Gå til innhold

Ulldress fra Nøstebarn, verdt pengene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger en god ulldress til å ha under vinterdressen. Bor på et veldig kaldt sted, og har sett på ullfleecedress fra Nøstebarn. Har veldig lyst på den, men den koster skjorta.

Er den verdt pengene, eller kan noen anbefale noe billigere som er like bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde en slik og var kjempefornøyd. Vi var dog like fornøyd med den fra Joha, så om du vil spare litt penger kan du liksågodt gå for den, etter min mening.

Skrevet (endret)

Jeg har den fra nøstebarn og er suuuperfornøyd! Det går fint ann å kjøpe den i litt stor størrelse. Vi bruker vår for andre sesong, og den er like fin :-)

Datteren min har lue i samme stoffet og den er også helt super.

Hvor selger de joha på nettet?

Endret av hagegnom
Skrevet

Vi har en som er gått i arv til barn nr to, og er kjempefornøyd. Men så kjøpte vi en sparkebukse i tilsynelatende samme stoffet fra Nøstebarn, den nuppet seg med en gang, og var ikke pen å se på etter bare et par dagers bruk.

Etter den oppdagelsen ble jeg mindre gira på nøstebarn, og nå kjøper vi heller billigere dresser, så lenge de er tykke og gode, og i 100% ull/ullfleece.

Anonymous poster hash: 135fc...0cb
Skrevet

Vi har en og er verd hver eneste krone den kostet! En venninne fortalte at hun kjøpte en ullfleecedress fra Name it nettopp til 540 kr, så da er jo plutselig dressen fra Nøstebarn så dyr likevel, men kvaliteten er så mye bedre!

Skrevet

Vi har Tom&Trine sin fra SparKjøp. Den kjøpte vi på halvpris, så da ble den jo en hel del billigere. Men den nupper kjempefort. Jeg bryr meg ikke siden den var såpass billig og den jo er topp i bhg under regndressen. Vi har en ullfleecejakke fra Nøstebarn, men den er ikke brukt så mye enda og ikke vasket heller, så vet ikke om den er bedre.

Skrevet

Vi har Tom&Trine sin fra SparKjøp. Den kjøpte vi på halvpris, så da ble den jo en hel del billigere. Men den nupper kjempefort. Jeg bryr meg ikke siden den var såpass billig og den jo er topp i bhg under regndressen. Vi har en ullfleecejakke fra Nøstebarn, men den er ikke brukt så mye enda og ikke vasket heller, så vet ikke om den er bedre.

Må bare kommentere at vi også har den fra T&T, og fikk samme problem med veldig mye nupping. Den varmer heller ikke så veldig bra synes jeg.

Skrevet

Syns absolutt den er verdt pengene jeg også, har hatt den til begge barna :)

Skrevet

Øvrig erfaring med Nøstebarnull er jo at størrelsene holder lenge, og du har vel også en nummer to som også kan bruke den. Alle jeg kjenner som har den skryter hemningsløst, så jeg hadde ønsket den til bursdagen hans om ikke vi hadde kjøpt den T&T-dressen på salg i vår.

Skrevet

Takk for erfaringer :)

Vurderte også T&T, men det spørs om jeg investerer i Nøstebarn likevel da. Tenker stadig vekk at Nøstebarn selger mye på navnet, men begynner snart å tro at klærne ER verdt pengene.

Skrevet

Takk for erfaringer :)

Vurderte også T&T, men det spørs om jeg investerer i Nøstebarn likevel da. Tenker stadig vekk at Nøstebarn selger mye på navnet, men begynner snart å tro at klærne ER verdt pengene.

Jevnt over er det kanskje de vanlige klærne som får kritikk for å være oppskrytt, mens ullfleecen, silkeullen, ullribben og ullfrotteen får skryt. Det er for øvrig også min erfaring :-)

Anonymous poster hash: 7e150...bcd

Skrevet

Jeg har ikke prøvd den, men jeg er fornøyd med den du får på hypermarkedet og name it. De er ikke så veldig tykk da, for de ekstra kalde dagene så har vi hjemmestrikk. Så sånn sett er de kanskje for tynn for dere.

Skrevet

Sønnen min hadde en ullfleecedress fra Nøstebarn og en fra Englebarn, den siste var ganske mye billigere. De var helt supre begge to, og jeg valgte derfor å kjøpe kun fra Englebarn i år.

Skrevet

Det er en kjempegod dress, og verdt pengene ja. Kjøpte en ny hvert år til min eldste gutt, og den minste har arvet de, så dressene er brukt to ganger, og kan sikkert brukes en gang til hvis det skulle bli aktuelt. Utrolig varm og god under vinterdressen på iskalde vinterdager, og som sovedress i barnevogna.

Skrevet

Signerer! Er langt i far noen Nøstebarnfantast, men akkurat ulldressen blir myyye brukt. I tillegg hadde vi ullpledd i fra Røros, samlet ble dette perfekt for vår nyfødte. Ettersom hvor kaldt det var (under -10 selvf.) hadde vi på henne et tynt lag ull, ulldressen og pledd rundt, så var det bare å "pakke opp" når vi gikk inne, hun var aldri for kald/varm (men nå var vinteren 2011/12 uvanlig mild også, vi var mye ute helt fra første dag).

Anonymous poster hash: 95bb4...70a
  • Liker 1
Skrevet

Ulldressen fra nøstebarn er veldig bra, men ikke enormt mye bedre enn Joha sin.

Andre ting fra Nøstebarn har variabel kvalitet. Bodyer og stillongs synes jeg krymper og slites fort. Der synes jeg Joha er enormt mye bedre.

Skrevet

Vi har vært veldig fornøyde med nøstebarn, både når det gjelder ullfleece og vanlige ullklær. Det fantastiske med klærne er at de ikke trenger å vaskes ofte, selv ved søl og flekker holder det å skylle bort det verste eller flekkvaske litt. Plaggene vi har vært mest fornøyde med er pysj i ull/silke og dress i ullfrotté. Ullfleecedressen er også veldig god, altså, men jeg føler at nøstebarnklær kommer mest til sin rett når de er helt inntil kroppen.

Skrevet

Jeg var ikke spesielt fornøyd med Joha-dressen i fjor, i hvert fall. Syns den ble nuppete og "tynn" ganske fort. Men de har kanskje flere typer? Den vi hadde var den lodne med knapper.

Nøstebarndressen kan man derimot ikke se at har vært brukt. Har veldig lyst på en ny en av den i år.

Skrevet

Jeg har også T&T ulldress fordi babyen min er så liten at jeg rett og slett ikke gidder å bruke mye penger på en dress som han bare kommer til å ha et par måneder. Nå har jeg ikke brukt den så lenge men han holder seg god og varm i den sålangt ihvertfall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...