Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vær så snill og fortell meg at kvalmen kan forsvinne før man er i 12. uke :spy:

når kom og gikk kvalmen din?

hilsen ei som er 6 uker på vei og ser mørkt på å ha det sånn i 6 uker til!

Anonymous poster hash: 27cce...7bc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. svangerskap kom den i uke 7-8 og forsvant i uke 13 (men det var veldig lett kvalme, kjente bare litt noen minutter om morgenen)

2. svangerskap kom den i uke 5 og forsvant i uke 9.(kvalm døgnet rundt, men aldri så kraftig at jeg kastet opp)

Vet ikke om uke 12 er noen magisk grense. Den forsvinner kanskje for mange da, men er dessverre mange som opplever kvalme utover uke 12 og ja hele svangerskapet. Og noen er ikke kvalme i det hele tatt

Ikke for å ta motet fra deg, men kan være greit å innstille seg på at kvalme er noe som ofte følger med og man må bare godta å ta det på kjøpet.

Om du blir veldig plaget og ikke fungerer i hverdagen så må du ta en tur til legen, for det kan være hjelp å få.

Anonymous poster hash: 4e8ff...fa2
Skrevet

Hos meg kom den i uke 5 og dro uke 7. Men jeg var mest veldig uggen, kastet aldri opp. Nå har jeg jo ikke kommet lenger enn til uke 11, da, så det kan jo hende jeg får den tilbake. Håper jeg slipper det, da ;)

• Liker 1
Skrevet

Jeg skulle ønske jeg kunne komme med en solskinnshistorie, for jeg skjønner virkelig hva du går gjennom. :klem:

Hos meg kom kvalmen i uke 6, og forsvant ikke før i uke 14. Jeg kastet opp hver dag, men fra uke 12-14 var det kun om morgenen.

Hold ut, det blir forhåpentligvis bedre snart! :blomst:

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar!

Kvalmen kom forrige uke, og jeg kaster ikke opp, så jeg er heldig sånn, men uff, det er ingenting som hjelper å spise/gjøre og jeg blir så energiløs selv om jeg spiser annenhver time og drikker rikelig. slik hadde jeg det ikke i forrige svangerskap og synes dette er helt pyton, men det høres jo lovenede ut når noen av dere bare har hatt det et par/tre/fire uker. Krysser fingrene for at jeg er i den kategorien.

TS

Anonymous poster hash: 27cce...7bc
Gjest Fluttershy
Skrevet

Her kom den i uke 7-8 en gang og varte til uke 18 før det ble noe bedre. Det er enda dager hvor jeg kaster opp innimellom, men såpass sjelden nå at det er til å leve med. Er 32uker på vei nå.

Skrevet

Kom i uke 6, varte til 10/11

Skrevet

Kom i uke 6 og varte til uke 12-13. For meg hjalp det veldig å ha frukt ol. på nattbordet så jeg fikk i meg noe med en gang jeg våknet. Også om natten!

Skrevet

Jeg er mye bedre nå, og jeg er i uke 10(10+5). Var aldri så kvalm at jeg kasta opp da. Var daglig kvalm fra rundt uke 7.

Skrevet

Her kom kvalmen snikende i uke 5/6. Da spesielt på morgenen men ble bedre utover dagen. Fra uke 8 ca var den der hele dagen, men ikke sånn at jeg måtte spy. Var bare litt sånn "dagen derpå" hele dagen. Dette varte ca til uke 12-13. Fra 13-15 kom og gikk kvalmen kanskje en gang og to til dagen, men det var helt ok.

Så grovt sett fra 6-13 uker.

Det går nok bra skal du se :)

Skrevet

Kom i uke 5 og er fortsatt ikke borte (uke 38). Vær fornøyd hvis du bare er kvalm og ikke kaster opp i tillegg.

Anonymous poster hash: 3376d...611

Skrevet

Kvalmen min kom for fullt når jeg var 7 og en halv uke på vei, forsvant når jeg var 9 og en halv uke på vei. Kom tilbake igjen når jeg var 10 og en halv uke på vei, har spydd hver dag siden den kom tilbake, er nå 12 og en halv uke på vei. Men merker den begynner å bli litt bedre.

Skrevet

Min kom i uke 6 og er der fortsatt :( Er nå 10+4. Etter ca en uke kjøpte jeg Seaband på apoteket og syns det har hjulpet selv om jeg fortsatt er kvalm/brekker meg en del. Er ikke så intens som det var første uken. Seaband har jeg på hele tiden, også om natten. Tar de kun av når jeg dusjer. Verdt et forsøk. :)

Anonymous poster hash: 7e3ed...f31
Skrevet

Med to første var jeg ikke kvalm, kun litt uggen noen dager (dette var gutter, nå er det jente, vet ikke om det er grunnen) Denne gangen kom kvalmen i uke 5-6 og forsvant ikke før uke 15. Jeg kastet ikke opp, men var kvalm hele dagen, ofte om nettene også, og jeg var såååå sliten. Det hjalp å spise hvitt brød, type loff, rundstykker, gjerne tørt, og salte kjeks. Føler virkelig med deg, er helt grusomt å ha det sånn. Håper du er en av de heldige som blir bedre tidlig!

Skrevet

Kvalmen min kom uke 2- 4 og varte til 24... Var dårlig hele døgnet, og kastet opp minst 1 gang per dag. Nå kommer den heldigvis 1 gang i uka ca

Gjest pysepusen
Skrevet

1. gang: Kvalmen kom i uke 4 og forsvant i uke 34. Hadde en pause mellom uke 18 og 19.

2. gang: Kvalm fra uke 4 til dagen etter hun kom ut (uke 40).

Skrevet

Kvalmen kom i uke 5-6 mener jeg. Roet seg litt i uke 9-10 for så å dukke opp igjen, så forsvant den vel helt i uke 14 cirka.

Skrevet

Min kom i uke 5-6, og forsvant ca uke 14 (kanskje litt mellom 14 og 16).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...