Gå til innhold

Det mest romantiske noen har gjort for deg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har sikkert vært mange slikt tråder før, men jeg lurer altså på hva det fineste/mest romantiske en mann noen gang har gjort for deg er.

Jeg sitter singel og deppa alene hjemme og vil veldig gjerne lese deres historier :)

Anonymous poster hash: e8ae1...1e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke den dama som lar meg begeistre for røde roser osv.

Så for meg var det en mann som ville ha meg med på fjellet for å jage rein (jobben hans) . Jeg er same,så det ligger vel i blodet mitt. jeg synes det er kjempe gøy .

For det første så frøs jeg. så han ga meg vantene hans . så kjørte han rundt med rosa vanter.

Når vi hadde vært ute noen timer. så skulle vi spise. han hadde laget skikkelig god lunsj og det var skikkelig koselig helt alene ute på fjellet ! og når vi kom hjem. så gikk vi rett inn i badstua:) så så vi film hele kvelden :) perfekt dag.

Anonymous poster hash: e2f10...3ad
  • Liker 3
Skrevet

1. Bruke en dag hjemme for å forberede en overraskelse til meg på bursdag. Han pyntet leiligheten, laget yndlingsmaten, serverte champagne og hadde bakt kake til meg. Hele dagen hadde han ignorert meg.

2. Sluttet i jobben sin i hjemlandet, forlatt familien og bosatt seg her i Norge sammen med meg. Alt for å satse på kjærligheten vår.

Kjæresten min er generelt ganske romantisk noe jeg setter stor pris på.

• Liker 1
Gjest Awzm me
Skrevet

Har kanskje ikke opplevd SÅ mye romantisk enda, men det jeg kan komme på nå var da min forrige kjæreste hadde kjøpt mange roser, kuttet av alle tornene, og spredd de utover i gulvet og på sengen, med røkelse, stearinlys, moët, og massasjeolje som han skulle bruke til å massere meg.

Og en annen gang da (vi hadde avstandsforhold), jeg skulle ta toget til han, og noen minutter etter toget hadde dratt og jeg var på vei til han, så dukket han opp på toget :D Det var kjempesøtt.

Og generelt bare det å få roser på valentines, pluss søte brev hjemmelagde brev er noe jeg husker på.

Vanskelig å finne ut hvilken som er aller mest romantisk :D

Skrevet

En gang jeg var pottesur og hadde mensen. Alt han sa ble bare feil på en eller annen måte. Senere på dagen hadde han vært ute en tur, og da kom han hjem med pepsi max, smågodt og vannmelon. (Det er det beste jeg vet når jeg skal kose meg) :P

Synes det er det mest romantiske han har gjort for meg. Han har så klart tatt meg med ut på resturant, men synes det første jeg skreiv er mest romantisk. ;)

Anonymous poster hash: 110d5...570
Skrevet

Når det var vinter og iskaldt på soverommet brukte en av eksene mine alltid å varme min dyne mens jeg var på badet, slik at jeg ikke skulle fryse når jeg kom å la meg. Synes det var kjemperomantisk og omtenksomt av han :)

• Liker 5
Gjest Gemini7
Skrevet

Det året jeg og mannen først møttes nærmest vi oss kjæresteri sånn rundt valentines, og på valentine's kom jeg da hjem til en flott scene foran døra mi: et lys i en krukke sto og brant utenfor døra, på dørklinka hang to røde hjertegassballonger og langstilkede roser, flere røde papphjerter med egenkomponerte dikt lå dandert omkring, skrevet med sjarmerende gutteskrift, et stort kort med fine ord sto i midten og ved siden av en rød hjertepute... Gjett om det var ei som smelta? Skjønte at dette var en omtenksom og gjennomført god mann, og den antakelsen stemte. Vi har nå vært sammen i 13 år og har to barn :)

Han er ellers den typen som gjerne steller i stand romantiske ting for meg; lager fantastiske middager med god vin og dessert og lys stadig vekk, når han er i byen og skal kjøpe seg noe kjøper han gjerne noe til meg i stedet- klær, et smykke eller noe annet jeg trenger. Han liker rett og slett å skjemme meg bort og er utrolig omtenksom.

Og sånn "hverdagsromantisk", om man kan kalle det det; jeg blir fremdeles rørt etter mange års samliv når han bruker kvelden før han selv skal reise på konferanse i en uke til å lage opp en svær kasserolle med lapskaus fra bunnen av slik at jeg og barna skal ha middag (og jeg skal slippe å lage, hvilket han vet jeg ikke liker ;).

Skrevet

Det var i begynnelsen av forholdet vårt.

Vi ble sammen 1 oktober, og jeg hadde allerede avtalt at jeg skulle hjem til jul 1 uke før julaften, og være der i romjulen.

1. juledag ringte han meg, og pratet som bare det. Så ringte han igjen en stund etterpå, og pratet og pratet. Koselig det tenkte jeg. Plutselig spurte han "du, forresten hvor er huset til foreldrene dine?"

Så altså, første gang han ringte var mens han satt på ferja, og andre gang når han visste han nærmet seg stedet jeg vokste opp.

Han hadde ikke vært der før, heller ikke møtt noen av familien min.

Klarte å skrive ned på en lapp "han er på vei hit NÅ!" som jeg viste min mor og søster som var hjemme.

De okkuperte de to badene vi hadde i huset, mens jeg fortsatt satt i telefonen for å guide han frem.

Da han var kommet frem satt min mor og søster oppfiffet og freshe i sofaen, mens jeg fremdeles hadde joggebukse og sovehår :fnise:

Han fikk mange stjerner i boka den kvelden!

• Liker 7
Skrevet

Kommer plutselig ikke på noe spesielt kjempesuperduperromantisk jeg nå.. Men det siste romantiske jeg opplevde var i alle fall at jeg fikk roser i forrige uke <3

• Liker 1
Skrevet

Jeg og kjæresten var igjennom en ganske vanskelig og hard periode for ett par år siden. Og når vi endelig dant tilbake til hverandre, så ville han at vi skulle dra på en liten tur sammen.

Det ble med danskebåten, Oslo - Fredrikshavn. (Det var på den båten vi hadde våres første alenetid etter vi ble sammen) Nå så hadde han bestilt Captains Clas, når jeg kommer inn på lugaren så står det champagne, ost, kjeks og sjokolade. Jeg fikk skikkelig rørt når jeg så dette. Men han toppet det hele med å spille verdens fineste sang for meg :-D Og etter det så har vi holdt sammen med mange små romantiske overraskelser <3

Anonymous poster hash: 4fbfb...ef1

Skrevet

Kjæresten min gav meg en skikkelig rebus da han skulle be meg ut, med krypteringer og mattestykker og slikt for å finne frem til et kodeord, som gjorde at jeg måtte løpe rundt på hele skolen. Svaret på rebusen ble "vil du bli med på kino?" :rodmer: (og det var første gang noen bad meg ut) Og det beste ved det hele var at han ikke visste at jeg har brukt så mange anledninger på å lage rebuser til venner og slikt ved spesielle anledninger fordi foreldrene mine har laget til meg helt fra jeg var liten - og det var første gang noen andre enn de hadde laget til meg! Da var jeg solgt.

Noe annet var i en høstferie rett etter at vi hadde blitt sammen, da han hadde vært bortreist lenge. Jeg visste at han skulle hjem (til seg selv) etter en lang uke, og visste han hadde en lang biltur hjem. Sent på kvelden ringte han og ville at jeg skulle åpne døren. Og der sto han.
Han hadde kjørt i 12 timer i strekk, og ringt en venninne av meg for å vite hvor han skulle (da dette var første gang han kom på besøk), som i tillegg hadde sendt ham en time i feil retning... Hahaha off! Han kom nå frem omsider!

Men han er generelt utrolig romantisk :romeo:

• Liker 6
Skrevet

Det mest romantiske var da mannen min kjørte meg hjem 200 mil, jeg kunne ikke kjøre bil pga akutt helseproblem. Han overnattet hos meg og fløy hjem dagen etterpå. Vi var nettopp blitt sammen, kjente ikke hverandre sååå godt og han kunne godt ha overlatt problemet til meg selv.

Det var også grunnen at søsteren min for første gang likte en mann jeg hadde falt for. Jeg er veldig søster-dalt ;)

Anonymous poster hash: 9be0b...8da

• Liker 1
Skrevet

Det var i begynnelsen av forholdet vårt.

Vi ble sammen 1 oktober, og jeg hadde allerede avtalt at jeg skulle hjem til jul 1 uke før julaften, og være der i romjulen.

1. juledag ringte han meg, og pratet som bare det. Så ringte han igjen en stund etterpå, og pratet og pratet. Koselig det tenkte jeg. Plutselig spurte han "du, forresten hvor er huset til foreldrene dine?"

Så altså, første gang han ringte var mens han satt på ferja, og andre gang når han visste han nærmet seg stedet jeg vokste opp.

Han hadde ikke vært der før, heller ikke møtt noen av familien min.

Klarte å skrive ned på en lapp "han er på vei hit NÅ!" som jeg viste min mor og søster som var hjemme.

De okkuperte de to badene vi hadde i huset, mens jeg fortsatt satt i telefonen for å guide han frem.

Da han var kommet frem satt min mor og søster oppfiffet og freshe i sofaen, mens jeg fremdeles hadde joggebukse og sovehår :fnise:

Han fikk mange stjerner i boka den kvelden!

Tror jeg hadde stått å hamra på en av baderomsdørene i rein panikk! :fnise:

Anonymous poster hash: 999d9...617

• Liker 1
Skrevet

Hmm..kjæresten min er veldig romantisk i måten han er på. Sier søte ting hele tiden, tar meg med på koselig tur, piknik, dates osv. Men det jeg kanskje husker best var en helt vanlig onsdag jeg kom hjem til han. Ikke når månedsdag eller noen ting, bare en helt vanlig onsdag etter skolen. Jeg kommer hjem til han og snakker en stund med moren hans og han en stund, før vi går opp trappen for å gå inn på rommet hans. Når jeg åpner døren ser jeg at lyset er skrudd av, hele rommet er fullt av stearinlys, han har satt på favorittsangen min og satt frem den beste snacksen jeg vet om. Ble så utrolig rørt at han tenkte på alt dette av seg selv, og gjorde det uten noen grunn. Ble også utrolig imponert over at han husket hva favorittsangen min er, og tok til og med hensyn til at jeg hadde godtelov xD Utrolig skjønt av meg.

Han har også lagde små "fortune cookies" til meg og la en liten lapp inni hvor han spurte meg på date. Han brukte masse tid på å lage de selv, er visst ikke så enkelt xP Han er utrolig skjønn, og vi er fortsatt sammen <3 :rodmer:

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns roseblader og sånt er så klisjé at jeg vet ikke hvor jeg hadde gjort av meg.

Ble mest imponert over han som tissa(!) I LOVE YOU i snøen. Da snakker vi finmotorikk!

• Liker 3
Skrevet

Så mange koselige historier!

Sist vi var på ferie hadde vi et rom med AV eller PÅ aircondition, og jeg lå tilfeldigvis nærmest den kalde lufta.

Plutselig våknet jeg av at kjæresten løftet meg opp og la meg på hans plass i senga, bredde på meg dyna og la seg til å sovne på siden så han ble en "vegg" mot den kalde vinden..

Han hadde våknet av at jeg skalv og hutret i søvne..!

Snille, søte mannen min! :kyss:

• Liker 6
Gjest Lille-pus
Skrevet

"Tatt med" på langhelg i en Europeisk mellomstor by...

Kjørt 13 mil etter jobb for å møte meg på en flyplass... og kjøre 13 mil hjem igjen om natten for å rekke et forretningsmøte tidlig neste morgen.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Etter 23 år har det blitt mange varianter:

- før vi fikk barn vekket han meg en lørdag med et brett med roser og en avkjølt champis: Idag tilbringer vi dagen i senga og drikker champis, har det moro og elsker. Dette gjentom seg flere lørdager

- på alle mine burdager har han dratt opp sønnene våre i halvsøvne, og etterhvert kommer det en prosesjon inn på soverommet mitt med 3 søvnige fyrer, som bærer flagg, lys, blomster og kake mens de synger bursdagsang for meg. Dette er et familierituale som gjelder for alle her i heimen.

- På vinteren står han alltid opp før meg, fyrer i ovnen i stua og skraper bilen min

- Han kysser meg kjærlig mange ganger hver dag og forteller meg hva jeg betyr for han

- I fjor var vi utenlands på vår 21 bryllupsdag og vi hadde ikke planlagt noen fering. Vi ankom hotellet og jeg sa jeg ville ha en dusj. Han sa han ville ta en tur ned i restaurante for å ta seg en øl i mellomtiden. Da jeg kom ned satt han ved et bord med nydelig duk, masse lys, roser i en vase og en champis i en vinkjøler. Jeg ble utrolig overrasket og rørt

. Vi pleier å ha en uke i sør- europa hver høst. Han er den som står først opp, går til landsbyen for å hente fersk brød, ferske egg, bacon etc og jeg kan stå opp til en nydelig frokost.

- alltid kaffe på senga når vi er på hytta osv

- når han drar meg ut på dansegulvet og leder meg igjennom danser som egentlig er for vanskelige for meg. Han er en rådgod danser men bærer over med at jeg skødder litt på trinnene.

-når vi er ute i selskap og ikke kan gå forbi meg uten å kysse meg på kinnet eller stryke meg på armen.

- nar vi har selskap i heimen er han den perfekte vert og vertinnen får sitte på stas selv om det er hun som har gjort mye av forberedelsene.

Det er noe mye mer men det er ikke i klassen "roseblader på senga etc". Middager spiser vi ute rett som det er og blomster får jeg en gang i blandt. Men jeg ser ikke på det som spesielt romantisk.

Endret av Havbris
  • Liker 5
Skrevet

Mannen min er ikke sånn romantisk av seg. Så det må bli den kvelden han lagde middag til meg. Dempa belysning, stearinlys, rydda stue og nachos med kjøttdeig og ost :) Må sies at det var en av de første ukene etter vi fikk jenta vår, og det var egentlig jeg som skulle lage middag etter en liten dupp i senga. Ikke i nærheten av hva dere andre har opplevd, men var bra fornøyd da altså ^^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...