Gå til innhold

Kjemi irl, men ikke på meldinger!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen flere som har opplevd dette? At den man flørter- og har god kjemi med ikke er like gøy når det kommer til meldinger på mobiltelefon, facebook osv? Synes det er rart å oppleve. På den ene siden virker hun interessert, men samtidig ikke. Blir usikker av det jeg :fnise:

Anonymous poster hash: 87e68...973
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns du skal ha i bakhode at folk bruker telefonen og pcen til forskjellige ting.

For noen handler det om å være sosial og ha kontakt,mens for andre bruker man det for å overlevere beskjeder. Du burde ta i utgangspunktet i hvordan det er når dere er sammen. Men joda,har opplevd at noen mennesker er kjedelige og kalde på tlf og sms,men det bryr jeg meg ikke om

• Liker 4
Skrevet

Det er hvordan dere har det samme som betyr noe. Legg vekk SMS hvis det ikke fungerer og ring henne heller.

• Liker 2
Skrevet

Om dere har møttes IRL og har kjemi der så ser jeg ikke helt det store problemet... Om jeg kjenner noen IRL så foretrekker jeg å kommunisere med dem der selv.

Anonymous poster hash: ac6cb...dc6
  • Liker 1
Skrevet

Ja, jeg har det sånn med dama jeg dater. Ingen kjemi da vi ble kjent på nettet, egentlig ingen kjemi på smser. Men når vi møttes irl var det supert. :)

Anonymous poster hash: 3c477...a20
Gjest Raindrops
Skrevet (endret)

Jeg har stort sett alltid dårlig kjemi med folk skriftlig, det gjelder også folk jeg liker å snakke fysisk med, så det er ikke nødvendigvis personlig.

Endret av Raindrops
Skrevet

Jeg dropper nok å skrive meldinger til henne fremover. Så får jeg heller ta å spørre henne ut når jeg ser henne neste gang :)

Skrevet

Tenk om det var omvendt. :)

Ikke alle er like glade i skriftlig kommunikasjon og ikke alle er like flinke til det. Dere får bare passe på og møtes hyppig.

Skrevet

Tenk om det var omvendt. :)

Ikke alle er like glade i skriftlig kommunikasjon og ikke alle er like flinke til det. Dere får bare passe på og møtes hyppig.

Omvendt? Finnes det slike tilfeller da? ;)

Anonymous poster hash: 709ed...db8

Skrevet

Jepp. Har ikke møtt noen i romantiske omstendigheter på den måten, men jeg bruker mye tid på nett, via forum, via spill... mye tekstbasert kommunikasjon. Jeg har flere skikkelig gode og herlige nettvenninner, der det har blitt litt kleint når vi treffes. Som ofte er det fordi noen er veldig sjenerte og samtidig veldig flinke til å fremstå som noe helt annet på en "trygg" chat. Så da kjenner man ikke helt igjen vedkommede, så ender jeg med å oppføre meg kleint også, fordi jeg føler jeg tilbringer tid med en fremmed.

Vet at sånt har skjedd med flørting også.

Hvorvidt sånt skjer med de som først møtes og deler tlfnr med hverandre, er vel mye sjeldnere. Da har man gjerne hatt litt kjemi når man først fikk kontakt IRL, så man vet at den biten funker! :)

• Liker 1
Skrevet

Jepp. Har ikke møtt noen i romantiske omstendigheter på den måten, men jeg bruker mye tid på nett, via forum, via spill... mye tekstbasert kommunikasjon. Jeg har flere skikkelig gode og herlige nettvenninner, der det har blitt litt kleint når vi treffes. Som ofte er det fordi noen er veldig sjenerte og samtidig veldig flinke til å fremstå som noe helt annet på en "trygg" chat. Så da kjenner man ikke helt igjen vedkommede, så ender jeg med å oppføre meg kleint også, fordi jeg føler jeg tilbringer tid med en fremmed.

Hvorvidt sånt skjer med de som først møtes og deler tlfnr med hverandre, er vel mye sjeldnere. Da har man gjerne hatt litt kjemi når man først fikk kontakt IRL, så man vet at den biten funker! :)

Jaja. Deg om det. Jeg har aldri hatt god kjemi med noen på nettet og så blitt overrasket IRL.

Da stinker som regel kjemien på nettet og. Uavhengig av hvor usikker og og lite trygg folk er på seg selv.

Anonymous poster hash: 709ed...db8

Skrevet

Heh. Det er jo en jævlig stor felle det der. Har som deg møtt en del fra spill osv IRL. Det er ikke alltid det klaffer gitt. Men noen blir man jo veldig positivt overrasket over og da.

Det er jo gjerne dette som er grunnen til at mange anbefaler å møte folk fra datingsider kjapt. Jeg har brent meg på å være "nettkjæreste" et par ganger. Sykt kleint når den kjemien man har over nett ikke funker i det hele tatt i IRL, enten det nå er i sofaen eller senga.

• Liker 1
Skrevet

Har vært sammen med mannen min i 12 år. Jeg forstår han ikke på sms/mail og spesielt ikke på chatt. Utrolig dårlig kjemi der. Jeg forstår ikke når han er ironisk for eksempel. Men ellers har vi det helt topp. :)

Anonymous poster hash: 53c90...724

Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg av utestengt bruker.

Irrlys, mod.

Skrevet

Jeg dropper nok å skrive meldinger til henne fremover. Så får jeg heller ta å spørre henne ut når jeg ser henne neste gang :)

Kan du ikke bare ringe henne og be henne ut?

Jeg selv er dritt lei av å skrive til de jeg holder på med. Vil heller ringe, avtale noe og få fart i ting, og synes det er rart at han ser ut til å foretrekke skriving. Den evinnelige skrivinga begynner å gå på tålmodigheten løs nå som det er mann nr 50 som holder på sånn, selv om kjemien er max bra IRL. Handlekraftige menn er bra. Skjønner du hva jeg mener?

Anonymous poster hash: 1e38c...4bb

Skrevet

Kan du ikke bare ringe henne og be henne ut?

Jeg selv er dritt lei av å skrive til de jeg holder på med. Vil heller ringe, avtale noe og få fart i ting, og synes det er rart at han ser ut til å foretrekke skriving. Den evinnelige skrivinga begynner å gå på tålmodigheten løs nå som det er mann nr 50 som holder på sånn, selv om kjemien er max bra IRL. Handlekraftige menn er bra. Skjønner du hva jeg mener?

Liker ikke å ringe når jeg ikke kjenner henne så godt. Dessuten så har jeg prøvd å skrive til henne uten at det gikk så bra i forhold til hva jeg er vant med. Vet ikke helt hvor jeg har henne og jeg har ikke lyst å trenge meg på heller. Møter sikkert på henne neste uke en gang, tenker å spørre henne ut da :) Hverken hun eller jeg har tid til å finne på noe denne uken uansett.

Jeg skal ta rådet ditt til etterretning og heller være mer direkte. Hun virker til å være typen som ikke gidder smaltalk. Enten det eller så er hun bare ikke interessert.

Skrevet

Kjenner meg igjen jeg også. Har ved et par anledninger opplevd at gode nettvenninner ikke "klikket" fullt så godt når vi møttes ansikt til ansikt, mens tonen var på plass igjen når vi satt trygt bak skjermen igjen etter møtet. Godt det ikke var dating, og i en datingsetting er det vel absolutt å foretrekke at man finner tonen IRL i stedet for via SMS. ;)

Skrevet

Sånn er det med min samboer også! Vi kan sitte oppe hele natten og bare prate om alt og ingenting, det er som om vi aldri blir tom for samtaleemner. Men nå som jeg har flyttet til nabokommunen pga. jobb, så vi ses bare i helgene. Da ringer vi hverandre daglig, men samtalene vare maks 5 minutter da vi ikke har noenting å snakke om! Vi forteller bare hverandre om hva vi har gjort den dagen, og så avslutter vi... Det samme gjelder sms og facebook, det blir aldri de lange, gode samtalene der heller. Bare godnatta-meldinger og sånne korte beskjeder. Vi har pratet sammen om dette når vi er fysisk sammen, men ingen av oss vet riktig hvorfor det er sånn.

Det jeg tenker som kan være noen grunner til det er at man ikke ser hverandres ansiktsuttrykk, spontane reaksjoner, håndgesturer osv.

Ikke for å ødelegge TS sin tråd, men dere der ute som har lignende erfaringer: Har dere noen konkrete forslag for hvordan forbedre dette? Kan man "trene opp" digital-kjemi?

~Pia~

Anonymous poster hash: 23a1d...899
Skrevet

Liker ikke å ringe når jeg ikke kjenner henne så godt. Dessuten så har jeg prøvd å skrive til henne uten at det gikk så bra i forhold til hva jeg er vant med. Vet ikke helt hvor jeg har henne og jeg har ikke lyst å trenge meg på heller. Møter sikkert på henne neste uke en gang, tenker å spørre henne ut da :) Hverken hun eller jeg har tid til å finne på noe denne uken uansett.

Jeg skal ta rådet ditt til etterretning og heller være mer direkte. Hun virker til å være typen som ikke gidder smaltalk. Enten det eller så er hun bare ikke interessert.

Du ringer for å AVTALE NOE, så du skal bli bedre kjent med henne :) Hvis hun er high value så er det en annen liga enn jentene som gjør alt så veldig lett for deg. Da forventer hun en Mann med stor M som tar styringen og er tøff nok til å tørre! La meg gjette: Du er kanskje vant til at jentene tar mye initiativ, bli vartet opp, ha kontroll, og at alt (sett fra deres synspunkt) går på dine premisser? :)

Enda et tips: Ikke kjed henne mer, men grip sjansen mens du har den. Vi som har options kveler interessen for en som ikke får ut fingern. Det er turnoff...

Skrevet

Du ringer for å AVTALE NOE, så du skal bli bedre kjent med henne :)Hvis hun er high value så er det en annen liga enn jentene som gjør alt så veldig lett for deg. Da forventer hun en Mann med stor M som tar styringen og er tøff nok til å tørre! La meg gjette: Du er kanskje vant til at jentene tar mye initiativ, bli vartet opp, ha kontroll, og at alt (sett fra deres synspunkt) går på dine premisser? :)

Enda et tips: Ikke kjed henne mer, men grip sjansen mens du har den. Vi som har options kveler interessen for en som ikke får ut fingern. Det er turnoff...

Jeg har gått ut med damer som tar initiativ og gått ut med damer som er mer reservert. Jeg er ikke enig i at de jentene som ikke tar initativ er i en annen liga. Jeg opplever ikke de som som veldig ulik de som tar initiativ når man først blir kjent med dem. Så vil jeg ikke si at jeg er vant til å bli vartet opp, men jeg foretrekker helt klart jenter som sender ballen tilbake. Jeg har en tendens til å miste interessen om jeg føler hun ikke gir nok av seg selv.

Så er jeg kanskje vant til å ha kontroll, men det er mer fordi jeg generelt er flink til å forstå situasjonsbilde jeg er i, og hva jeg må gjøre der i fra. Jeg er nok ikke typen som må har jentene rundt lillefingeren. De jentene jeg går for er ikke av typen som latt seg selv kontrolere av andre.

Jeg synes det er synd at du kveler interessen. På meg har det faktisk ønsket effekt. Jeg mister interessen og går heller videre, i steden for å ta initiativet som du kanskje ønsker. For all del, du får kanskje kanskje de mennene som er veldig tydelige på hva de vil, og som ikke helt bryr seg om hvilke signaler damen sender ut i begynnelsen, men jeg bryr meg faktisk om hvilke signaler jenten sender ut.

Nå skal ikke jeg skryte på meg alt for mye, men jeg har muligheter jeg også. Det at hun har muligheter bryr jeg meg ikke om. Jeg bryr meg mer om hvordan hun er, hvilke signaler hun sender ut og hvordan hun oppfører seg ovenfor meg.

Nå har jeg tenkt å gi dette litt tid, og prøve å ikke være for utolmidig når det kommer til henne. Så får vi se hva som skjer. Jeg tenker i alle fall å spørre henne ut. Får jeg et nei så respekterer jeg selvfølgelig det og gjør ikke noe mer ut av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...