Gå til innhold

Allergi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff nå er det ingen tvil, jeg er allergisk.

Hadde valpen og pus i sofaen igår kveld og kosa med de også begynte jeg å klø i øynene. Har reagert tidligere også med kløe i øynene, men det har vært litt difust ettersom det kunne vært andre årsaker (det har da vært katten jeg har reagert på).

Jeg gikk opp og tok av meg sminken, øynene rant og jeg begynte å nyse fælt. Så ble jeg tett i nesa samtidig som nesa begynte å renne.

Etter å ha liggi i senga en stund for å prøve å sovne så tok jeg av meg linsene for å se om det hjalp, men ble ikke bedre.

Det går helt fint så lenge jeg ikke koser masse med pusen så jeg kan bare holde meg unna, men syns jo det er litt trist. Forutenom antihistaminer, er det noe jeg kan gjøre? Finnes det noe allergisprøyte mot slik allergi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er det kjære deg :) Fortvil ikke. Finnes middel som dette, og lignende i samme merket som man smøre i pelsen til katten en gang i uken, spraye på møbler, samt spraying i luften. http://www.dyrlegebutikken.no/products/petal-cleanse-c-katt-350ml Finnes til hund og katt. Du kan få veiledning om produktene i de fleste dyrebutikker. Og hvis du bruker kattesand finnes det mer allergivennlige alternativer.

Vil også anbefale deg og alltid vaske deg på hendene etter du har tatt på dyrene, skyll nesa med saltvann, støvsug hver 3. dag. Dette hjelper meg, og vil jo kose med dyra! Går helt fint nå. Jeg tar også aerius hver dag.

Det finnes vaksiner mot dette, men tror det er slikt at du bare kan ta dem når du ikke har pelsdyr i heimen. Ellers bør du dra til legen og ta en prikktest, små kutt og dråper i armen, for å finne ut av hva du er allergisk mot. Kanskje har du midd og? Da vil jeg anbefale middtrekk eller middkontakt. Tørk støv ofte for å forebygge.

Masse lykke til :)

Anonymous poster hash: 6265c...552

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...