AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #1 Skrevet 21. oktober 2013 Hei! Usikker på hvor jeg skulle poste dette, så prøver her jeg Jeg er aleneforsørger og er akkurat ferdig med permisjonen min (100% dekningsgrad). Jeg hadde vikariat som gikk ut rett etter jeg fikk barnet så er nå desverre arbeidsledig :/ En dame jeg snakket med hos nav sa at jeg kunne søke om å få full overgangsstønad (har fått redusert til nå). Men at jeg ikke hadde rett på arbeidsledighetstrygd. Syns dette hørtes litt rart ut? Noen som har erfaring rundt dette og vet om det stemmer at jeg ikke kan søke ab.ledighetstrygd i tillegg til overgangstønad? ...Og til dere haters der ute.. Nei, jeg er ikke ute etter å prøve å snike til meg penger for å sitte å ræva hjemme, men er ute etter å få de pengene vi har krav på til jeg finner meg en jobb, forhåpentligvis fort som fy! Anonymous poster hash: e45b1...62b
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #2 Skrevet 21. oktober 2013 Oppfyller du vilkårene for dagpenger da? Det er en rekke vilkår som må fylles - sjekk nav.no så finner du oversikten der.. OM du får innvilget dagpenger vil du ikke kunne få full overgangsstønad i tillegg da overgangsstønaden blir redusert om du har inntekt utenom.. Kan være du eller den du spurte har misforstått?? Anonymous poster hash: 5a3be...c55
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #3 Skrevet 21. oktober 2013 oppfyller vilkårene ja, bortsett fra at jeg ikke har registrert meg ab.ledig ennå. Dette har jeg ikke gjort pga. hun på Nav sa jeg ikke skulle gjøre det før jeg mister retten på overgangsstønad om ca 2 mnd ( om jeg fortsatt er ab-ledig da). Regner med at overgangstønad vil bli redusert ja, om det skulle vise seg at jeg har rett på dagpenger og. Anonymous poster hash: e45b1...62b
Gjest Lite nytt Skrevet 21. oktober 2013 #4 Skrevet 21. oktober 2013 Du kan få begge deler ja. Overgangsstødnaden blir redusert etter hva du vil få i dagpenger. Var i samme sitasjon i sommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå