Gå til innhold

Blå veranda blomster


L@dy

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å ha blå eventuelt blålilla blomster på verandaen. Må bare få kjøpe meg noen store blomsterkrukker først. :wink:

Noen som kan anbefale noen blomster? Har lyst på noen som "vokser litt", om du skjønner hva jeg mener. Siden det skal være oppi en krukke kan det jo ikke være sånn som henger altså.

Blomstrene må like skygge. Om du har link til bilde hadde det vært supert.

Eh.. det beste hadde jo vært og dratt til et hagesenter, men nå har jeg ikke bil. Så jeg må få med meg alt på buss eller t-bane. Og da hadde det vært enklest om det fantes noe slikt i Oslo sentrum. ..Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Betlehemsstjerne er blå. Husk å knipe av visne blomster så blomstrer den igjen. Må ikke tørke ut.

Spansk margeritt fåes kjøpt i lilla-farge. Den vosker seg større og større utover sommeren.

Stemor kan fåes i blå-lillanyanser. De er veldig villige!

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle til å foreslå lobelia, helt til jeg så at de ikke skulle henge... Men jeg tror det finnes noe som heter kantlobelia, som ikke henger...

Masse små blå blomster - og lett å få til, synes jeg! Skal ha sånne i kassene under vinduene selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er få blomster som liker skygge. Gå i hagesenteret og la de vise deg de som tåler det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Hortensia, betlehemsstjerne (eller en annen Campanula), kantlobelia, st. paulia (hvis den skal stå under tak), exacum...

Masse fint du kan sette ut. Husk at de aller fleste stueplanter kan du sette ut, så hvis du finner deg en fin blå en, så er sannsynligheten stor for at den vil trives ute hos deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...