AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #1 Skrevet 22. oktober 2013 Hei! Jeg skal ta en musesjekk hos privat gynekolog for å se om alt er bra med meg (da vi nå har prøvd i mange måneder på å bli gravid...... så spørsmålet mitt er .......må jeg ramse opp hva slags prøver/undersøkelser jeg ønsker å ta, eller de vet hva de gjør ved en rutinesjekk? Anonymous poster hash: c8326...f48
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #2 Skrevet 22. oktober 2013 Det heter GU. Seriøst. Æsj. Hvis du sier dere har prøvd en stund uten resultat vet de hva de skal se etter. Anonymous poster hash: 4d7a7...05a
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #3 Skrevet 22. oktober 2013 Det heter GU. Seriøst. Æsj. Hvis du sier dere har prøvd en stund uten resultat vet de hva de skal se etter. Anonymous poster hash: 4d7a7...05a GU? Ok, takk Anonymous poster hash: c8326...f48
Athene Skrevet 22. oktober 2013 #4 Skrevet 22. oktober 2013 Send mannen til sædprøve. Gyn vet hva han skal gjøre, innvendig ultralyd, gjennomgang prøvehistorikk i sykluser og blodprøver. 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #5 Skrevet 22. oktober 2013 Send mannen til sædprøve. Gyn vet hva han skal gjøre, innvendig ultralyd, gjennomgang prøvehistorikk i sykluser og blodprøver. Kan jeg ta med hans sædprøve eller må han bli med? Anonymous poster hash: c8326...f48
Athene Skrevet 22. oktober 2013 #6 Skrevet 22. oktober 2013 Kan jeg ta med hans sædprøve eller må han bli med? Anonymous poster hash: c8326...f48 En gynekolog kan lite om sæd, og kan ikke analysere en prøve. Mannen må få henvisning til nærmeste sykehus eller klinikk som kan gjøre dette, om han må levere prøven der eller ta den med hjemmefra kommer an på om dere kan frakte prøven raskt og varmt dit. Generelt anbefales det å sjekke ut mannen før man setter i gang med kvinnen, da sistnevnte både er mye mer omfattende og dyrt. Uansett kan det være en fordel at mannen er med. Vi var to om all utredning hele tiden, det har vært veldig nyttig at han har deltatt i diskusjoner og hørt alt som har blitt sagt.
bebis1 Skrevet 22. oktober 2013 #7 Skrevet 22. oktober 2013 Kan jeg ta med hans sædprøve eller må han bli med? Anonymous poster hash: c8326...f48 Det er en fordel at han blir med Sædprøve blir dere henvist til og må ta når dere får time
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #8 Skrevet 22. oktober 2013 En gynekolog kan lite om sæd, og kan ikke analysere en prøve. Mannen må få henvisning til nærmeste sykehus eller klinikk som kan gjøre dette, om han må levere prøven der eller ta den med hjemmefra kommer an på om dere kan frakte prøven raskt og varmt dit. Generelt anbefales det å sjekke ut mannen før man setter i gang med kvinnen, da sistnevnte både er mye mer omfattende og dyrt. Uansett kan det være en fordel at mannen er med. Vi var to om all utredning hele tiden, det har vært veldig nyttig at han har deltatt i diskusjoner og hørt alt som har blitt sagt. Tusen takk - det hjelper mye Jeg synes det er litt ubehagelig om min mann er med meg fordi er ukomfortabel med at leger kommer til å spørre meg om min fortid f.eks abort, sexpartnere osv....... Anonymous poster hash: c8326...f48
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #9 Skrevet 22. oktober 2013 Det er en fordel at han blir med Sædprøve blir dere henvist til og må ta når dere får time TS. Da får jeg gjøre det :D Anonymous poster hash: c8326...f48
Athene Skrevet 22. oktober 2013 #10 Skrevet 22. oktober 2013 Tusen takk - det hjelper mye Jeg synes det er litt ubehagelig om min mann er med meg fordi er ukomfortabel med at leger kommer til å spørre meg om min fortid f.eks abort, sexpartnere osv....... Anonymous poster hash: c8326...f48 Det er helt opp til deg. De vil spørre om du eller mannen har vært gravide tidligere, det er et viktig spørsmål i en utredning, så her bør dere også være åpne mot hverdandre. Det samme gjelder kjønnssykdommer. De spør ikke om sexpartner eller andre detaljer fra tidligere spørsmål. Dersom det er abort du bekymrer deg mest for ville jeg vært åpen med partneren om dette først som sist, det vil du bli spurt om flere ganger gjennom graviditeten, og det vil også stå i journaler/papirer, så på sikt er det vanskelig å sjule for en partner.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #11 Skrevet 22. oktober 2013 Det er helt opp til deg. De vil spørre om du eller mannen har vært gravide tidligere, det er et viktig spørsmål i en utredning, så her bør dere også være åpne mot hverdandre. Det samme gjelder kjønnssykdommer. De spør ikke om sexpartner eller andre detaljer fra tidligere spørsmål. Dersom det er abort du bekymrer deg mest for ville jeg vært åpen med partneren om dette først som sist, det vil du bli spurt om flere ganger gjennom graviditeten, og det vil også stå i journaler/papirer, så på sikt er det vanskelig å sjule for en partner. Ja, da får jeg ta det opp med min mann når det nærmer seg - og jeg forstår at det er viktig å være ærlig og åpen mot hverandre for en fremtid man ønsker å lyktes sammen. Tusen takk, du hjelper meg veldig Anonymous poster hash: c8326...f48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå