Gå til innhold

kyllingwok m cashew nøtter

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

I dag har jeg kjøpt kyllingfilet og cashew nøtter, og tenkte jeg skulle lage en wok. Noen som har tips til hva jeg kan ha i av grønnsaker? lurer på hva som passer sammen.. har gulerøtter, brokkoli, løk, sjalottløk, vårløk, paprika, squash, passer alt dette sammen m nøttene, og er d ellers noe jeg kan ha i ? evt saus som passer til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt det du beskriver passer fint sammen i woken med kylling og nøttene. Jeg bruker gjerne også sukkererter, babymais, fennikel og kinakål (kommer til sin rett ved oppvarming). Vannkastanher, bambusskudd og bønnespirer er også godt til.

Vil du gjøre det enkelt kan du bruke en av Blue Dragons sauser på pose, de smaker nydelig (jeg liker spesielt godt Szechuan krydret tomatsaus). Ellers kan du lage saus selv, ha i f.eks. finhakket ingefær, hvitløk og gjerne chili (alt dette kan du gjerne ha i uansett), søt chilisaus, soyasaus, kinesisk femkrydder, østerssaus og saften av en lime.

Gjest 1111
Skrevet

Arkana kom med mange gode tips - men noe du også kan gjøre som er veldig godt til både kylling og cashew, er å lage en god karrisaus til.

Skrevet

Jeg har alltid purre i woken. Elsker purre!

Gjest care
Skrevet

Nudler er godt å ha i. SÅnne skikkelige gode som du kjøper i innvandrer forretninger. :wink:

Gjest Embla s
Skrevet

Angående saus: hvis du bruker fiskesaus (thai), lime og/eller sort soyasaus, er det godt med en klype sukker (vanlig eller aller helst palmesukker hvis du har). Det balanserer smaken :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...