Liveurlife Skrevet 21. oktober 2013 #1 Skrevet 21. oktober 2013 Min katt på 6 måneder har kastet opp idag og føler seg generelt dårlig. Han har ikke matlyst og vil ikke leke. Ser på øynene hans at han er syk og er ikke i form. Han slet litt med oppkast tidligere men etter at vi har gitt han ormekur ble det bedre i en periode og idag kommer dette. Har ikke penger til å til legen denne måneden så lurer på det haster så kan vi låne penger. Vil bare at pusen skal ha det bra...
Bazinga! Skrevet 21. oktober 2013 #2 Skrevet 21. oktober 2013 Jeg pleier å si at så lenge dyret virker friskt utenom oppkast/diare, ville jeg heller faste den en dag og starte med mild kost. Men drikker den lite er i dårlig form ville jeg ha tatt en tur til legen. Nå er det jo uansett for sent for dyrlegen, så la den gå uten mat til i morgen og se an tilstanden, men jeg ville nok tatt en tur til dyrlegen. 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #3 Skrevet 21. oktober 2013 Ville tatt en tur til dyrlege i morgen ja. Anonymous poster hash: 35aac...4e5 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #4 Skrevet 24. oktober 2013 Hvordan gikk det? Har du vært hos dyrlegen? Anonymous poster hash: b906e...c55
xxhmj Skrevet 24. oktober 2013 #5 Skrevet 24. oktober 2013 Hvis du ringer dyrlegen før du bestiller time, så kan du høre om det går ann å ta det på regning. Det har jeg fått til flere ganger. Men det er ikke alle som tillater det.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #6 Skrevet 25. oktober 2013 Hvis du ringer dyrlegen før du bestiller time, så kan du høre om det går ann å ta det på regning. Det har jeg fått til flere ganger. Men det er ikke alle som tillater det. Som ansatt på dyreklinikk så kan jeg si at dette er fordi at dyrlegeregningen virker å være det første folk driter i å betale. Om folk hadde betalt regningene sine hadde det jo ikke vært noe problem. Derfor er det bedre at folk låner penger av venner/familie for å behandle dyrene sineo goså betaler tilbake til de, enn å låne penger av dyreklinikker som sjeldent drives med særlig overskudd og som ikke kjenner vedkommende. Folk som utdanner seg til dyrepleier/dyrlege gjør det fordi de er glade i dyr og liker å jobbe med dyrehelse, ikke fordi de ønsker å ta på seg gjelda til folk. Har man dyr så bør man ha forsikring/penger i bakhånd/et nødskredittkort/venner som har mulighet til å legge ut. Om man absolutt er blakk så dekker Mattilsynet den enkleste form for behandling som i mange tilfeller er avlivning slik at dyr skal slippe å lide. På ingen måte meningen å henge ut deg som poster dette, men jeg er så innmarri lei av at folk skal si at det burde være selvfølgelig at man skal kunne få regning hos dyrlegen siden det er så "dyrt" Anonymous poster hash: 07bdb...e0f 4
Tiak Skrevet 25. oktober 2013 #7 Skrevet 25. oktober 2013 Det er alltid gratis å ringe veterinær og be om råd. Så kan fagfolk vurdere om symptomene er så ille at dere burde komme til time raskt.
xxhmj Skrevet 26. oktober 2013 #8 Skrevet 26. oktober 2013 Som ansatt på dyreklinikk så kan jeg si at dette er fordi at dyrlegeregningen virker å være det første folk driter i å betale. Om folk hadde betalt regningene sine hadde det jo ikke vært noe problem. Derfor er det bedre at folk låner penger av venner/familie for å behandle dyrene sineo goså betaler tilbake til de, enn å låne penger av dyreklinikker som sjeldent drives med særlig overskudd og som ikke kjenner vedkommende. Folk som utdanner seg til dyrepleier/dyrlege gjør det fordi de er glade i dyr og liker å jobbe med dyrehelse, ikke fordi de ønsker å ta på seg gjelda til folk. Har man dyr så bør man ha forsikring/penger i bakhånd/et nødskredittkort/venner som har mulighet til å legge ut. Om man absolutt er blakk så dekker Mattilsynet den enkleste form for behandling som i mange tilfeller er avlivning slik at dyr skal slippe å lide. På ingen måte meningen å henge ut deg som poster dette, men jeg er så innmarri lei av at folk skal si at det burde være selvfølgelig at man skal kunne få regning hos dyrlegen siden det er så "dyrt" Anonymous poster hash: 07bdb...e0f Det er greit det, men jeg har opplevd det at folk ikke gidder å betale mange ganger hos dyrlege fordi dyrlege er ikke så viktig. Men jeg som bryr meg om dyra mine, betaler det så fort jeg får penger. Det er ikke sånn at alle sitter med 2000 kr til overs hver mnd. Jeg betaler med engang jeg har mulighet. Men syns alle burde fått en sjanse og det er ikke alle som har venner eller familie de kan få hjelp av. Kredittkort er dyrt.. Men de kunne fått en sjanse og heller hvis det blir problemer, kommer de til å ikke tillate at de tar det på faktura.. Jeg har fått hjelp med det mange ganger, men det er fordi jeg kjenner dem og betaler når jeg kan.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #9 Skrevet 27. oktober 2013 Det er greit det, men jeg har opplevd det at folk ikke gidder å betale mange ganger hos dyrlege fordi dyrlege er ikke så viktig. Men jeg som bryr meg om dyra mine, betaler det så fort jeg får penger. Det er ikke sånn at alle sitter med 2000 kr til overs hver mnd. Jeg betaler med engang jeg har mulighet. Men syns alle burde fått en sjanse og det er ikke alle som har venner eller familie de kan få hjelp av. Kredittkort er dyrt.. Men de kunne fått en sjanse og heller hvis det blir problemer, kommer de til å ikke tillate at de tar det på faktura.. Jeg har fått hjelp med det mange ganger, men det er fordi jeg kjenner dem og betaler når jeg kan. Hvis klinikker hadde tillatt dette hadde det vært flere som hadde svindlet den ene klinikken etter den andre. det er ikke noe samarbeid mellom klinikker om hvilke kunder som betaler eller ikke, da en kundes økonomiske forhold er private, og ulovlige å dele etter taushetsplikten. Da er det bedre at du låner disse pengene av venner og familie som faktisk kjenner deg og stoler på deg. Jeg aner ikke hvem du er, og klinikken vår har allerede godt over 100 000 i utestående fakturaer som vi aldri kommer til å få inn. Vi kan ikke lenger tillate slikt da vi faktisk gjerne vil ha lønna for det arbeidet vi utfører. Selvfølgelig kunne man tatt kontakt med et inkassobyrå, men dette koster også masse penger, og da går de 2000,- opp i spinn som vi ellers skulle brukt til utstyr, fòr, lønn, medisiner, etc. Beklager at dette er hardt å høre, men jeg har ikke tatt utdanninga mi for å betale for andres behandling. Anonymous poster hash: 07bdb...e0f 1
Gjest FuturePrimitive Skrevet 28. oktober 2013 #10 Skrevet 28. oktober 2013 Det er alltid gratis å ringe veterinær og be om råd. Så kan fagfolk vurdere om symptomene er så ille at dere burde komme til time raskt. Eneste rådet jeg noen gang har fått på telefonen av en dyrlege er; "når passer det med time?"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå