Gå til innhold

Dette blir jeg seriøst deprimert av å lese...

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

http://www.kk.no/374237/slik-faar-du-draget-i-andre-runde

Er dette den hele og fulle sannhet?

Synes kanskje den godeste Peder Kjøs er i overkant negativ til voksne kvinner.

Dersom man er 35, så er man ikke lenger "duggfrisk"..... Jaja. Jeg trodde man fortsatt var relativt ung når man var 35??

Jeg er 32, så da har jeg vel tre gode år igjen.....må tydeligvis bruke dem effektivt om jeg noensinne skal ha håp om å finne en passende livspartner...

Endret av Fredagslunch
Videoannonse
Annonse
Gjest Hyssingen
Skrevet

Man kan si hva man vil altså, men "duggfriskheten" har virkelig gått over når man er 35.

• Liker 9
Skrevet

Kanskje gått over og mest sannsynlig erstattet med noe annet som er like bra :)

• Liker 16
Skrevet

Det er vel ikke verre enn at vi aksepterer at begge kjønn møter fordeler og ulemper på kjønnsmarkedet i forskjellige faser av livet. Er du kvinne mellom 20 og 30 og tar vare på utseendet ditt, vil du være aktuell for svært mange menn, og tilbudet er enormt. Når du bikker 30 vil det gradvis gå nedover, og menn vil ikke åpenlyst begjære deg lenger med mindre du er eksepsjonelt attraktiv.

Det betyr bare at du ikke kan velte deg i tilbud fra gud og hverman, og kanskje må løfte en finger selv for å finne noen. Er vel ikke verdens undergang det vel?

Menn derimot, blir ofte mer og mer attraktive med alderen opp til et visst punkt. De får mer kulturell og økonomisk kapital, blir mer maskuline, dominerende, og trygge på seg selv som menn. At menn har gullalderen i 30-åra, og kvinner i 20-åra burde vel være ganske ukontroversielt.

• Liker 6
Gjest Blubberella
Skrevet

Etter at man passerer 35 skrumper man inn og blir en liten muggen rosin som ingen vil ha. Allerede ved 25 begynner det å balle på seg med dobbelthaker, hengepupper og dype rynker. Egentlig burde man bare søke seg inn på sykehjem sånn rundt 30 år, for etter den tid er det ikke mer igjen å leve for. Da er det bare å sette deg på taket og la kråka ta deg.

:rolleyes:

• Liker 14
Skrevet

At menn har gullalderen i 30-åra, og kvinner i 20-åra burde vel være ganske ukontroversielt.

Bortsett fra når det kommer til det seksuelle, der har menn gullalderen før de blir 30 mens damer når gullalderen etter 30.

Anonymous poster hash: 23b33...61a

• Liker 12
Skrevet

Nå får du gi deg? Over 30 og fortsatt ungjente? Utrolig mange kvinner som er ødelagt av media som stryker medhårs. Anonymous poster hash: 96657...db6

• Liker 2
Skrevet

Jeg vil gjerne høre dette av en KVINNE, Hehe.

Tror ikke det er så mange kvinner som er enige i at gullalderen deres er i tjueårene og mennenes er i 30-årene. Når det gjelder attraktivitet synes jeg den har gått tilsvarende ned, både hos mine mannlige og kvinnelige venner.

Det er vel ikke verre enn at vi aksepterer at begge kjønn møter fordeler og ulemper på kjønnsmarkedet i forskjellige faser av livet. Er du kvinne mellom 20 og 30 og tar vare på utseendet ditt, vil du være aktuell for svært mange menn, og tilbudet er enormt. Når du bikker 30 vil det gradvis gå nedover, og menn vil ikke åpenlyst begjære deg lenger med mindre du er eksepsjonelt attraktiv.

Det betyr bare at du ikke kan velte deg i tilbud fra gud og hverman, og kanskje må løfte en finger selv for å finne noen. Er vel ikke verdens undergang det vel?

Menn derimot, blir ofte mer og mer attraktive med alderen opp til et visst punkt. De får mer kulturell og økonomisk kapital, blir mer maskuline, dominerende, og trygge på seg selv som menn. At menn har gullalderen i 30-åra, og kvinner i 20-åra burde vel være ganske ukontroversielt.

• Liker 1
Gjest Hyssingen
Skrevet

Bortsett fra når det kommer til det seksuelle, der har menn gullalderen før de blir 30 mens damer når gullalderen etter 30.

Anonymous poster hash: 23b33...61a

100% ikke enig!

Menn blir mere og mere super i senga jo eldre de blir. (helt til de ikke får den opp) Tar sex med en 50 åring lenge før jeg tar sex med en 25åring,

Damer vet jeg ikke mye om, har ikke hatt sex med eldre damer, men blir ikke vi bare tørrere og tørrere helt til det blir knusktørt?

Skrevet

Nå får du gi deg? Over 30 og fortsatt ungjente? Utrolig mange kvinner som er ødelagt av media som stryker medhårs.

Anonymous poster hash: 96657...db6

...men er MENN over 30 fortsatt unggutter da?

Det var ikke akkurat en UNGJENTE jeg mente, men at man er RELATIVT ung når man er 35...

Skrevet

...men er MENN over 30 fortsatt unggutter da?

Det var ikke akkurat en UNGJENTE jeg mente, men at man er RELATIVT ung når man er 35...

Jeg er 25, og det er ikke mye som skiller meg fra 30 åringer annet enn at jeg er litt mer trent og har tynnere skjeggvekst. Eldre menn går glatt forbi meg pga økonomi, selv om jeg kanskje har høyere seksuell markedsverdi. Selv røre jeg ikke jenter over 22.

• Liker 2
Skrevet

Jeg vil gjerne høre dette av en KVINNE, Hehe.

Tror ikke det er så mange kvinner som er enige i at gullalderen deres er i tjueårene og mennenes er i 30-årene. Når det gjelder attraktivitet synes jeg den har gått tilsvarende ned, både hos mine mannlige og kvinnelige venner.

Det er ikke hva kvinnene selv mener som er viktig på partnermarkedet. Det er hva menn mener.

Bare se på gjennomsnittlig aldersforskjell hos par. Tor du det er helt tilfeldig at kvinner i snitt er 4-5 år yngre enn mannen sin?

• Liker 1
Skrevet

Det eneste "nye" her må være at det var vel mye blomster å forholde seg til. Avblomstret stueplante eller duggfrisk blomst, jeg tror de fleste vet at det er forskjell på en 20-åring og en 40-åring. Det som ikke er nytt, er derimot det noe oppkonstruerte behovet for å realitetsorientere kvinner om deres egen dalende markedsverdi som hovedpoeng i hvordan man "sjekker" og skaffer seg en partner.

• Liker 19
Skrevet

Det eneste "nye" her må være at det var vel mye blomster å forholde seg til. Avblomstret stueplante eller duggfrisk blomst, jeg tror de fleste vet at det er forskjell på en 20-åring og en 40-åring. Det som ikke er nytt, er derimot det noe oppkonstruerte behovet for å realitetsorientere kvinner om deres egen dalende markedsverdi som hovedpoeng i hvordan man "sjekker" og skaffer seg en partner.

Mange kvinner tror de er vakrere enn ee er...

Anonymous poster hash: 15154...57c

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke hva kvinnene selv mener som er viktig på partnermarkedet. Det er hva menn mener.

Bare se på gjennomsnittlig aldersforskjell hos par. Tor du det er helt tilfeldig at kvinner i snitt er 4-5 år yngre enn mannen sin?

Mener du at kvinner ikke har NOE å si på partnermarkedet? Er det bare menn som har noe å si der?

Hva om kvinner (på grunn av sin økende økonomiske selvstendighet), slutter å anse økonomisk stabilitet som noe som hever en manns attraktivitet, og heller ønsker seg yngre og mer spretne mannfolk?

Og de kvinnene som er virkelig suksessfulle, ser man ikke som regel sammen med ELDRE, men tvertimot sammen med YNGRE menn. Se bare på de fleste kjendiskvinner, for eksempel. Ikke mange forhold der som består av unge kvinner med eldre menn, nei.

• Liker 5
Skrevet (endret)

...og mange kvinner er vakrere enn de tror de er.

Blir mer provosert enn deprimert av den artikkelen. Går man rundt og anser seg som mindre attraktiv fordi man får noen flere år på baken så setter det fort spor i hva man utstråler også, og det blir en selvoppfyllende profeti.

Tror mange kvinner kunne ha godt av å tenke litt bedre om seg selv. Utstråler man selvtillit blir man ofte mer attraktiv også. Tror du selv du har mye å tilby, så vil andre tenke at du har det også. Og da hjelper det ikke å tenke at "verdien synker med alderen" eller at man må "kompensere".

Mulig han tror han mente det godt, men vinklingen i den artikkelen var bare dum.

Endret av Flair
  • Liker 11
Skrevet

Jada, jada, Blomster-Finn.

Kom med noe nytt. Og hvor mange kvinner går rundt og bygger selvoppfatningen sin i alt for stor grad på et mer eller mindre skakkjørt bilde av sitt eget utseende?

Menn er enkle, visuelle og "vil misforstå". Kvinner, på sin side, i kraft av å være nærmere en stusslig St.Paulia enn en vakker (og duggfrisk, det må bare gjentas) rose, må ta litt kontroll over sin egen skjebne for en gangs skyld i stedenfor å sitte der og vente på å bli tatt med storm. Sånn i mangel av sin eneste kapital: Ungdom og utseendet. Hvis de innser det da, vel og merke, siden det ligger i en avblomstret stueplantes natur å mangle selvinnsikt.

• Liker 11
Skrevet

...og mange kvinner er vakrere enn de tror de er.

Blir mer provosert enn deprimert av den artikkelen. Går man rundt og anser seg som mindre attraktiv fordi man får noen flere år på baken så setter det fort spor i hva man utstråler også, og det blir en selvoppfyllende profeti.

Tror mange kvinner kunne ha godt av å tenke litt bedre om seg selv. Utstråler man selvtillit blir man ofte mer attraktiv også. Tror du selv du har mye å tilby, så vil andre tenke at du har det også. Og da hjelper det ikke å tenke at "verdien synker med alderen" eller at man må "kompensere".

Mulig han tror han mente det godt, men vinklingen i den artikkelen var bare dum.

Og hvorfor skal kvinner ikke "kompensere" for å tilby noe mer når de har forfalt? Skal dere bare alte som dere har noe å tilby i stedet for å faktisk tilby noe fordi det er provoserende at vi faktisk vil bli tilbudt noe?

Skrevet

Mener du at kvinner ikke har NOE å si på partnermarkedet? Er det bare menn som har noe å si der?

Hva om kvinner (på grunn av sin økende økonomiske selvstendighet), slutter å anse økonomisk stabilitet som noe som hever en manns attraktivitet, og heller ønsker seg yngre og mer spretne mannfolk?

Og de kvinnene som er virkelig suksessfulle, ser man ikke som regel sammen med ELDRE, men tvertimot sammen med YNGRE menn. Se bare på de fleste kjendiskvinner, for eksempel. Ikke mange forhold der som består av unge kvinner med eldre menn, nei.

Kjendiskvinner har vel om mulig en enda større tilbøyelighet til å velge eldre menn. Tone Damli, Pia Tjelta, Celina Midelfart, jeg kunne holdt på i det uendelige. Stauts er det viktige her, og med status kommer ofte penger, og omvendt.

Ja, hvis du mener det bare er å gå å finne seg en ung og spretten kar skjønner jeg ikke hvorfor du lager denne tråden i utgangspunktet. Eller var det kanskje ikke så interessant med en 24-åring når det kom til stykket?

• Liker 1
Skrevet

Og hvorfor skal kvinner ikke "kompensere" for å tilby noe mer når de har forfalt? Skal dere bare alte som dere har noe å tilby i stedet for å faktisk tilby noe fordi det er provoserende at vi faktisk vil bli tilbudt noe?

Nuda søten, hvis du vil bli tilbudt noe så er det bare å ta deg en tur langs Skippergata eller Carl-Johan en hvilken som helst kveld. Tilbud i fleng der!

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...