Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger tips og råd av dere som bor sammen med deres utvalgte :) kjæresten min og jeg har snakket om å flytte sammen en god stund, men jeg lurer på hva vi må tenke på før vi gjør det. Jeg lurer på alt egentlig:)

Anonymous poster hash: c1ab5...a5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper noen forsto hva jeg spørr om, ser nå at jeg har formulert meg dårlig. Ts

Skrevet (endret)

Tenker du da på følesesmessige ting eller praktiske?

Hvor gamle er dere, og hva er situasjonen deres i forhold til skole/arbeid?

Endret av Majott
Skrevet

Jeg er tjue, han er tjueåtte. Jeg går på skole og har en deltidsjobb og han jobber. Tenker både på følelsesmessig og praktiske ting. Ts

Gjest bustyvel
Skrevet

Skriv iallefall en god samboerkontrakt, med avtale om både husarbeid og fordeling av utgifter, samt hva som skal skje dersom det blir brudd (deling av gjenstander, økonomi etc.).

Skrevet

Spørs hvordan dere skal gjøre det, skal dere leie noe sammen eller flytter en av dere inn til den andre?
Tenk litt på fordeling av utgifter, matbudsjett - spiser han 3 kjøttdeiger til middag mens du bare vil ha salat, osv. Dersom den ene flytter inn til den andre blir det økonomiske enda viktigere å planlegge nøye og det er viktig at den som flytter inn og evt. legger penger inn i boligen også føler at det er deres hjem.

Følelsesmessig så har jeg alltid sett på det å være samboer som en viktig og naturlig overgang i ett forhold hvis dere føler tiden er inne for det. Jeg syns det tar presset av forholdet litt og jeg har opplevd at forholdet faktisk blir litt mindre altoppslukende når en bor sammen fordi da får en slappet av sammen, gjort ting individuelt men alikevel sammen.
Vær obs på irritasjonsmomenter, kommunikasjon er viktig.

Skrevet

To viktige ting. Bli enig om økonomi og fordeling før dere flytter samme. Like viktig er forventninger, ønsker og krav i forhold til husarbeid.

Anonymous poster hash: c8214...9cc

Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg av utestengt bruker.

Irrlys, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...