Gå til innhold

Ang fordeling av skadeoppgjør etter brann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før sommeren hadde faren min brann, og nå har han fått skadeoppgjøret. Jeg bor ikke hjemme, men har hatt en del ting lagret hos han siden jeg ikke har hatt tid til å flytte de enda. Jeg bor for meg selv (22 år), og har ikke hatt mulighet til å flytte alt siden jeg bor så langt unna.
Jeg var med å noterte på lister hva som var mitt, slik at dette skulle bli rett. Hadde enorme verdier, mye mer enn jeg trodde. Men nå skal han nekte meg å gi meg verdiene av alt jeg eier. Han har tenkt å trekke meg flere tusen, og mener at det bare skulle mangle for at han skal få råd til å bygge opp huset igjen, og at jeg må trå til for at han skal få et hjem.

Men nå har jo ikke jeg bodd hjemme på flere år, og heller ikke planer om å flytte hjem. Har han lov til å trekke meg for at han skal få råd til å bygge opp huset?
Han er i full jobb og tjener mer enn godt. Jeg er student og aner ikke hvordan jeg skal få råd til å kjøpe alt på nytt om han skal trekke meg så mange tusen som han sier. (snakk om 10-15.000- synes det er veldig mye penger).

Hva mener dere, burde jeg godta dette?
Tenker at jeg vil jo gjerne ha pengene for det som er mitt, særlig når jeg selv har jobbet og betalt for å få råd til det.
Aner ikke om jeg er smålig nå, så vil gjerne ha deres synspunkter på dette :)

Anonymous poster hash: 6e9ec...1e6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener din far at det står på de 10.-15.000 for om han har råd til å bygge opp huset igjen? Hadde det vært 100.000 ville jeg skjønt det.. Det virker ikke som om dere har et veldig varmt forhold i utgangspunktet? Kanskje du kan finne en gratis jus-rådgivningstjeneste og sendr spm dit?

Skrevet