Gå til innhold

Biffmiddag for to - tips til tilbehør

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fritt valg av potet eller ris, og så surret paprika i mange farger, sølvløk og stekt sopp. Mmm!

Anonymous poster hash: 18ad7...0a6
Gjest Hjertesukk
Skrevet

Her var det mye godt!!! Tusen takk for mange kjempegode tips! Tenker å prøve den sausen fra Christian Poultier som ble nevnt her, bacon var også veldig lurt (moms!), sølvløk, asparges og ferske maiskolber med kryddersmør.. + røstipoteter. Ble visst en god blanding av de fleste bidragene :)

-Hjertesukk

Skrevet

Bearnaisesausen fra Christian Poultier syns jeg var grusom! Mulig jeg hadde uflaks med min, men den smakte rett og slett muggen plastikk.

Ovnsstekte søtpoteter syns jeg også er godt til biff.

• Liker 2
Skrevet

Hei! Jeg skal lage middag til min kjære mann på onsdag da vi feirer vår treårsdag :strix:

Tenkte jeg skulle hoppe innom den lokale slakteren og få med meg et par gode biffer.. men har lyst til å lage noe "litt ekstra" ved siden av :) Vi pleier å ha soppstuing, stekte asparges eller salat, potetbåter og posebearnaise som tilbehør.. Stekte tomater liker han ikke (til min store fortvilelse..hihi).

Er det noen som har tips utover det vi pleier å ha? :handle:

Tenkte å prøve meg på bearnaise fra bunnen av da (men må nok ha en pose i bakhånd dersom det skjærer seg.. hehe).

:helen:

Ovnsbakte grønnsaker (gullrot, blomkål, brekkbønner, ++ egentlig hva dere liker) med et dekadent tykt lag parmesan oppå. Bakte poteter er kjempegodt til all slags saus. Om du får tak på: ferske (ikke de i pakke) maisskolmer bakt i ovn med smeltet urtesmør.

Sauterte grønnsaker i panne er også godt. Start med sopp og jobb deg oppover til rotgrønnsaker og grønne grønnsaker. Helt perfekt møre grønnsaker kun kokt i sin egen kraft - nom!

Anonymous poster hash: 48baf...835

Skrevet

Vi har som oftest brukt de samme ingrediensene som dere. Stekt asparges skal jeg huske til neste gang! Eneste jeg kan anbefale dere er maiskrem! :wow:

Skrevet

Hva med fløtegratinerte poteter, eller bakt potet med kryddersmør? Stekt sjampignon, rosenkål, stekt paprika, løk, gulrot, brokkoli. Også bytter du posebernaisen med bernaise fra Christian Pottier. Ferdig saus, men likevel med mer og bedre smak enn posesausen :)

Anonymous poster hash: 13040...79b

Hvorfor ikke bytte ut ferdiglaget til hjemmelaget?

Jeg synes det er godt med bønner til. Vi pleier å bruke butter beans / store hvite bønner. Har de sammen med løk og hvitløk som er finhakket og stekt møre på lav varme med mye olivenolje.

Skrevet

Hvorfor ikke bytte ut ferdiglaget til hjemmelaget?

Jeg synes det er godt med bønner til. Vi pleier å bruke butter beans / store hvite bønner. Har de sammen med løk og hvitløk som er finhakket og stekt møre på lav varme med mye olivenolje.

Fordi hun skrev i HI at hun skulle ha en ferdigsaus på lur i tilfelle hennes hjemmelagde saus ikke ble en suksess :) LES litt før du svarer.

Anonymous poster hash: 13040...79b

Skrevet

Maisstuing<3

Anonymous poster hash: b6a42...46a
Gjest winston
Skrevet

Bakt potet og krydder/urtesmør. Stekte kantareller. Aspargesbønner. Tomatsalat.

• 2 uker senere...
Gjest Hjertesukk
Skrevet

Maisstuing<3

Anonymous poster hash: b6a42...46a

Hvordan lager du maisstuing? :)

Gjest Whitestripes
Skrevet

Vi lager alltid brokkoli, sopp, mais, løk og fløtegratinerte poteter til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...