Gå til innhold

Utslett + hoven i ansiktet siden torsdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Håper noen har noen tips til meg.

På torsdag kveld hadde jeg noen nupper i ansiktet, tenkte kanskje jeg hadde spist noe jeg ikke tålte. Da jeg våkna på fredag var det ti ganger verre, og jeg har gått uten sminke siden. Huden er tørrere enn tørrest, svir, klør og det er slike små nupper i hele ansiktet+på halsen. I tillegg har jeg hovna opp noe sinnsykt, fikk nesten ikke opp øynene i dag morges, og leppene så ut som om de var overfylt av restylane. Jeg er normalvektig, men hadde plutselig dobbelhake og ingen kinnben fordi jeg var så hoven i hele ansiktet.

Hva kan dette være? Har prøvd å ta allergitabletter samt smøre med en krem de anbefalte på apoteket, men det har ikke hjulpet. Fikk ikke legetime før neste uke, og jeg håper da inderlig at det går over før den tid.

Om det hadde vært noe mat jeg hadde reagert på så hadde det vel gått over rimelig kjapt?

Anonymous poster hash: 65d33...109
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Farget du håret på onsdag/torsdag? Det er det eneste jeg kan komme på, men hvis det er så ille som du skriver bør du få deg en time på dagen hos legen din. De skal jo ha øhjelps-timer for sånt.

Skrevet

Har ikke farget håret på over to mnd, så kan ikke være det heller :/

Jeg forklarte situasjonen, men de mente ikke det hasta når jeg ikke var syk ellers og "bare" hadde utslett og var hoven.

Skrevet

Sa du til legekontoret at dette gjaldt en øyeblikkelig hjelp-time?

Anonymous poster hash: 5255b...4b6
Skrevet

Jeg spurte om å få komme inn så fort som mulig ja, men de ville høre hva det gjaldt og anså ikke dette som at jeg trengte øyeblikkelig hjelp.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Får selv slik fra tid til annen. Tåler ikke overdrevent med smaksforsterkere. Får hovne lepper, hamsterkinn og nupper. Går ned av seg selv i løpet av en dag om jeg spiser rent og spiser aerius og cyrtec. Ikke ligg rett ned i senga, støtt deg opp med puter og vær helst i bevegelse :)

Gjest BabyBlue
Skrevet

Om tunge og svelg hovner opp skam du på legevakten!

Skrevet

Tunge og svelg har ikke hovnet opp, heldigvis! Har spist rent i helga, og har aldri reagert på noen matvarer før. Kan det være sminken? Bytta foundation for rundt to uker siden. Men da burde jo reaksjonen kommet før kanskje?

Gjest BabyBlue
Skrevet

Det er noen folk som får allergier helt ut av det blå. Før kunne jeg spise hva jeg ville uten å reagere, nå må jeg lese innholdsfortegnelser daglig :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...