Gå til innhold

Han blir så ekstremt full -jeg blir kvalm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 26, vi bor sammen, men jeg tror ikke at jeg orker mer...

Oftere enn annenhver helg drikker han mye, starter gjerne 14-1500, og drikker seg gjennom lørdagen.

Dette er sammen med kompisene, en slags kollektiv greie de har holdt på med siden ungdomsårene.

Jeg har nå sluttet å treffe han på byen, det er så flaut... Heldigvis ser han oppegående ut når han går og står, men han klarer ikke snakke.

Også kommer han hjem, bråker og styrer. Ofte (ja ofte) sovner han i sitt eget spy eller avføring.

Det er helt jævli, men han skjønner det ikke... I går ble han sur fordi jeg ikke ville ha sex med han, men er det rart? Han våknet midt på natten, satte seg på en kjøkkenstol og tissa seg ut.

Jeg klarte ikke få bildet ut av hodet og ble dårlig bare ved tanken på sex med ham. Jeg måtte til og med dra hjemmefra fordi det luktet tiss i hele leiligheten...

Det verste er at han ble sur og mente jeg straffet ham fordi han drikker seg så drita.

Dere tror sikkert ikke på dette, men det er sant. Og jeg vet ikke hvordan jeg skal ta opp dette med ham i kveld uten at jeg får "du skal alltid ødelegge for meg og kompisene mine, kan du ikke være glad for meg fordi jeg har det gøy".

Det er jo ganske alvorlig, men han mener det er normalt.

Anonymous poster hash: 0d4c0...f85

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æsj, for en gris! Jeg hadde gitt han klar beskjed med at dette hadde jeg ikke gidda.

- jente 24

Anonymous poster hash: 91ab0...093
  • Liker 10
Skrevet

Høres ut som om han har alkoholproblemer. Når det går så langt at en mister kontroll over urin og avføring så har det gått altfor langt!

Jeg hadde ikke orket å leve i et sånt forhold. Klarer du virkelig å se for deg ei fremtid med han, med å stifte familie med en mann som drikker på den måten der?

• Liker 9
Skrevet

Var han slik når du ble sammen med han og?

Anonymous poster hash: bfb51...0bb
  • Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg forstår meg virkelig ikke på dere unge jenter som er sammen med slike umodne gutter. Du kan ikke forandre ham, han må ville det selv. Tenk på ditt eget beste, gjør det slutt.

• Liker 5
Skrevet

Dette er totalt uholdbart.

• Liker 2
Skrevet

Noen blir aldri voksne!

Anonymous poster hash: a9237...2af
Skrevet

NEI, dette er langt over min toleransegrense. Og jeg tåler godt at folk drikker og er i godt humør. Men når det går så langt at det blir urin og avføring, så er grensa nådd for lenge siden.

Jeg hadde IKKE bodd med en mann som det du beskriver!

• Liker 3
Skrevet

Dette hadde aldri jeg holdt ut med, virker som han ikke vokser opp...

• Liker 2
Skrevet

Var han slik når du ble sammen med han og?

Anonymous poster hash: bfb51...0bb

Han festet mye ja, men ble aldri så drita. Det kan ha å gjøre med at han bodde hos foreldrene sine da.

Jeg får ikke gjort noe med han nei, men hva kan jeg gjøre for at han tar meg seriøst?

Det enkleste er at avføring og sånt egentlig er litt sosialt akseptert i vennegjengen. Om å gjøre å bli mest drita.

Og det bekymrer meg litt nå, for om en uke starter han som sjef for en av de største avdelingene han jobber. Hvor ryktet hans kan ødelegge alt...

Ts

Skrevet

Han festet mye ja, men ble aldri så drita. Det kan ha å gjøre med at han bodde hos foreldrene sine da.

Jeg får ikke gjort noe med han nei, men hva kan jeg gjøre for at han tar meg seriøst?

Det enkleste er at avføring og sånt egentlig er litt sosialt akseptert i vennegjengen. Om å gjøre å bli mest drita.

Og det bekymrer meg litt nå, for om en uke starter han som sjef for en av de største avdelingene han jobber. Hvor ryktet hans kan ødelegge alt...

Ts

Flytt.

Det er det eneste som kan vekke han.

Du kan si noe sånt som at:

"Dette handler ikke om å ødelegge for deg, det handler om hva jeg ønsker å finne meg i.

Jeg synes at oppførselen din er kvalm. En mann som ligger og velter seg i urin, avføring og spy er ikke delikat, ikke opphissende og ikke noe man får respekt for.

Jeg ønsker ikke å være tilskuer til at du drikker deg ihjel eller utsettes for noe i helgene, det får du orden uten meg.

Så nå takkker jeg for meg. Det er synd, for jeg er egentlig gladi i deg.

Jeg håndterer bare ikke alkoholvanene dine."

Du må framlegge det som en orientering. Noe som alt er avgjort fra din side. Ikke noe som er oppe til diskusjon. Bare si at du har fått nok.

Kom deg ut (jenterommet til du finner noe annet?)

Og så har han ballen hos seg.

Han må finne ut hva du er verdt for han, hvor mye han vil satse for å ha deg.

Og så må han legge en plan for å unngå drikking før du kommer tilbake.

Det er ellers ikke liv laga for dette forholdet. Beklager.

• Liker 8
Gjest Eurodice
Skrevet

Ts

Det du kan gjøre, er å si til mannen at han får leve i sin egen skitt alene heretter, og at du gjør det slutt og forlater ham. Det er vel du som vasker opp etter ham og fjerner griseriet hans, regner jeg med.

Hvorfor er du sammen med ham, egentlig? Tenker du "hvis han bare gjorde sånn og slik" ville alt være bra? Det blir ikke bra før han innser og tar tak i problemene selv. Ser han denne oppførselen som normal?

• Liker 1
Skrevet

Ts

ingenting..Jeg tror helt ærlig at det ikke er så mye du kan gjøre. Å flytte er et godt råd,men jeg ville ha anbefalt deg å avslutte hele forholdet.

Han ser ikke sine feil, og snur det på deg! For meg er dette den største signalet på at forholdet ikke kommer til å være lett. Han må jo selv sine feil, for hvis han ikke vil så kommer han aldri til å forandre seg. Hva er vitsen at DU skal fikse deg for å bli tatt mer seriøst,når han selv ikke gidder å innse sine feil engang?

måten han vrir seg unna er sleip og manipulerende.

• Liker 3
Skrevet

Ts

Jeg kunne aldri vært sammen med en som ikke klarte å bergrense seg. Når man ikke klarer å begrense seg selv så er man ikke særlig herre over egen kropp.

• Liker 2
Skrevet

Ts

Det sier jo litt om din mann og hans venner!

Jeg har aldri (HELDIGVIS) måttet tenke på urin og avføring i forbindelse med noens drikkevaner. Bare at det er ok for han og hans venner hadde nok til at jeg hadde forlatt banen for alltid.

Hva har det å si for deg mht hans jobb? De får han edru, det gjør ikke du. Det er jo ikke meningen han skal drikke sånn på jobben. Men om jeg hadde vært arbeidsgiver, så ville jeg ærlig talt ikke ansatt en som sjef, som drikker seg så full at han tisser på seg og skiter seg ut. Da hadde han ikke hatt de grensene som skal til.

En MÅ ikke ha så mange grenser for å ha en lederstilling altså, men når det gjelder noe så elementært som å holde på avføring og urin, så krever nok de fleste arbeidsgivere at man kan det, om det ikke er noe medisinsk i veien.

• Liker 1
Skrevet

Utrolig at en voksen mann oppfører seg slik, hadde aldri akseptert noe sånt i det hele tatt. Skjønner han ikke at det går ikke an og oppføre seg som fjortiser lenger. Får jo håpe at han driter seg ut på fest i jobbsammenheng så kanskje det går opp eg lys for han. At det gjelder om og drikke seg mest mulig dritings og at det er akseptert i vennegjengen at en tisser og skiter på seg sier jo bare litt om at alle er utrolig umodne. Hadde aldri klart og leve med en mann så synes det er ok, blæ.......

Anonymous poster hash: a9237...2af
  • Liker 1
Skrevet

Sånn drev mora mi på i alle år også. Faren min er fortsatt idiot nok til å tro at hun kommer til å forandre seg. Mitt tips er å droppe han før du sitter der bitter, kanskje med hans avkom, og har søla bort år etter år på en person som trives i gjørmehullet sitt så lenge noen gidder å bry seg om han. Anonymous poster hash: 32e06...ea2

• Liker 1
Skrevet

Denne saken sier ganske mye om hvor dårlig selvrespekt du har. Først godtar du at han drikker seg så full hver helg også sier du ikke noe mot når han gir deg skylden for alt dette heller. Du vil nok ha det mye bedre uten han, og jeg håper du også vil se det før du har kastet bort halve livet ditt og kanskje fått noen barn som vokser opp under så ille omstendigheter.

Anonymous poster hash: f680d...08c
  • Liker 2
Skrevet

Hadde jeg aldri akseptert! Her tror jeg nok jeg måtte ha takket for meg altså. Du kan ikke forandre han og hvis han faktisk er så barnslig at han føler at du "ødelegger" for han når du gir beskjed at dette er uakseptabel oppførsel så er det jo nesten ikke håp.

• Liker 1
Skrevet

Dette er virkelig ille og langt utenfor det som er normalt å akseptere av alkohol(mis)bruk! Min eks drakk seg ofte for full, ble kranglete og vanskelig å kommunisere med, sovnet der han var i stedet for å komme seg hjem osv, men han gjorde absolutt aldri noe i nærheten av det du beskriver... han høres ut som han holder på å drikke på seg alvorlige konsekvenser - både fysisk og i form av å ødelegge nære relasjoner. Her må du ta DEG SELV seriøst, det er det nærmeste du kan komme håpet om at han skal kunne ta innover seg hvordan du opplever det. Flytt ut og avslutt forholdet. Det finnes masse, masse menn som er bedre enn det der.

Anonymous poster hash: d2dc6...875
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...