Guy Fawkes Skrevet 24. oktober 2013 #81 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg forstår at våre verdier er forskjellige. Du ønsker tiltak som stopper det du mener er misbruk av AB tiltross for at et slikt tiltak vil også hindre de som ønsker å bruke AB på en konstruktiv i gjøre det. Jeg ønsker at AB beholdes fordi jeg blant annet ønsker at folk ikke skal holde tilbake meningene sine. Dukker det opp provoserende ytringer fra AB så gjør AB det lettere for at folk angriper meningen og ikke personen(da det er lite vits å henge ut en AB av åpenbare grunner). Dessuten virker det litt "urettferdig" å fjerne et privilegium fra en gruppe som ikke "misbruker" AB-funksjonen fordi noen "misbruker" funksjonen(til og med om "noen" faktisk er flertallet). Nå blir ikke AB funksjonen fjernet så diskusjonen vi har her vil ikke hjelpe stort. Urettferdig begrepet er neppe spesielt dekkende. Rettferdig betyr at alle skal ha like muligheter, det betyr ikke nødvendigvis urettferdig hvis en mulighet blir innskrenket fordi det kan sette tilside andres rett. F.eks rett til ikke å bli utsatt for trakasering. Det er land som og mener at det er urettferdig hvis ikke alle kan få gå med sin egen revolver. Mens vi her i landet mener at en slik rettighet har for stor skade og vil skade min rettighet til ikke å bli skadet. Anononymitet på internett kan være en døende dinosaur, ikke i morgen men min spådom er at på sikt blir den det. Det skjer ganske enkelt for mye krenkelser og overgrep til at jeg tror det kan overleve. Jeg vil gjerne at det skal være anonymt men tror ikke det lar seg gjøre. Dessverre så ser det ut som vi mennesker må missbruke ting hvis vi ser det er mulig.
MajorasMaske Skrevet 24. oktober 2013 #82 Skrevet 24. oktober 2013 Nå blir ikke AB funksjonen fjernet så diskusjonen vi har her vil ikke hjelpe stort. Urettferdig begrepet er neppe spesielt dekkende. Rettferdig betyr at alle skal ha like muligheter, det betyr ikke nødvendigvis urettferdig hvis en mulighet blir innskrenket fordi det kan sette tilside andres rett. F.eks rett til ikke å bli utsatt for trakasering. Det er land som og mener at det er urettferdig hvis ikke alle kan få gå med sin egen revolver. Mens vi her i landet mener at en slik rettighet har for stor skade og vil skade min rettighet til ikke å bli skadet. Anononymitet på internett kan være en døende dinosaur, ikke i morgen men min spådom er at på sikt blir den det. Det skjer ganske enkelt for mye krenkelser og overgrep til at jeg tror det kan overleve. Jeg vil gjerne at det skal være anonymt men tror ikke det lar seg gjøre. Dessverre så ser det ut som vi mennesker må missbruke ting hvis vi ser det er mulig. Hehe litt uenig med rettferdig definisjonen din. Jeg mener rettferdig er at alle skal ha like rettigheter, ikke muligheter.
Guy Fawkes Skrevet 24. oktober 2013 #83 Skrevet 24. oktober 2013 Hehe litt uenig med rettferdig definisjonen din. Jeg mener rettferdig er at alle skal ha like rettigheter, ikke muligheter. Jeg forholder meg kun til etikkeren Rawles som har det som sitt spesielle fagfelt om hva som er definisjon på rettferdighet. Som et eksempel for å gjøre det lett. Ingen har like mye rett til å komme inn i et styre men alle skal ha like muligheter for å komme dit.
jabx Skrevet 24. oktober 2013 #85 Skrevet 24. oktober 2013 AB er bare tull. Hvis man ikke engang tør å skrive med nick så får man heller la være.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #86 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg ønsker å kunne bruke AB også på Aktuelle saker og politikk. Jeg har mine private grunner for å diskutere dette som AB, og jeg synes det er synd hvis noen troll skal ødelegge for oss som oppfører oss ordentlig. Kan dere ikke overse idiotene i stedet? Man MÅ jo ikke kommentere alt av grums folk kommer opp med... Anonymous poster hash: 474b2...22b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå