Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

å jeg drømmer og tenker like mye på min første kjærlighet... skal det noen gang gå over ??

Har i dag 2 barn med en fantastisk mann, min forlovede! men fortsatt får jeg ikke eksen ut av hode.. er det virkelig sånn det skal være, at man aldri skal glemme sin første store kjærlighet? synes det er veldig trasig, å jeg sliter med dårlig samvittighet for samboeren min, siden jeg tenker så mye på han andre..

For 3 år siden sa min eks at han elsket meg, å det kommer jeg aldri over.. synes det er fælt at han tar opp så mye av tankene min hele tiden!

Er det noen som kom over sin eks, hvor lang tid tok det, og finnes det noen tips for at det skal gå over ?

Takk for svar =) Anonymous poster hash: e2630...99f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok meg 6år, var også sammen med en annen kjæreste i løpet av den tiden.

Anonymous poster hash: b2070...0de
Skrevet

Det forundrer meg at man forlover seg med en person mens man tenker, fantaserer og drømmer om en annen.

Sikkert bare meg :vetikke:

• Liker 15
Skrevet

Dere blir aldri kvitt "drømmemannen" så lenge dere kontinuerlig pusser på og forgyller alle minnene i hodet!

Det krever aktiv jobbing å få en person ut av hodet om man ikke vil ha han der lenger.

Fram til da kan det være en fordel å ikke hoppe inn i andre forhold.

• Liker 7
Skrevet

å jeg drømmer og tenker like mye på min første kjærlighet... skal det noen gang gå over ??

Har i dag 2 barn med en fantastisk mann, min forlovede! men fortsatt får jeg ikke eksen ut av hode.. er det virkelig sånn det skal være, at man aldri skal glemme sin første store kjærlighet? synes det er veldig trasig, å jeg sliter med dårlig samvittighet for samboeren min, siden jeg tenker så mye på han andre..

For 3 år siden sa min eks at han elsket meg, å det kommer jeg aldri over.. synes det er fælt at han tar opp så mye av tankene min hele tiden!

Er det noen som kom over sin eks, hvor lang tid tok det, og finnes det noen tips for at det skal gå over ?

Det som funket for meg, var å erkjenne at følelsene mine ikke var gjensidige. Jeg valgte å fokusere på fakta som sa at ønskene mine ikke stemte med virkeligheten. Det er deilig å drømme, men det mater følelsene slik at de vedlikeholdes.

For å komme meg ut av denne bindingen, valgte jeg å kutte ut drømmingen. Jeg tvang meg selv til å bryte disse tankene og heller tenke realistisk: "Hun elsker ikke meg. Det er frivillig å være sammen med meg. Jeg respekterer hennes følelser."

Det tok tid å endre følelsene, men det funket. De ble gradvis svakere og svakere, og nå er de borte.

Skrevet

Fram til da kan det være en fordel å ikke hoppe inn i andre forhold.

Hvorfor det? Hvorfor betyr det noe om man er single eller i et nytt forhold? Det er jo en del som velger å gå inn i et nytt forhold nettopp for å komme over eksen.

Skrevet

Hvorfor det? Hvorfor betyr det noe om man er single eller i et nytt forhold? Det er jo en del som velger å gå inn i et nytt forhold nettopp for å komme over eksen.

Det er vel ikke så veldig fint gjort mot dem de blir sammen med?

• Liker 1
Skrevet

Fordi man bør konsentrere seg om å sortere egne tanker og finne ut hva som gikk galt, og få personen ut av systemet.

Fordi det er uærlig mot en ny partner å late som om man er kjempeforelsket og alt er supert når man sukker og stønner etter en annen. Grenser mot mentalt utroskap, for tankene er et annet sted enn i forholdet.

Fordi man ikke vil gjøre livet unødig rotete og komplisert, og risikere å måtte håndtere to brudd på en gang.

Fordi "rebound" er like effektivt som å pisse i buksa for å holde varmen. Kjennes OK ut først, men så får man samvittighetskvaler og ekkel smak i munnen av å narre seg selv og andre. Og at "alle andre" gjør noe gjør det ikke av den grunn lurt.

Fordi man har respekt for egen verdi, og hopper ikke på den første man ser for å la han eller hun kompansere for det som ikke var i orden i det forrige forholdet.

• Liker 2
Skrevet (endret)

-

Endret av dollgraves
Skrevet

Fordi man bør konsentrere seg om å sortere egne tanker og finne ut hva som gikk galt, og få personen ut av systemet.

Så du mener man risikerer å gjenta samme feil igjen dersom man ikke tar seg tid til å legge bak seg det forrige forholdet før man går inn i et nytt?

Skrevet

Så du mener man risikerer å gjenta samme feil igjen dersom man ikke tar seg tid til å legge bak seg det forrige forholdet før man går inn i et nytt?

Ja. Det mener jeg.

Folks partnervalg følger gjerne visse mønstre.

Som eksempel kan du ta damene som ender opp med alkoholister og konebankere.

Eller de supersnille og sympatiske mannfolka som stadig ender opp med en utro heks som tørrmelker de økonomisk.

Om man har vært såpass knyttet til en annen person at man har etablert et forhold, for så å finne ut at det ikke fungerte eller man ble forlatt, så er man tjent med en tenkepause for å fordøye hva som gikk galt, hvor man kunne prioritert annerledes, og hva man kanskje bør tenke på neste gang. Ja, og om man faktisk faller for personer som er sunne for en selv.

Det er mye lurere enn å hoppe inn i neste forhold og se mønstere gjenta seg.

Og ved å hoppe inn i et forhold mens hodet ditt er i det forrige, så gir du det forholdet du er i mye dårligere betingelser. Og hva er vitsen med det når statistikken på samlivsbrudd er som den er?

• Liker 3
Skrevet

Vet ikke hva Themis mener, men jeg tror at en bør legge bak seg og komme over andre personer før man går inn i et forhold med en ny.

Skrevet

Ja. Det mener jeg.

Eller de supersnille og sympatiske mannfolka som stadig ender opp med en utro heks som tørrmelker de økonomisk.

Om man har vært såpass knyttet til en annen person at man har etablert et forhold, for så å finne ut at det ikke fungerte eller man ble forlatt, så er man tjent med en tenkepause for å fordøye hva som gikk galt, hvor man kunne prioritert annerledes, og hva man kanskje bør tenke på neste gang. Ja, og om man faktisk faller for personer som er sunne for en selv.

Det er mye lurere enn å hoppe inn i neste forhold og se mønstere gjenta seg.

Og ved å hoppe inn i et forhold mens hodet ditt er i det forrige, så gir du det forholdet du er i mye dårligere betingelser. Og hva er vitsen med det når statistikken på samlivsbrudd er som den er?

Du er så mye bedre til å si ting enn jeg er. Vi er ofte enige, men du sier det så mye bedre :)

Skrevet

Et godt poeng!

Skrevet

Du er så mye bedre til å si ting enn jeg er. Vi er ofte enige, men du sier det så mye bedre :)

:hug:

Du sier da ofte mye bra du også! :blomst:

Skrevet

Et godt poeng!

;) Nå må du ikke begynne å høres ut som Gjest.

Men jeg ser at alt for mange gjør denne feilen. Man setter seg ikke ned og tar et oppgjør med seg selv og en situasjonsanalyse, og tilrettelegger sin egen adferd.

Man fortetter i det samme sporet, for det er det eneste man kan.

Og så skynder man seg, for det er ekkelt å være alene.

Og i stede for å ta en oppvask med seg selv, bruke den tiden det tar, og så finne en partner som man kan trives med, så har man en lang serie forhold som alle etterlater arr som ikke får gro.

Og til sist sitter det en bitter person der, som føler at livet har gått fra en, og "den rette" dukket aldri opp.

Det er trist.

Ikke minst for en del av disse partnerne, som aldri fikk en skikkelig sjangse, for hodet på personen de prøvde å være sammen med var fullt av gammal dritt, dagdrømmer og rosalakkerte minner.

• Liker 2
Skrevet

Det forundrer meg at man forlover seg med en person mens man tenker, fantaserer og drømmer om en annen.

Sikkert bare meg :vetikke:

Æ´kke alltid like lett å bestemme seg vett'u. Spesielt ikke når/dersom man har surra rundt i en sukkerspinn villfarelse med fantasier og drømmer om ridderen på den hvite hesten og ender opp med en Mr. Average.

For all del, kvinner som havner i det "uføre" = usikre stakkarer som skal forklares og forsvares opp og i mente. Menn som presterer det samme = kynisk planleggende drittsekker som ødelegger to familier - faktisk...

Skrevet

Nå er det ikke snakk om at jeg skal forlate samboeren min, eller at jeg ikke elsker han. Han er heller ikke den første etter bruddet, så han er ikke det første og beste rett etter på som trøst.<br />Jeg har overhode ikke noe interesse av å høre mye forskjellig om utroskap, tømme han for penger osv. jeg lurte på om det var noen som har tips for å få eks ut av hode. jeg elsker virkelig samboeren min, å det er han jeg vil dele livet med.<br />Er ikke sånn at jeg vil tilbake til eks, på noen måte, men treng "oppmuntring" om at noen har klart det før meg =)?<br /><br />TS

Anonymous poster hash: e2630...99f

Skrevet

Tatt meg 10 år, nå tror jeg at jeg har klart det. ..

Anonymous poster hash: de62d...d8b

Gjest Whitestripes
Skrevet

Ofte så kan man glorifisere tidligere forhold, og glemme grunnene til at det forholdet ikke fungerte. Spesielt hvis det er ting man ikke er 100% fornøyd i det forholdet man er i. Du sier du elsker samboeren din, så da setter ikke jeg noe spørsmålstegn ved det.

Hva er det ved eksen som gjør at du ikke klarer å glemme han? Er det det at han er så fantastisk, eller er det du som gjør han mer fantastisk i ditt hode enn det han er i virkeligheten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...