AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #1 Skrevet 21. oktober 2013 Noen som har erfaring med det? Finnes vel ikke noe sunnere? Grønnsaker slik som tomater, brokkoli og salater, og rent kjøtt slik som tunfisk og kyllingfilet . Hvor bra fungerer dette? Anonymous poster hash: a6dfd...fb1
Gjest Runforit Skrevet 22. oktober 2013 #2 Skrevet 22. oktober 2013 Hva med fett/karbs? Kroppen trenger enten mer fett eller mer karbs i tillegg til proteiner for å fungere. Om du lever på proteiner og grønnsaker så blir du nok temmelig slapp og ikke minst lei etter en uke. 3
MajorasMaske Skrevet 22. oktober 2013 #3 Skrevet 22. oktober 2013 Hva med fett/karbs? Kroppen trenger enten mer fett eller mer karbs i tillegg til proteiner for å fungere. Om du lever på proteiner og grønnsaker så blir du nok temmelig slapp og ikke minst lei etter en uke. Kjøtt består av fett og proteiner. Man kunne dekket karbs med grønnsaker og man hadde fått vitaminene. 1
Gjest vilma2000 Skrevet 22. oktober 2013 #4 Skrevet 22. oktober 2013 Jeg gikk på denne dietten en periode for et år siden. Gikk ned 10kg på svært kort tid! Heter psmf og anbefaler deg å lese det som står på fitnessbloggen. Bare google fitnessbloggen+psmf. Det funker bra i korte perioder, men man blir litt lei av å ikke kunne spise ute eller hos andre. Mye bedre å kickstarte med dette en periode for så å gå over til lavkarbo.
Gjest Runforit Skrevet 22. oktober 2013 #5 Skrevet 22. oktober 2013 Kjøtt består av fett og proteiner. Man kunne dekket karbs med grønnsaker og man hadde fått vitaminene. Nja, er begrenset hvor mye fett det er i kylling, kalkun, renskåret svin etc. Jeg kaller ikke kylling med grønnsaker et fullverdig måltid. 2
Gjest vilma2000 Skrevet 22. oktober 2013 #6 Skrevet 22. oktober 2013 Nja, er begrenset hvor mye fett det er i kylling, kalkun, renskåret svin etc. Jeg kaller ikke kylling med grønnsaker et fullverdig måltid. Hvorfor ikke? Om kjøttet er stekt i smør eller olje får man jo rikelig med fett. Hva er du savner? Poteter? 3
Gjest Runforit Skrevet 22. oktober 2013 #7 Skrevet 22. oktober 2013 Hvorfor ikke? Om kjøttet er stekt i smør eller olje får man jo rikelig med fett. Hva er du savner? Poteter? Folk skal få gjøre som de vil. Å steke mat med litt olje er ikke rikelig med fett. Det er nesten ikke noe av fettet som sitter igjen i maten. Avokado, nøtter etc er gode kilder til fett. Jeg vil ikke anbefale en slik diett. Burde være en større kilde til enten fett eller karbs i et kosthold. Enten burde en velge lavkarbo der en øker fettet eller lavkalori der en øker med karbs. Å kombinere lavkarbo og lavkalori er sjelden en god ide. Psfm dietten er ikke noe sunn måte å leve på i mine øyne. 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #8 Skrevet 22. oktober 2013 Folk skal få gjøre som de vil. Å steke mat med litt olje er ikke rikelig med fett. Det er nesten ikke noe av fettet som sitter igjen i maten. Avokado, nøtter etc er gode kilder til fett. Jeg vil ikke anbefale en slik diett. Burde være en større kilde til enten fett eller karbs i et kosthold. Enten burde en velge lavkarbo der en øker fettet eller lavkalori der en øker med karbs. Å kombinere lavkarbo og lavkalori er sjelden en god ide. Psfm dietten er ikke noe sunn måte å leve på i mine øyne. Nå er det ingen som lever på psmf dietten. Den brukes kun i korte perioder for å gå ned i vekt, feks før fitnesskonkurranser.Anonymous poster hash: 61669...3af 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #9 Skrevet 22. oktober 2013 Legg til innmat og egg her, og jeg ser ikke noen problemer med kostholdet. Men legg gjerne til en smørklatt på maten også for å få opp fettandelen. Anonymous poster hash: 21456...924 5
Gjest Euforia Skrevet 22. oktober 2013 #10 Skrevet 22. oktober 2013 Synes det høres altfor lite variert ut til at det er et sunt kosthold på sikt.
Supraspinatus Skrevet 22. oktober 2013 #11 Skrevet 22. oktober 2013 Du bør ikke holde deg til magert kjøtt som fileter om du bare skal spise kjøtt og grønnsaker. Da bør du velge fetere kutt. I tillegg er det lurt å inkludere egg, og kanskje en håndfull varierte nøtter hver dag. Veldig mange vitaminer er fettløselige og derfor blir opptaket bedret om du spiser litt fett til grønnsakene. 3
Kira-delta Skrevet 22. oktober 2013 #12 Skrevet 22. oktober 2013 Jeg spiser i hovedsak kjøtt og grønnsaker, men også nøtter og egg hver dag. For meg fungerer dette veldig bra
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #13 Skrevet 22. oktober 2013 Ser ikke hvorfor du vil begrense deg til kun kjøtt og grønnsaker når du kan oppnå de samme resultatene (slankere/strammere kropp/mer energi osv) ved å inkl. egg, nøtter, bær, avokado i tillegg - og få et litt spenstigere kosthold. Anonymous poster hash: b29b1...53f 4
Redbull Skrevet 22. oktober 2013 #14 Skrevet 22. oktober 2013 Ser ikke hvorfor du vil begrense deg til kun kjøtt og grønnsaker når du kan oppnå de samme resultatene (slankere/strammere kropp/mer energi osv) ved å inkl. egg, nøtter, bær, avokado i tillegg - og få et litt spenstigere kosthold. Anonymous poster hash: b29b1...53f signerer 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #15 Skrevet 22. oktober 2013 Du trenger fett og/eller karbohydrater for å holde kroppen gående. Proteiner kan ikke brukes av kroppen på samme måte som de to andre makronæringsstoffene, og rent kjøtt inneholder åpenbart ikke nok fett til å dekke kroppens energibehov. De folkegruppene som levde at kjøtt og grønnsaker, spiste ikke bare rent kjøtt. De spiste nok det meste som kunne spises på dyret, og fikk dermed i seg mer fett, vitaminer og mineraler. Anonymous poster hash: 87511...549 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #16 Skrevet 22. oktober 2013 Du trenger fett og/eller karbohydrater for å holde kroppen gående. Proteiner kan ikke brukes av kroppen på samme måte som de to andre makronæringsstoffene, og rent kjøtt inneholder åpenbart ikke nok fett til å dekke kroppens energibehov. De folkegruppene som levde at kjøtt og grønnsaker, spiste ikke bare rent kjøtt. De spiste nok det meste som kunne spises på dyret, og fikk dermed i seg mer fett, vitaminer og mineraler. Anonymous poster hash: 87511...549 Jepp, spis mer innmat! Anonymous poster hash: 21456...924
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #17 Skrevet 22. oktober 2013 Og spis de mindre "fine" stykkene på dyret også. Ikke bare indrefilét og ytrefilét. En kjøtthammer banker det meste kjøttet mørt. Anonymous poster hash: 21456...924
Supraspinatus Skrevet 22. oktober 2013 #18 Skrevet 22. oktober 2013 Og spis de mindre "fine" stykkene på dyret også. Ikke bare indrefilét og ytrefilét. En kjøtthammer banker det meste kjøttet mørt. Anonymous poster hash: 21456...924 Og skaffer man seg en sous vide-maskin så kan man lage meget møre og smakfulle biffer av stykker som høyrygg og bibringe uten problemer! 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #19 Skrevet 22. oktober 2013 Og skaffer man seg en sous vide-maskin så kan man lage meget møre og smakfulle biffer av stykker som høyrygg og bibringe uten problemer! Ja, det står på ønskelista. Kanskje ønske meg det til jul? Anonymous poster hash: 21456...924
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå