Gå til innhold

Jobbe som frivillig - erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om det er noen her som har noe erfaring med å jobbe som frivillig i Røde Kors?

Anonymous poster hash: ab64a...cb5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda. Det har jeg. Hvilken "sjanger" tenker du på? Jeg har vært flyktningguide, og er nå med i beredskapskorpset.

Anonymous poster hash: 505b7...302
Skrevet

Jeg vet ikke. Jeg er ikke så glad i utlendinger så har mest lyst å jobbe med nordmenn. Kanskje barn og ungdom eller noe slikt?

Er det givende? Er det moro?

Skrevet

Jeg vet ikke. Jeg er ikke så glad i utlendinger så har mest lyst å jobbe med nordmenn. Kanskje barn og ungdom eller noe slikt?

Er det givende? Er det moro?

Er ikke så glad i utlendinger?

Anonymous poster hash: 38aa7...628

Skrevet

Du kan vel være leksehjelp gjennom Røde Kors tror jeg.. Men tror ikke du kan reservere deg mot utlendinger der altså..

Skrevet

Generelt sett er det veldig givende, utfordrende og morsomt å være frivillig, og man får mer tilbake enn man gir selv. Du kan være besøksvenn, for eksempel hos en eldre ensom person, leksehjelp, jobbe med barn og unge (hos oss har vi f.eks. en gratis fritidsaktivitet for barn som kommer fra familier med færre midler og ressurser) eller med flyktninger. Jeg tror faktisk du ville blitt overrasket dersom du møtte utlendinger gjennom et frivillig engasjement, for min del er det de hyggeligste og vennligste menneskene jeg møter gjennom jobb. Men uansett skal du få være frivillig innenfor noe du ønsker selv, og med mennesker du selv ønsker å være sammen med. Generelt bør du ha et åpent sinn og være imøtekommende som frivillig! Ta kontakt med din lokale Røde Kors eller frivilligsentral for en uforpliktende prat :)

Lykke til!

Hilsen daglig leder på frivilligsentral

Anonymous poster hash: a564b...59c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...