Gjest Anonymous Skrevet 3. mai 2004 #1 Skrevet 3. mai 2004 I dag har jeg kjøpt kyllingfilet og cashew nøtter, og tenkte jeg skulle lage en wok. Noen som har tips til hva jeg kan ha i av grønnsaker? lurer på hva som passer sammen.. har gulerøtter, brokkoli, løk, sjalottløk, vårløk, paprika, squash, passer alt dette sammen m nøttene, og er d ellers noe jeg kan ha i ? evt saus som passer til?
Arkana Skrevet 3. mai 2004 #2 Skrevet 3. mai 2004 Alt det du beskriver passer fint sammen i woken med kylling og nøttene. Jeg bruker gjerne også sukkererter, babymais, fennikel og kinakål (kommer til sin rett ved oppvarming). Vannkastanher, bambusskudd og bønnespirer er også godt til. Vil du gjøre det enkelt kan du bruke en av Blue Dragons sauser på pose, de smaker nydelig (jeg liker spesielt godt Szechuan krydret tomatsaus). Ellers kan du lage saus selv, ha i f.eks. finhakket ingefær, hvitløk og gjerne chili (alt dette kan du gjerne ha i uansett), søt chilisaus, soyasaus, kinesisk femkrydder, østerssaus og saften av en lime.
Gjest 1111 Skrevet 3. mai 2004 #3 Skrevet 3. mai 2004 Arkana kom med mange gode tips - men noe du også kan gjøre som er veldig godt til både kylling og cashew, er å lage en god karrisaus til.
Gjest care Skrevet 3. mai 2004 #5 Skrevet 3. mai 2004 Nudler er godt å ha i. SÅnne skikkelige gode som du kjøper i innvandrer forretninger.
Gjest Embla s Skrevet 3. mai 2004 #6 Skrevet 3. mai 2004 Angående saus: hvis du bruker fiskesaus (thai), lime og/eller sort soyasaus, er det godt med en klype sukker (vanlig eller aller helst palmesukker hvis du har). Det balanserer smaken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå