Alma Skrevet 3. mai 2004 #1 Skrevet 3. mai 2004 Fortell! Trenger inspirasjon, og synes det ville vært kjekt å høre hvordan dere har tenkt å ha det. Hvilke salmer, tekstlesing (hvilken og av hvem...), solosanger? dikt? osv... Noen som har lyst til å dele med meg? Har ikke vært så veldig aktiv på disse sidene, men har likevel fått masse nyttig informasjon! All ære til dere her på KG Alma
*Lene* Skrevet 3. mai 2004 #2 Skrevet 3. mai 2004 Vi skal ha: Å levva det er å elska, samt amazing grace (med norsk tekst) som salmer!
Ingeborg Skrevet 3. mai 2004 #3 Skrevet 3. mai 2004 Tekster: * 1. Mos 1, 27-28 (obligatorisk tekst, lest av en prest som er en venn av oss.) * Matt. 19, 4-6 (også obligatorisk, lest av min onkel som er prest) * Høys. 2, 8-14 og 16-17 samt Høys. 8, 6-7a (lest som veksellesning av de to forloverne - hvis de vil, vi har ikke spurt dem ennå) * 1. Joh. 4, 7-12 (lest av min morfar). Salmer: * "Herre Gud, ditt dyre navn og ære" på melodi fra Mo i Rana (finnes ørten forskjellige melodier) * "Det strøymer ei livselv av lukke" * "Guds godhet sang i sinnet"
mar Skrevet 3. mai 2004 #5 Skrevet 3. mai 2004 Salmer: Guds godhet sang i sinnet og Om alle mine lemmer Tekster: Salme 23 og 1. Kor 13
Wayah Skrevet 3. mai 2004 #6 Skrevet 3. mai 2004 Ikke helt bestemt ennå jeg, tror salmen vår blir "Å leva det er å elska", men er jammen ikke sikker jeg... -Og jeg tror tekstlesning overlates til presten, tviler på at så mange av våre nærmeste føler trangen til å prate altfor høyt i kirka
Omegalady Skrevet 3. mai 2004 #7 Skrevet 3. mai 2004 Vi skal ha: Inngangsmarsj: Brudemarsj fra Lødingen Utgangsmarsj: Brudemarsj fra Seljord Salmer: "Kjærlighet er lysets kilde" og "La huset bli bygget" Solistinnslag: "I finally found someone, og "Det endaste Ordet" (disse finner du på www.vigselmusik.nu) Når det gjelder bibel-tekst er dette ikke bestemt. Vi skal ha møte med presten førstkommende torsdag.
Green Skrevet 4. mai 2004 #8 Skrevet 4. mai 2004 Vi skal ha: 1.salme: Allmakts Gud og kjærleiks fader 2.salme: Fagert er landet Også 2-3 soloinnslag.
Gjest Tex Skrevet 4. mai 2004 #9 Skrevet 4. mai 2004 Slik ser vår vielse ut: * Inngang Trumpet Voluntary av Jeremiah Clarke * Inngangsord * Salme Guds godhet sang i sinnet * Skriftlesning Presten leser Høysang 8, 6-7 a min kusine leser Korinterbrevet * Trompetsolo Air av Bach * Tale Presten holder tale til brudeparet. * Inngåelse av ekteskapet * Overrekkelse av ringer * Forbønn * Salme Å leva det er å elska * Velsignelse * Utgang xxxxxxxx marsj av min bestefar
zmurfette Skrevet 4. mai 2004 #10 Skrevet 4. mai 2004 Vi skal ha møte med presten torsdag og virrer veldig i valg av salmer. I dag er det "Kjærlighet er lysets kilde" og "Så grønn en drakt" som gjelder, men vi er ikke helt enige med oss selv enda. Vi skal ha noen solistinnslag, og har veldig lyst til å bruke Tir n'a noir av Vamp, men vet ikke helt om den passer seg i kirken...
April Skrevet 4. mai 2004 #11 Skrevet 4. mai 2004 Vi skal ha: Salmer: Å leva, det er å elska og Kjærlighet fra Gud Tekst: 1. korinter brev kap.13, leses av presten Solosanger: Det vackraste og From this moment on
helenaa Skrevet 4. mai 2004 #12 Skrevet 4. mai 2004 Kan ikke se noe irkelig upassende i Tirnanoir?! Det er en veldig fin sang. Problemet er kanskje mer at den handler om "en man elsket før" Ikke akkurat bryllup...
Miss Marple Skrevet 4. mai 2004 #13 Skrevet 4. mai 2004 Sånn ble vår vielse til slutt: Inngang: Hyldningsmarsj fra Sigurd Jorsalfar av E. Grieg Solosang 1: Som ein hjort lengtar etter vatn Fellessang: Stor er din trofasthet Solosang 2: Lær meg å kjenne dine veie Høytlesning: Frans av Assis bønn (ved en god venninne) Solosang 3: Du kom til meg en dag Velsignelse sunget (OGC versjon) Utgang: Bruremarsk Jan Magne Førde + alle standar tekstene
Lullu Skrevet 5. mai 2004 #14 Skrevet 5. mai 2004 Her er vårt program: Inngangsmarsj: Wagner's Lohengrin/Trumpet Voluntary/Canon in D Solosang, ”Ave Maria” Velkomstord Salme: Kjærlighet er lysets kilde Skriftlesning Presten: Høysang 8, 6-7 a Brudens bror: Korinterbrevet Tale Ekteskapsinngåelse (og overrekkelse av ringer) Forbønn (tenning av lys?) Solosang, ”From this moment” Salme: Guds godhet sang i sinnet Velsignelse Utgangsmarsj, Mendelsohns bryllupsmarsj
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå