Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg er like betatt av han :O What to do?

Det er så åpenbart at vi begge liker hverandre, men ingen tør å ta et steg..

Anonymous poster hash: d54cf...d69
Videoannonse
Annonse
Gjest Lille-pus
Skrevet

Om dere er voksne, og du ikke ser syner, så snakker dere om dette.

Er begge fri til å inngå en forbindelse så vær oppmerksom på at det ikke nødvendigvis trenger være plass til deg i kollegafellesskapet til enhver tid, og at det kan bli meget vanskelig for din sjef å ha kjæresten, samboeren, ektefellen som ansatt på egen avdeling.

Det kan tenkes være det beste for begge at en av dere i så tilfelle bytter avdeling/jobb. Dette da interessekonflikter kan, eller med rette eller urett ,vil mistenkes i forbindelse med nedskjæringer, medarbeidersamtaler, lønnsoppgjør o.l.

Skrevet

Om dere er voksne, og du ikke ser syner, så snakker dere om dette.

Er begge fri til å inngå en forbindelse så vær oppmerksom på at det ikke nødvendigvis trenger være plass til deg i kollegafellesskapet til enhver tid, og at det kan bli meget vanskelig for din sjef å ha kjæresten, samboeren, ektefellen som ansatt på egen avdeling.

Det kan tenkes være det beste for begge at en av dere i så tilfelle bytter avdeling/jobb. Dette da interessekonflikter kan, eller med rette eller urett ,vil mistenkes i forbindelse med nedskjæringer, medarbeidersamtaler, lønnsoppgjør o.l.

Du sier snakk om dette, og det har du all rett til. Skulle ønske det var så enkelt, jeg kan ikke være den som legger an på min sjef mens jeg skjønner den posisjonen han er i. Føler at ingen av oss kan ta steget slik arbeidssituasjonen er per nå..

Skulle gjerne trodd det var syner jeg så, men alt tyder på det motsatte.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Nåja.... jeg mente ikke 'legge an på', men ta en rolig samtale mht. at du synes ansatt - leder forholdet deres har endret seg.

Det vil være viktig uansett om han er fri eller i et forhold, men han er kanskje fri ?

Skrevet

Og jeg er like betatt av han :O What to do?

Det er så åpenbart at vi begge liker hverandre, men ingen tør å ta et steg..

Ingen som skal ta noe steg pga det er uproffesjonelt.

Skrevet

Nåja.... jeg mente ikke 'legge an på', men ta en rolig samtale mht. at du synes ansatt - leder forholdet deres har endret seg.

Det vil være viktig uansett om han er fri eller i et forhold, men han er kanskje fri ?

Han er fri, hvordan går jeg frem om dette da? Kan liksom ikke se for meg det, blir helt nerver i hans nærvær :P

Skrevet

Jeg synes du skal forholde deg passiv, for sånt som det der gir altså da et utrolig dårlig arbeidsmiljø.

Skrevet

Jeg synes du skal forholde deg passiv, for sånt som det der gir altså da et utrolig dårlig arbeidsmiljø.

Har du selvopplevde erfaringer kanskje?

Skrevet

Har du selvopplevde erfaringer kanskje?

Ja.

Da sjefen begynte å rote med en medarbeider så ble det veldig betent miljø og det roet seg ikke ned før forholdet deres var over og hun flyttet over til en annen avdeling. Som kollegaer så kan man ikke stole på dem mer.

Skrevet

Ikke begynn å rote med sjefen! Dette er mannen som skal gi deg en attest og være referanse ved senere jobbsøking. Bruk hodet her!

• Liker 1
Skrevet

Ikke begynn å rote med sjefen! Dette er mannen som skal gi deg en attest og være referanse ved senere jobbsøking. Bruk hodet her!

Nei, han er vikar.

Skrevet

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=don%27t%20shit%20where%20you%20eat

Det er ikke det at du ikke kan være sammen med denne personen, men du kan ikke være sammen med ham når han er sjefen din. Det blir bare søl, samme hvor bra dere har det. Det blir ubehagelig for kolleger og det ødelegger tilliten dere begge har på jobb. Det er også en svært uheldig rolleblanding for ham som skal behandle folk likt og ikke favorisere. Hvis det går skeis er det ubehagelig for dere begge, hvis det går fint er det uansett ubehagelig for alle andre av årsakene jeg nettopp skrev. Tap/tap-situasjon. Hvis han er vikar kan dere jo vente til han ikke lenger er vikar, eventuelt kan du bytte avdeling.

Anonymous poster hash: f1a91...d7c
Skrevet

Nei, han er vikar.

Forandrer ikke på en skit, man roter ikke med noen på jobb.

Skrevet

Tenk på deg selv, og drit i hva alle andre mener. .. Om dette er mannen i ditt liv er det en smal sak for en av dere å bytte avdeling/jobb, og samme om det blir brudd. Du lever bare en gang!!

• Liker 1
Skrevet

Om han er vikar så vent til etter han er ferdig med vikariatet sitt.

Skrevet

Kjærlighet er viktigere enn karriere! Go for it. ;)

Å finne seg en jobb er lett. Å finne kjærlighet, er ikke det.... Og det sier vel seg selv hva som har potensialet til å gjøre deg lykkeligst.

Anonymous poster hash: 7a818...ae0
Skrevet

Don't shit where you eat. Never dip your pen in company ink. Osv osv. Det er en grunn til at det finnes slike uttrykk ...

Vær også obs på at både han (og du) kan være blendet av fanatsien om "eldre mannlig sjef" / "yngre kvinnelig ansatt".

Men om dette er kjærligheten, så ta det rolig først - og så må en av dere bytte jobb/divisjon/avdeling. Det er vel heller ikke til å legge skjul på at et hemmelig forhold en periode kan være pirrende i seg selv.

Lykke til.

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Nei, han er vikar.

Da kan du vel vente med å ta noe mer intiativ frem til han slutter som vikar?

Skrevet

Er det den store kjærligheten, så sats på han. Prøv å holde det hemmelig for kolleger til dere ser om forholdet er noe å satse på. Bytt avdeling om det blir for vanskelig etterhvert.

Anonymous poster hash: a6604...30e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...