Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 3 uker siden blei jeg fjernhealet av en anerkjent healer fra nord. Jeg har egentlig ikke trodd særlig på at dette var noe som kunne fungere utover placeboeffekten, men blei rådet på det varmeste av en nabo som fikk healet vekk angst som han hadde hatt i årevis - bare i løpet av en måned. Nå har han vært helt fin i mange år. Han hadde noen kraftige 'bivirkninger' og var betydelig verre de siste to ukene, for deretter pluttselig bli helt frisk og i tillegg ha fått mere energi. Healeren min har gitt meg ti behandlinger og fortalte med da han begynte at en kunne få en forverring av tilstanden før det virket (det skal visst virke på ca 80 %) Jeg merket en forverring etter tre dager og siden det har jeg generelt vært deppet, energiløs og trist og hatt litt rare opplevelser, både psykisk og fysisk.

Nå er jeg redd at det bare har forverret seg og at det aldri kommer til å bli bedre - vanskelig å være positiv til et resultat når en føler det som jeg gjør.

Er det noen som har erfaring med fjernhealig og vil dele sin historie?

Anonymous poster hash: f1fdc...bc9
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fjernhealing er bare placebo.

Anonymous poster hash: 67f45...0e8
  • Liker 10
Skrevet

Fjernhealing er bare placebo.

Det har jeg også trodd i alle mine år, men når en kun få dager etter fjernhealing blir fullstendig satt ut med fysiske smerter overalt og får beskjed fra venner at en virker helt fjer, så er det iallefall noe som har skjedd. Alt dette 'rare' jeg har opplevd er garantert ikke hverken placebo eller annen type innbilling - såpass er sikkert!

...men egentlig var jeg ute etter noen ord av en eller annen som faktisk har forstått at det blir for lettvint å putte det i 'placebo-boksen' fordi de ikke har prøvd. Det må også sies at det vrimler av folk som har tatt ett helgekurs og fått en fin diplom - for deretter gå ut for å jobbe som healer og det er slike folk som ødelegger for de som virkelig er healere - ALTSÅ de som er født som det!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har vært veldig slapp og rar og fjern og hatt muskelsmerter de siste dagene, og det har en venninne av meg også. Ingen av oss har blitt fjerhealet, ikke som vi vet om i hvert fall. Det er visst noe som går.

Endret av Morgun
  • Liker 3
Skrevet

Det blir vanskelig å svare deg når du skriver så svevende om hva slags helseplager du har.

Kroppen vår forsøker så godt den kan å takle følelser og stress. Mange av de fysiske smertene og plagene vi har i kroppen er psykosomatiske. I en periode med mye stress kan kroppen f.eks. plassere stresset i nakken, og vi opplever at nakken blir stiv og vond. Når en behandler begynner å rote rundt i kroppen sitt stressmestringssystem (hehe langt ord) så er det forståelig at det gjør vondt verre. Men det skal jo bare være verre en periode, før det blir bedre. Så etter flere uker uten forbedring, ville jeg blitt skeptisk til behandlingen.

Anonymous poster hash: 2a371...bba
  • Liker 3
Skrevet

Beklager, men det er psykisk. Vi lurer oss selv så vi tror det, og kroppen reagerer fysisk fordi den også styres av hodet vårt.

• Liker 3
Skrevet

Det du opplever kalles nocebo-effekt.

Anonymous poster hash: f1060...61a
  • Liker 1
Skrevet

Det blir vanskelig å svare deg når du skriver så svevende om hva slags helseplager du har.

Kroppen vår forsøker så godt den kan å takle følelser og stress. Mange av de fysiske smertene og plagene vi har i kroppen er psykosomatiske. I en periode med mye stress kan kroppen f.eks. plassere stresset i nakken, og vi opplever at nakken blir stiv og vond. Når en behandler begynner å rote rundt i kroppen sitt stressmestringssystem (hehe langt ord) så er det forståelig at det gjør vondt verre. Men det skal jo bare være verre en periode, før det blir bedre. Så etter flere uker uten forbedring, ville jeg blitt skeptisk til behandlingen.

Anonymous poster hash: 2a371...bba

Takker for saklig svar. Det jeg har blitt behandlet for er smerter i skuldre armer og nakke, for lite energi og alkoholsug. Jeg har nok i en periode på ca 2 år druknet sorgene i overdreven fysisk jobb og litt for mange brune små etter endt arbeidstid. Sistnevnte har jeg redusert helt i senere tid, men kjenner suget.

1. okt. var første behandlingsdag og da healte han meg 5 dgr. i strekk, så hadde jeg ca ei uke uten behandling, for deretter få en ny 5 dagers periode. Den blei avsluttet nå på fredag som var.

Håper bare jeg er litt utålmodig, men er redd at tilstanden bare har blitt kronisk verre. Det jeg lurer på er om det at en blir verre er et tegn (en slags garanti) på at det virker og at en blir bedre? Og om det er vanlig at det gradvis blir bedre, eller om det skjer mer akutt - slik som det gjorde med naboen min?

• Liker 1
Skrevet

Alt dette 'rare' jeg har opplevd er garantert ikke hverken placebo eller annen type innbilling - såpass er sikkert!

Klart det er. Det føles sikkert som noe mer, men det er naturligvis placebo. Det er en grunn til at ingen healing noen gang har kunnet bevises etter samme beviskrav som vitenskap.

Anonymous poster hash: f5051...6ec

• Liker 2
Skrevet

Til dere som absolutt må kverulere , eller som ikke kan lese: Da jeg startet denne tråden prøvde jeg å være tydelig på at det var personer som har ERFARING med healing jeg ville høre noe ord i fra, og da altså ikke fra de som har MENINGER om healing! Her er det en vesentlig forskjell - men det finnes helt sikker debatter der dere kan diskutere OM det det virker også, men helst ikke bruk min tråd til det!

Takker for flere SAKLIGE personer som kan dele sin erfaring med meg :)

• Liker 5
Skrevet

Til dere som absolutt må kverulere , eller som ikke kan lese: Da jeg startet denne tråden prøvde jeg å være tydelig på at det var personer som har ERFARING med healing jeg ville høre noe ord i fra, og da altså ikke fra de som har MENINGER om healing! Her er det en vesentlig forskjell - men det finnes helt sikker debatter der dere kan diskutere OM det det virker også, men helst ikke bruk min tråd til det!

Takker for flere SAKLIGE personer som kan dele sin erfaring med meg :)

Vel, å referere til det som finnes av forskning er jo det mest relevante da. Spør du her så får du erfaringen til en håndfull mennesker. Forskningen er basert på erfaringene til tusenvis av mennesker - og er i tillegg systematisert slik at man unngår å lure seg selv (les: se mønstre som ikke er der).

Som for eksempel ved situasjonen du opplever nå: det KAN være du er dårlig pga healingen, det KAN være en tilfeldighet. Ingen kan vite helt sikkert hvilke av grunnene det er i akkurat ditt tilfelle. For slike sammentreff vil jo alltid skje: hvis du gir 500 syke mennesker en behandling (medisiner, healing, whatever), så vil helt sikkert noen av dem tilfeldigvis bli dårligere - eller friskere for den sakens skyld. Derfor sammenligner man gjerne med 500 mennesker som IKKE mottar behandling, for å ha et statistisk tall på omtrent hvor mange som kan forventes å bli dårligere eller friskere til enhver tid. Om det er mangle fler av de som har mottatt behandling som får en reaksjon, så virker det jo sannsynlig at det har noe med behandlingen å gjøre.

Det vi vet så langt er at alle gode undersøkelser av healing ikke tyder på at det har noen som helst effekt. Og da er det nettopp erfaringsbasert.

Anonymous poster hash: a8e9e...bcc

• Liker 4
Skrevet

Det har jeg også trodd i alle mine år, men når en kun få dager etter fjernhealing blir fullstendig satt ut med fysiske smerter overalt og får beskjed fra venner at en virker helt fjer, så er det iallefall noe som har skjedd. Alt dette 'rare' jeg har opplevd er garantert ikke hverken placebo eller annen type innbilling - såpass er sikkert!

...men egentlig var jeg ute etter noen ord av en eller annen som faktisk har forstått at det blir for lettvint å putte det i 'placebo-boksen' fordi de ikke har prøvd. Det må også sies at det vrimler av folk som har tatt ett helgekurs og fått en fin diplom - for deretter gå ut for å jobbe som healer og det er slike folk som ødelegger for de som virkelig er healere - ALTSÅ de som er født som det!

Jeg har også blitt healet flere ganger og opplevd rare ting jeg ikke kunne tro var placebo. Men etter lang tid innså jeg at det var det. Sammen med nocebo og naturlige svingninger i formen. Beklager, men healing virker ikke selv om vi opplever det sånn. Som psykologistudent har jeg fått kunnskap om hvorfor. Og jeg synes det er underlig og kult hvordan vi tror healing og andre alternative ting virker når det egentlig ikke gjør det. <3 vitenskap

• Liker 1
Skrevet

En ting til: De sier alltid at du kan bli verre av behandling før du blir bedre. På den måte har behandlere helgardert seg. Men de fleste syke blir bedre etter en stund av seg selv. Og hvis msn blir bra men én gang, kan man bare gi behandlingen æren for det.

Skrevet

Du er et godt eksempel på en nyttig idiot som helt gratis promoterer healere. Beklager å si det, men du har ikke satt deg inn i hva placebo egentlig er, og hvordan det virker. Det er ikke sånn at du er fri for påvirkningen av placebo, bare fordi du er (eller var) skeptisk. Det er noe alle er utsatt for, også hardcore skeptikere. Så lenge man er et menneske, er man utsatt for placebo og nacebo virkning.

Anonymous poster hash: c40a8...ec1

• Liker 3
Skrevet

Det har jeg også trodd i alle mine år, men når en kun få dager etter fjernhealing blir fullstendig satt ut med fysiske smerter overalt og får beskjed fra venner at en virker helt fjer, så er det iallefall noe som har skjedd.

Flere dager etterpå? Da er det åpenbart ikke "healingen" som har gjort dette.

Skrevet

Til dere som absolutt må kverulere , eller som ikke kan lese: Da jeg startet denne tråden prøvde jeg å være tydelig på at det var personer som har ERFARING med healing jeg ville høre noe ord i fra, og da altså ikke fra de som har MENINGER om healing!

Det er ingen som har erfaring med healing, da det ikke fungerer.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har erfaring med healing. Det er ikke alltid at alt løsner i et pang. Kan ta uker, måneder, år..... Jeg tror det beste du kan gjøre er å ta deg ofte hvilepauser med lukkede øyne og bare fokusere på å puste. Se på bildene, minnene eller tankene som dukker opp. La følelser få slippe ut. Ikke forvent å 'forstå' hva som skjer.

:hug:

Anonymous poster hash: c9f59...8e8
  • Liker 2
Skrevet

Jeg har erfaring med healing. Det er ikke alltid at alt løsner i et pang. Kan ta uker, måneder, år..... Jeg tror det beste du kan gjøre er å ta deg ofte hvilepauser med lukkede øyne og bare fokusere på å puste. Se på bildene, minnene eller tankene som dukker opp. La følelser få slippe ut. Ikke forvent å 'forstå' hva som skjer.

:hug:

Anonymous poster hash: c9f59...8e8

Hvorfor skal man da betale i dyre dommer for healing? Jeg har aldri forstått hvorfor folk frivillig gir fra seg penger til slike sjarlataner, når man så tydelig ikke har bruk for "evnene" deres.

Anonymous poster hash: c40a8...ec1

Skrevet

Hvor mye har du betalt for dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...