det er til vi skal på ferie o.l., men det er nok ganske vanskelig å forstå ennå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå