Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper denne passer her..

Har en sykkel m dekk som er merket 53-559 (26x1.95)

Ser at Biltema har et piggdekk merket 50-507 (26x2.10)

Vil piggdekket passe på min sykkel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ut som det er en feil med siste målet. 50-507 er ikke det samme som 26x2.10.

Dersom Biltemadekket er 50-507 passer det ikke på din sykkel. Dersom dekket er 26x2.10 passer det på sykkelen din.

Ta med målebånd og kontrollmål når du er i butikken dersom de ansatte ikke kan hjelpe deg.

Anonymous poster hash: fd54e...1b8
Skrevet

Hvis dekkene som er på sykkelen din er 26x1,95, betyr det at hjulene er 26 tommer i diameter, og at tykkelsen på dekkene er 1,95 tommer. At 50-507-dekkene er 2,10 tommer brede går vanligvis greit, hvis ikke sykkelen din har veldig smal gaffel. Jeg ville ikke vært urolig.

Jeg ser at dette dekket har 280 pigger, det er bra. De selger også noen piggdekk som har 144 pigger, det er alt for lite til å gi skikkelig grep. Jeg er mer usikker på hvordan det er med punkteringssikkerheten. I fjor trengte jeg nytt dekk på hverdagssykkelen min, og kjøpte et Biltema-dekk for å spare noen kroner. Det ble ingen besparelse; jeg punkterte på vei til jobben første dagen med disse dekkene. Lappa slangen, prøvde på nytt neste dag, punkterte igjen. Da dette hadde gjentatt seg 3-4 ganger på like mange dager skjønte jeg tegninga.

Dette var sommerdekk, det er mulig disse piggdekka er bedre.

Skrevet

Hadde nok anbefalt schwalbe ice spiker pro 26" med 361 pigger.

Jeg har dekkene i 29" versjonen, og de er helt rå når det gjelder å peise på nedover på snøen/isen i skogen.

Det er en investering, men det er lett verdt det.

Skrevet

Takk for oppklarende opplysninger.

Har kjøpt sommerdekk fra Biltema tidligere og vært fornøyd. For visst sjekke med Biltema om det er tomme eller mm målet som er rett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...