Gjest Sengaia Skrevet 22. oktober 2013 #1 Skrevet 22. oktober 2013 Jeg lurer på hvordan man går ned i fettprosent samtidig som man går opp i muskelmasse? Jeg har trent en del styrke de siste ukene, men har lagt på meg noen kilo fett jeg gjerne vil bli kvitt, uten å miste muskelmasse (det er nok mer fett jeg har lagt på meg enn muskler... jeg har spist mer, men har spist mindre noen uker nå uten å gå ned... har mer fett på magen). Vet noen hvordan jeg kan trene og spise uten å miste muskler, men gå ned i fettprosent?
Wiggins Skrevet 22. oktober 2013 #2 Skrevet 22. oktober 2013 For å gå ned i fettprosent og opp i muskelmasse er det beste en kombinasjon av styrketrening, utholdenhetstrening og fornuftig kosthold. Det kan bli utfordrende å få til tre styrkeøkter og tre utholdenhetsøkter på ei uke. Selv pleier jeg å kombinere dette; først trener jeg styrkeøvelsene, så setter jeg meg på spinningsykkelen og tråkker en stund. (Dette gjør jeg kun om høsten og vinteren før det kommer snø. På sommeren prøver jeg å miste muskelmasse for å ikke ha så mye å drasse på i motbakkene i sykkelrittene.) Hvis jeg trener en drøy time på spinningsykkel først, kjenner jeg meg ganske sliten, og orker ikke noe særlig styrketrening. Det er mye mindre problematisk å ha trent styrke før spinningøkta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå