Gå til innhold

Stoffskifte - hormoner

Fremhevede innlegg

Gjest åffårno
Skrevet

Her synes jeg du er alt for kategorisk. Langvarige og ubehandlede stoffskifteproblemer kan gi mange psykiske symptomer.

Anonymous poster hash: 942d5...e60

Lett nedstemthet er det mest utbredte. Angst og depresjoner kan og forekomme for endel.

Ikke totalt endrede oppfatninger av ditt forhold og liv.

Om jeg tar feil må hvem som helst her gjerne linke til noe som helst som sier noe annet - nemlig at hypo- eller hypertyreose(som er stoffskifteforstyrrelser) harnoe med endrede virkelighetsoppfatninger å gjøre.

Man kan også få svekket konsentrasjon, blir fortere glemsk på "småting" osv - men det er enorm forskjell på det og endret oppfatning av virkeligheten.

Det at noen slenger fra seg en helt annen historie/oppfatning til en ektefelle om "hvordan du alltid har nektet/vært vrang/alt er alltid på dine premisser" er noe ganske mange der ute uttaler fra tid til annen, enten fordi de har syntes dette alltid og aldri har hatt mot til å fortelle det før - eller, kanskje enda oftere, at man er i kranglehumør.

Man trenger ikke være syk for å være det, og man trenger ingen diagnose.

Jeg tipper - at hun helt sikkert kan ha lavt stoffskifte, men at TS og kona uansett ikke slipper unna noen timer med seriøse samtaler som alle vi andre må i forholdene våre om vi har 3 barn sammen og er utslitte.

Hvem blir ikke utslitt, med eller uten hypotyreose, av å ha 3 barn og ha slitt med en fødselsdepresjon, er nå mer mitt spørsmål.

TS må gjerne få kona til å gå til legen, og der kan de sikkert finne litt av hvert - men å forklare alt det på alle samlivsproblemer man måtte ha tror jeg ikke er spesielt lurt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stoffskifteproblemer kan settes i gang av en graviditet og jo eldre en er jo større sjanser for å få det. Så hun bør absolutt ta en tur til legen og få tatt noen blodprøver. Er jo fryktelig slitsomt å ha det sånn.

Anonymous poster hash: 96f44...ae9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...