AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #1 Skrevet 21. oktober 2013 Hei jenter!! Noen som har erfaringer med ett bryllup i desember? Nærmere bestemt den 20? Har bursdag da, derfor føler vi at denne datoen er spesiel på flere måter! Min store drøm er ett vinter bryllup, og samboeren ville ha bursdagen min. Jeg er også gravid med termin i juni 2014. Noen som har erfaringer med bryllup og en 6 måneder gammel baby, eller det å planlegge bryllup i mammapermisjonen? God eller dårlig ide?? Anonymous poster hash: 918d3...10a
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #2 Skrevet 21. oktober 2013 Vinterbryllup er kjempekoselig, men av hensyn til gjestene ville jeg latt være å legge det så nært jul. De fleste har mer enn nok å gjøre i den perioden som det er, om man ikke skal måtte tenke på enda en presang, enda et antrekk, og å miste en hel dag man kunne brukt til andre ting. For ikke å snakke om at desember er fullt nok av julebord, fester og familieselskap som det er. Dere risikerer å bli et punkt på gjøre-lista, rett og slett. Det er nok endel som vil kunne synes det er hyggelig med en liten pustepause med noe fullstendig ikke-julete også. Det får være opp til dere å vurdere hvilke typer gjestene deres er. Personlig ville jeg heller vurdert romjula eller januar. Da er det nok flere gjester som kommer med senkede skuldre og som rekker å glede seg Anonymous poster hash: d2eaf...ca8 10
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #3 Skrevet 21. oktober 2013 Er enig i at det blir for nært jul. Folk er stresset nok. Min bestevenninne som jeg var forlover for giftet seg da babyen hennes var 3 mnd. Hun har i ettertid sagt at hun skulle ønsket at hun hadde ventet, da hun ikke fikk mye tid til å nyte kvelden. Nesten alt dreide seg om amming og byssing. Anonymous poster hash: 7a310...a63 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #4 Skrevet 21. oktober 2013 Hva med å ta det i desember i år i stedet? Fremdeles to måneder igjen Og da slipper dere å tenke på babyen.Anonymous poster hash: f7bb1...134 1
Portvinpiken Skrevet 21. oktober 2013 #5 Skrevet 21. oktober 2013 Vi giftet oss 1. desember i utlandet, og erfaringen er veldig god :-)
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #6 Skrevet 21. oktober 2013 Jeg giftet meg med baby på et halvt år. Jeg ville ha bryllupet "unnagjort" , i stedet for å vente et eller flere år, derfor ble det slik. Heldigvis hadde vi veldig flinke barnevakter, så jeg føler at vi klarte å nyte dagen bare avbrutt av litt amming her og der. Dog er det forskjell på babyer, og det er ikke alltid det er like lett å få priortert å planlegge bryllup. Anonymous poster hash: 82e56...2bd
*nordby* Skrevet 23. oktober 2013 #7 Skrevet 23. oktober 2013 Vi gifter oss 21. desember, og sendte ut "save the date" - kort i februar. Vi tenkte at folk trenger et avbrekk i julestriet og hva er da bedre enn en bryllupsdag med venner og familie? Og bryllup på vinteren er jo bare såååå kos! Hvis du synes det er ok å gifte seg når man er gravid og mannen din ønsker å gifte seg på bursdagen din.. da er det jo bare å kjøre på! Ettersom at det er såpass nærme jul er nok de fleste hjemme også, så da tror jeg at mange ville ha dukket opp uansett Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #8 Skrevet 23. oktober 2013 Hei jenter!! Noen som har erfaringer med ett bryllup i desember? Nærmere bestemt den 20? Har bursdag da, derfor føler vi at denne datoen er spesiel på flere måter! Min store drøm er ett vinter bryllup, og samboeren ville ha bursdagen min. Anonymous poster hash: 918d3...10a Ja, det skulle holde å ha bare ett bryllup, men blir det kanskje ett på sommeren også, hvis det skulle gå skeis? Anonymous poster hash: 41070...5ba 5
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #9 Skrevet 24. oktober 2013 Vi hadde bryllup på nyttårsaften. Det var kjekt med desemberbryllup, mye snø, og vi feiret med masse sprudlevann og raketter og 100 gjester. Men jeg er SJELEglad for at vi ikke gjorde dette midt oppi babyfasen. Vi hadde kolikkbaby og var helt utslitte begge to da hun var et halvt år. Fikk ikke sove om natta, og dagene gikk med til byssing. Kunne ikke planlagt et stort bryllup da. Men hvis du er heldig og får sovebaby kan det jo gå Er også glad for at vi kunne ta oss en skikkelig fest med mange venner på bryllupet, og ikke tenke på baby, amming, ansvar for andre enn oss selv. Anonymous poster hash: ba10d...77c 1
marihihia Skrevet 24. oktober 2013 #10 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg ville ventet til babyen var 1 år 6 måneder. Det er vanskelig å planlegge med baby. For babyer går det så fort fra periode til periode. Noen ganger er barnevakt helt greit, og så plutselig snur det og bare mamma er greit. Jeg hadde aldri kunnet gifte meg da min var 6 måneder. Van tok i flaske, og spiste langt fra nok fast føde. Jeg måtte derfor ha mange ammepauser i løpet av dagen. Og at brudekjolen skulle være ammevennelig, er ikke det jeg ville ha trengt å fokusert mest på
Gjest AnneShirley Skrevet 24. oktober 2013 #12 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg ville mye heller giftet meg i første halvdel av graviditeten enn med en baby under året.
Tina_O Skrevet 23. november 2013 #13 Skrevet 23. november 2013 Ser mange fraråder deg å planlegge bryllup samtidig som du har baby. Vi giftet oss da vesla var 8 mnd - det gikk kjempefint! Hadde mer tid til planlegging i permisjonstida enn jeg ville hatt i full jobb. Og hadde familie som passet henne gjennom dagen, under middagen og kveld passet vi henne selv. Hun var stjerne på festen! Litt soving i vogn innimellom, så var det full fres igjen. Jeg kunne ikke akkurat drikke meg beruset, siden jeg ammer, men det var helt greit - kongefest likevel;-) Tenker på ingen måte at vi ville gjort det annerledes ift. Vesla.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2013 #14 Skrevet 23. november 2013 Vi gifter oss 21. desember, og sendte ut "save the date" - kort i februar. Vi tenkte at folk trenger et avbrekk i julestriet og hva er da bedre enn en bryllupsdag med venner og familie? Og bryllup på vinteren er jo bare såååå kos! Hvis du synes det er ok å gifte seg når man er gravid og mannen din ønsker å gifte seg på bursdagen din.. da er det jo bare å kjøre på! Ettersom at det er såpass nærme jul er nok de fleste hjemme også, så da tror jeg at mange ville ha dukket opp uansett Lykke til! Så absolutt ikke enig i det du skriver her!! Et bryllup rett før jul er ikke et avbrekk, det er en ekstrabelastning. I tillegg til å skulle gjøre ferdig julegaver, rydde hus og pakke for evt reise så må jeg også skaffe barnevakt og ødelegge noen andres førjulstid. Ikke veldig lett å skaffe barnevakt som kan overnatte/ha overnattingsbesøk rett før jul, spesielt ikke når ingen besteforeldre bor i nærheten og alle studentbarnevaktene er reist hjem. Og hva mener du med at de fleste er hjemme? På hjemplassen sin da eller? I vår familie bor folk rundt i landet, så dette ville ført til massiv reising rett før jul, men transportkaos, dyrere billetter, uforutsett være o.l. på toppen av alt annet julestress. Ville faktisk vurdert å si nei til hele bryllupet mtp det, og tror nok mange er av samme oppfatning. Anbefaler å heller legge det tidlig i januar, evt rett før nyttår hvis du på død og liv må ha det midt i den travleste høytiden. Husk at fordi om bryllupet er ditt høydepunkt, så er det ikke høydepunktet til gjestene. Anonymous poster hash: cfd93...5d0 9
Pingting Skrevet 23. november 2013 #15 Skrevet 23. november 2013 Med mindre det var i samme by som jeg bor i, og med mindre det var en av de 10 personene som står meg nærmest, så kan jeg bortimot garantere at jeg hadde droppa å dra i et bryllup som er så tett opp til jul. Nok å stri med uansett. Uansett hvor lenge i forveien man får varsel, så er det endel ting som MÅ gjøres i dagene rett før jul. Matlaging, vasking, pakking, besøke familie man ikke får sett resten av jula, reise til der man skal feire (for de av oss som ikek feirer i hjembyen). Å begynne med bryllupsgave, reising, overnatting og alt mulig annet rart midt oppi dette hadde ført til at jeg hadde fått null og niks ut av det som kunne blitt en hyggelig fest. det hadde ihvertfall ikke blitt et "avbrekk". For all del: dere kjenner deres egne gjester best. Tror dere dette er midt i blinken for dem, så er det bare å kjøre på. Det går jo også an å sondere terrenget litt hos de dere har lyst til å invitere. Er det i samme by og en kortere feiring, så er mye gjort. Men jeg ville tenkt meg om både to og tre ganger før jeg la det til den datoen. 2
Gjest Daenerys Skrevet 23. november 2013 #16 Skrevet 23. november 2013 Jeg har vært i et bryllup rett rundt den datoen, og jeg skal ikke lyve, det var noe fryktelig stress. Måtte ordne med ekstra kjole, enda større gave og alt med. Koselig med bryllup altså, men jeg ville ikke hatt det så nærme jul
Barcelone Skrevet 24. november 2013 #17 Skrevet 24. november 2013 Vi giftet oss midt i uke vi. Ikke så nærme jul vel og merke. Vi hadde ikke noe stort bryllup, men vi inviterte de vi ville og så tok vi høyde for at ikke alle hadde anledning til å komme. Ble ikke noe skuffet for det. Kommer jo litt an på hvaslags bryllup du ønsker da.Om du skal invitere alt av slekt og venne så kan det kansje bli litt vaskelig så tett oppi jul. Om dete ønsker noe mindre med de aller nærmeste så får de helt sikkert til å komme bare de får beskjed i god tid.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #18 Skrevet 28. november 2013 Jeg tenker at å arrangere bryllup så kort tid for jul er en fin måte å luke ut alle venner og familiemedlemmer som man føler man må invitere, men som man egentlig ikke vil ha i bryllupet. Slik følte jeg det da invitasjonen til "rett før jul-bryllupet" havnet i postkassen min for noen uker siden. Jeg kunne veldig gjerne tenkt meg å delta i bryllupet, men å kjøre langt (går ikke fly dit) 4 og 2 dager før jul er uaktuelt. Så om ikke alle gjestene du vil skal komme, bor på samme sted som deg, er det etter min mening ikke noe særlig smart å invitere til bryllupsfest på det tidspunktet av året. Anonymous poster hash: 0187e...0bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå