Gå til innhold

Er det for kaldt for katten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en katt som pleier å sove med meg i senga om natta, evt er ute. Men de siste dagene har jeg funnet ham liggende alene i stua når jeg står opp, gjerne i sofaen hvor jeg har et teppe og noen puter.

På soverommet har jeg ikke varmeovn nå, og det er litt dårlig isolert. Men jeg klarer jo fint å sove der, under dyna. Han er jo gjerne ute om natta også, men da er det kanskje slik at det er verdt å fryse litt for å få vært ute? Han er korthårskatt.

Lurer bare på om det er "kulda" på soverommet eller meg som er grunnen til at han velger å ligge på stua om natta. Synes det er rart om det er temperaturen som er grunnen. Har vært kos å ha ham liggende mellom beina mine, oppå dyna...

Synes også at det er litt rart at han ofte ligger "demonstrativt" med rumpa til meg og aldri med ansiktet mot meg. Er det vanlig katteatferd? Det har han alltid gjort.

Anonymous poster hash: e9eb7...b7d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia,han får vel mer fred i stua,da vi beveger oss mye iløpet av natta.De får jo vinterpels og tåler opptil 10 minus,da kan ørene fryse og da skal de helst ikke være ute om natta.Min katt vil heller ikke ha ansiktet oppi mitt,men det vil nok endre seg med tid,om du ikke har hatt den så lenge.

Skrevet

Morsomt, mine katter har også migrert til det eneste rommet med varmekilde i leiligheten. De pleier ellers i ligge i senga mi, men nå ligger de på ullteppe i sofaen. Snuppa kan komme under dyna og ligge inntil meg ei lita stund, så er det rett inn i stua igjen. Tipper det har med varme å gjøre, ja! Ellers er det med rumpa til er klassisk katteatferd. Det er veldig vanlig at katter gjør det.

Skrevet

Kan jo hende at siden det er snart vinter, at det tar litt tid å venne seg til kulda? Ikke vet jeg, kattene mine sover sammen på et rom, så der har de ting de kan gjøre og sove på.

Skrevet

Synes det er rart hvis det er fordi det er for kaldt. Forskjell på puser i alle fall! Pusina mi går og legger seg på verandaen om det så er -15, for så å komme og vekke meg med jevne mellomrom natta gjennom ved å komme krypende under dyna og legge ispotene sine på magen min.... :forvirret:

Skrevet

Min katt har begynt å legge seg på det varme badgulvet nå som det har blitt kaldere ute. Tror hun har 'flyktet' fra soverommet fordi det er for kaldt der nå. Hun er fortsatt ute, men turene er korte og sannsynligvis bare for dobesøk.

Skrevet

Kan katter fryse? Ser det var en som skrev -10 var kaldt, men er det forsket på dette? Jeg har en sibirkatt som hater snø og kulde. Veldig sær katt. Og hun snur også ræva mot trynet mitt..

Anonymous poster hash: 7148a...ab5
Gjest Raindrops
Skrevet

Det med at hun snur seg med rumpa mot deg kan du heller velge å ta som et tegn på tillit. Du er tydeligvis ikke skummel nok til at det er vits i å følge med på hva du gjør på. Tror det er veldig vanlig katteatferd, og det blir litt mye menneskeliggjøring om man skal ta det som et tegn på uhøflighet eller uvennskap :)

Skrevet

Det med at hun snur seg med rumpa mot deg kan du heller velge å ta som et tegn på tillit. Du er tydeligvis ikke skummel nok til at det er vits i å følge med på hva du gjør på. Tror det er veldig vanlig katteatferd, og det blir litt mye menneskeliggjøring om man skal ta det som et tegn på uhøflighet eller uvennskap :)

Takk for oppklaring. Aldri tenkt på at det kan være tegn på tillit. Smarte katter. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...