Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå trenger jeg hjelp. Jeg og søster skal lage et album med bilder og minner til vår bestemor siden hun fyller 80 år. Vi vil gjerne ha noen fine dikt med også, aller helst noen som hyller en flott bestemor. Tar i mot alle forslag med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drar denne opp litt siden jeg er passe desperat. Er det INGEN som kan hjelpe meg da?

Gjest King James
Skrevet

gå på google..skriv i søker tingen...Representative Poetry On-Line version 3.0.....men det holder og skrive Poetry On-Line der er det fult av dikt der finner dere nok et dikt men de er på englesk

Skrevet

Prøv å finne dikt av Haldis Moren Vesaas. Hun har mange gode dikt, og er vel en klassiker blandt gamle damer. :)

Catzy

Skrevet
gå på google..skriv i søker tingen...Representative Poetry On-Line version 3.0.....men det holder og skrive Poetry On-Line der er det  fult av dikt der finner dere nok et dikt men de er på englesk

Takk skal du ha, men jeg tror ikke dikt på engelsk er noen god ide til min bestmor. Selv om hun er en velutdannet dame blir det liksom helt brudd med hennes stil å gi henne noe som ikke er på norsk. Skal huske tipset ditt til en annen gang :)

Skrevet
Prøv å finne dikt av Haldis Moren Vesaas. Hun har mange gode dikt, og er vel en klassiker blandt gamle damer. :)

Catzy

Hehe..nå skulle jeg til å si at min bestemor ikke er en gammel dame, men hun er vel kanskje det når hun passerer 80 :wink: Takk for tipset!

Skrevet

Halldis ville jeg foreslått også - lån deg dessuten samlinger av Hans Børli, Rolf Jacobsen og Inger Hagerup på biblioteket, så burde du finne noe bra!

Skrevet

Jeg har funnet noen dikt som handler om minnene om en bestemor etter at hun er død. Er det virkelig ingen som skriver dikt til sin bestemor mens hun enda er i live? Skulle gjerne ha skrevet noe selv, men så lyrisk er jeg desverre ikke.

• 4 år senere...
Skrevet

Nå er det jo fire og et halvt år siden Fakse skulle ha diktene, så jeg vet ikke om det er så aktuelt lenger...

Men denne er litt søt da:

Ute på plenen er det litt mose.

Og i bedet vokser en vakker rose.

Epletreet blomstrer med fugler i.

De kvitrer så vakkert ”kvittre kvittreri”.

Men den peneste tingen i hele hagen

er farmor/mormor som står og klør seg på magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...