AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #1 Skrevet 21. oktober 2013 Vi bruker mye av dagene våre på å kjempe mot kommunen for å få den hjelpen vi har krav på i forhold til vårt barn med spesielle behov. Kommunen kommer med løgner, gir korte vedtak for å forhindre at klager går videre til fylkesmann, setter inn tiltak som de straks tar fra oss, går imot sine egne vedtak, bryter forvaltningslov og barnevernslov... Det er mye... For meg som mamma til et barn med spesielle behov er det utrolig tungt å skulle ta den kampen samtidig som jeg skal være en god mor for barnet mitt som krever mye. Jeg blir også presset ganske langt ned psykisk av kommunen fordi mange av saksbehandlerene oppfører seg som om de har noe personlig imot oss. Etter å ha vært hjemme i flere år nå så ønsker jeg å komme meg ut i jobb. Det er viktig for meg å kunne føle at jeg bidrar til fellesskapet økonomisk og det er viktig for psyken min at jeg får et annet liv på utsiden av husets 4vegger. Kommunen setter også hindringer for at jeg skal få til dette og det blir slik at jeg må velge mellom barnet mitt og arbeidsliv. Etter å ha brukt et år på søknader, klager, 1000000 møter, brutte løfter fra kommunen sin side osv så klatret jeg opp til høyeste hold i kommunen, men der ble jeg bare møtt med at jeg måtte snakke med saksbehandler så det var til ingen nytte. Jeg bestemte meg for at jeg skulle kontakte media fordi jeg mener slike ting burde komme frem i lyset. Det er så mange familier som lider i stillhet og blir brutt ned fordi systemet jobber mot dem. Jeg fikk en telefon fra lokalavisa noen dager etter at jeg hadde kontaktet dem. Jeg fortalte hele historien vår og ble møtt med "kanskje noen kontakter deg". Personen jeg snakket med var også mer interessert i å skrive sak om "veien mot en diagnose", noe som er fint og flott, men det er ikke det jeg føler bør belyses. Nå er det et par mnd siden jeg snakket med de og har fortsatt ikke hørt noe. Jeg leser lokalavisa og den er proppfull av agurknytt så jeg begynner jo å lure på om agurknytt er å foretrekke fremfor slike saker?Anonymous poster hash: 04983...bfd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå