Kira-delta Skrevet 22. oktober 2013 #1 Skrevet 22. oktober 2013 Hei hei! Jeg har en runde jeg løper og jogger, men er det nok variasjon om jeg løper etappene fra A til B og B til A den ene dagen, og B til A og A til B den andre dagen? Altså den samme runden bare andre veien, runden er litt over 15km.
Gjest Daenerys Skrevet 22. oktober 2013 #2 Skrevet 22. oktober 2013 Er det flat strekning, eller bakker? Hva med intervaller, får du gjort det på den lange strekningen?
Kira-delta Skrevet 22. oktober 2013 Forfatter #4 Skrevet 22. oktober 2013 Er det flat strekning, eller bakker? Hva med intervaller, får du gjort det på den lange strekningen? Den er langs vannet, så det er noen lange sletter ved strendene, to seige og lange oppoverbakker + en del ulent terreng langs svabergene og i skogen. Har ikke gått inn for å prøve intervaller på denne runden, men tenker kanskje å få skvist dette inn som oppvarming på treningsstudioet.
Kira-delta Skrevet 22. oktober 2013 Forfatter #5 Skrevet 22. oktober 2013 15 km hver dag? Nei nei, to ganger i uken
Redbull Skrevet 22. oktober 2013 #6 Skrevet 22. oktober 2013 Nei nei, to ganger i uken da er jeg med Ville heller variert med langkjøring ene dagen og intervaller andre dagen Lykke til!
Wiggins Skrevet 22. oktober 2013 #8 Skrevet 22. oktober 2013 Hei hei! Jeg har en runde jeg løper og jogger, men er det nok variasjon om jeg løper etappene fra A til B og B til A den ene dagen, og B til A og A til B den andre dagen? Altså den samme runden bare andre veien, runden er litt over 15km. Med to ganger i uka gir dette neppe overbelastning, hvis du ikke har noen smerter nå. På den annen side blir det heller ikke all verdens progresjon av det. Du holder deg i allment god form, og det holder i massevis til å oppnå det meste av helseeffekter gitt at du er i aktivitet (ikke nødvendigvis trening) til sammen en time de andre dagene i uka. Hvis du derimot har som mål å løpe et halvmaraton eller maraton, bør du variere litt mer. Selv om du ikke trener mot noen konkurranse kan det være greit å variere for din egen motivasjons skyld.
Kira-delta Skrevet 22. oktober 2013 Forfatter #9 Skrevet 22. oktober 2013 Har ikke mål akkurat nå, det er for å vedlikeholde. Jeg løp halvmaraton i sommer, og skal løpe til neste sommer igjen. Men er inne i en periode med mye arbeid og skole, regner med at denne perioden varer frem til slutten av november eller i begynnelsen av desember. Så med andre ord har jeg ikke alt for mye tid til trening. Tror dere det vil ødelegge mye for maratonet til neste år?
Wiggins Skrevet 22. oktober 2013 #10 Skrevet 22. oktober 2013 Har ikke mål akkurat nå, det er for å vedlikeholde. Jeg løp halvmaraton i sommer, og skal løpe til neste sommer igjen. Men er inne i en periode med mye arbeid og skole, regner med at denne perioden varer frem til slutten av november eller i begynnelsen av desember. Så med andre ord har jeg ikke alt for mye tid til trening. Tror dere det vil ødelegge mye for maratonet til neste år? Om du løper 15 km to ganger i uka nå gjennom mesteparten av vinteren skulle det være et utmerka grunnlag for å begynne trening til maraton på vårparten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå