Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil først avklare at jeg ikke vil tråden skal handle om at jeg er uansvarlig.

Greia er at jeg har ofte vært uforsiktig med prevensjon. Det var spesielt ille da jeg var 16- 17 år (begynte å ha sex). Problemet mitt er at jeg har problemer med å huske å ta den hver dag, og jeg tror man kan ha problemer med å forstå det med mindre man faktisk er så uorganisert som jeg er.

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har mistenkt graviditet, eller tatt test. Mensen min kommer i tillegg veldig random i perioder.

Jeg begynte jo med prevensjon man ikke må huske å ta hver dag, men skjedde noen ganger at prevensjonen gikk ut og at jeg i vinduer der hadde sex uten siden jeg da var sammen med en som (etter flere forsøk) ikke klarte å holde penis stiv.

Det høres jo korttenkt ut, og det er det jo også men har flere ganger også tenkt "samma, skjer sikkert ikke siden det ikke har skjedd enda" da jeg ofte også finner meg selv så kåt at jeg ikke vil avbryte akten, eller nekte å ha sex.

Tro det eller ei, men tross uforsiktigheten min er jeg utrolig glad for at jeg ikke har blitt gravid! Er det flaks, eller kan jeg være utfordret på det? Jeg vil jo ha barn en gang, bør/ kan jeg testes for dette uten å være en prøver?

Anonymous poster hash: 7cdbe...64e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var ikke så nøye selv når jeg var yngre men har nå en liten nyfødt.

Anonymous poster hash: e8995...531

Skrevet

Og du må ha vært prøver i 1 år for å bli utredet.

Anonymous poster hash: e8995...531

Skrevet

Jeg var også svært uforsiktig da jeg var ung, og noen perioder etter det, ble aldri gravid. Første barnet satt første mnd etter jeg gikk av pillen, andre satt første uka, så det trenger ikke bety noe. Likevel kan du jo gå til en gynekolog og be dem sjekke det som kan sjekkes (ikke utredning, men innvendig UL f.eks) så vet du at det ikke er noen åpenbare årsaker. Litt for mange venter i dag til de er over 30 før de vil ha barn, og får dårlig tid når det viser seg at naruren ikke er helt med på planen, da er det kjedelig å finne ut at man har tette eggledere el. En venninne fikk f.eks påvist muskelknuter på livmoren, hadde hun ventet stort lenger kunne hun muligens ikke fått barn, og det blir med det ene (hun var godt over 30). Jeg har venner i 30 årene og det er mulig det er tilfeldig, men godt over halvparten har hatt trøbbel med å få barn i ulik grad.

Anonymous poster hash: cab70...987

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...