Gå til innhold

Vekten har stagnert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å gå ned i vekt, og har allerede gått ned en god del. Nå ser det derimot ut som om vekten har stagnert. Jeg vet at jeg spiser mindre enn jeg forbrenner, så hvordan kan det ha seg at vekten ikke går lengre ned?

Anonymous poster hash: d1330...824
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når vekta mi stagnerer pleier jeg å ha en spisedag, så fortsetter vekttapet

Anonymous poster hash: 5631d...f16

Skrevet

Vurder om du skal spise annerledes, mer eller færre kalorier, og miks opp i treningen din med nye øvelser.

Anonymous poster hash: 58bee...9e6

Skrevet

Når vekta mi stagnerer pleier jeg å ha en spisedag, så fortsetter vekttapet

Anonymous poster hash: 5631d...f16

Hva mener du med spisedag?

Vurder om du skal spise annerledes, mer eller færre kalorier, og miks opp i treningen din med nye øvelser.

Færre kalorier klarer jeg nok ikke, og flere vil vel bare virke mot sin hensikt? Jeg har en skade i kroppen som gjør ta jeg dessverre må trene ganske ensidig.

Skrevet

Du bør rekalkulere hvor mange kalorier du spiser for hver annen kilo. Denne kalkulatoren viser hvor mye kroppen din trenger for å være i koma (bmr) og hva du trenger for å opprettholde vekt (tdee): http://scoobysworkshop.com/calorie-calculator/

Du bør ligge 20% under tdee for å gå ned i et sunt tempo.

Skrevet

Du bør rekalkulere hvor mange kalorier du spiser for hver annen kilo. Denne kalkulatoren viser hvor mye kroppen din trenger for å være i koma (bmr) og hva du trenger for å opprettholde vekt (tdee): http://scoobysworkshop.com/calorie-calculator/

Du bør ligge 20% under tdee for å gå ned i et sunt tempo.

Jeg vet ikke helt om jeg skjønte denne. Jeg kunne jo ikke fylle inn så mange måltider jeg ville. Den sier jeg skal spise 1400 kcal for dag, spiser jeg så mye går jeg opp i vekt. Dessuten var det veldig mange ord jeg ikke forstår.

Gjest Runforit
Skrevet

Høyde, alder, vekt og aktivitetsnivå?

Skrevet

Prøv denne norske i stedet: http://aktivtrening.com/test-beregn/beregn/test-hvor-mange-kalorier-trenger-jeg

Ligg 500 kalorier i minus daglig, så går du ned på en sunn måte cirka en halvkilo i uka.

Ja men problemet er jo at vekten min stopper selv om jeg spiser mindre enn jeg forbrenner? Hjelper jo ikke å følge slike råd når jeg fortsatt ikke går ned i vekt.

Skrevet

Høyde, alder, vekt og aktivitetsnivå?

Jeg har normal BMI, er i tyveårene og er ikke veldig aktiv på grunn av nevnte skade. Går litt på tur, men ikke noe hard trening.

Gjest Runforit
Skrevet

Jeg har normal BMI, er i tyveårene og er ikke veldig aktiv på grunn av nevnte skade. Går litt på tur, men ikke noe hard trening. Anonymous poster hash: d1330...824

Men hva er vekta og høyden? Om du vil ha konkrete råd så må alle opplysninger med. Hva veide du før du startet? Hvor mange kalorier har du ligget på nå mens du har gått ned over hvor lang tid?

Skrevet

Ja men problemet er jo at vekten min stopper selv om jeg spiser mindre enn jeg forbrenner? Hjelper jo ikke å følge slike råd når jeg fortsatt ikke går ned i vekt. Anonymous poster hash: d1330...824

Du skal ikke bare ligge i minus. Du skal også fore kroppen din skikkelig. Gir du kroppen din et sunt sammensatt kosthold? Spiser du det samme hver dag bør du variere mer. Kroppen blir nemlig vant til rutiner fort og det er godt for vekttapet at du varierer hva du spiser.

Skrevet

Du skal ikke bare ligge i minus. Du skal også fore kroppen din skikkelig. Gir du kroppen din et sunt sammensatt kosthold? Spiser du det samme hver dag bør du variere mer. Kroppen blir nemlig vant til rutiner fort og det er godt for vekttapet at du varierer hva du spiser.

Jeg spiser sånn passe sunt, og ganske variert. Det blir mye det samme til frokost da jeg bor alene og ikke kan ha tusen forskjellige pålegg i hus.

Jeg skjønner bare ikke hvorfor vekten ikke går mer ned, for jeg spiser jo vesentlig mindre enn jeg forbrenner. Og nei, jeg sulter meg ikke.

Skrevet

Iblant finner kroppen på ting for å beskytte deg mot vektnedgang. Jeg har opplevd dette selv. Lå i passe kaloriunderskudd i flere uker, og gikk ikke ned.

For min del hjelper lavkarbo. Det ser ut til å få kroppen til å innse at det er greit å tære på fettlagrene. Men det er vel ikke et alternativ for alle skjønner jeg, basert på all kritikken det får her inne. :fnise:

Anonymous poster hash: 4fc0d...b34
Skrevet

Iblant finner kroppen på ting for å beskytte deg mot vektnedgang. Jeg har opplevd dette selv. Lå i passe kaloriunderskudd i flere uker, og gikk ikke ned.

For min del hjelper lavkarbo. Det ser ut til å få kroppen til å innse at det er greit å tære på fettlagrene. Men det er vel ikke et alternativ for alle skjønner jeg, basert på all kritikken det får her inne. :fnise:

Anonymous poster hash: 4fc0d...b34

Dustekropp ;) Lavkarbo er ikke noe for meg, dessverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...