AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #1 Skrevet 21. oktober 2013 Jeg har vært hos legen, og fått påvist alvorlig depresjon. Det forklarer veldig hvorfor jeg har vært ikke meg selv og dum den siste tiden mot venner og familie. Burde jeg fortelle om dette? Jeg kvier meg litt til å fortelle det da jeg er redd for at de ikke skal ta det serriøst, eller se på meg på en annen måte, eller at jeg skal miste de. Anonymous poster hash: dc8a2...9a8
Sillicious Skrevet 21. oktober 2013 #2 Skrevet 21. oktober 2013 Du burde absolutt fortelle det, støtte er viktig! Jeg tror du får positiv overraskelse mtp hvordan de tar det. :-)
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #3 Skrevet 21. oktober 2013 Jeg er veldig redd for at de ikke skal ta meg seriøs siden jeg ikke er "typen" til å bli deprimert holdt jeg på å si, sett utenfra er det ingen som kan tro at jeg er deprimert eller skulle ha noen som helst grunn til å være deprimert da jeg har egentlig et veldig "fint liv". Anonymous poster hash: dc8a2...9a8
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #4 Skrevet 21. oktober 2013 Jeg var i dine sko for ett år siden og valgte å bare fortelle et par nære venner. Jeg visste med meg selv at familiens form for støtte ville føles som en ekstrabelastning og lot derfor være å fortelle dem. Har ikke egentlig angret på det, men du gjør som du føler for selv. Du er ikke forpliktet til å fortelle noen i det hele tatt, men vil anbefale å fortelle noen det. Anonymous poster hash: 4e262...525 2
Gjest Yellowrose Skrevet 21. oktober 2013 #5 Skrevet 21. oktober 2013 Det er alltid best å være åpen og ærlig om dette. Ja, jeg synes du skal fortelle det. De kommer nok til å ha mer forståelse enn du tror og det er ganske greit for dem å vite hvorfor du oppfører deg som du gjør.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #6 Skrevet 22. oktober 2013 Du trenger ikke si noe til alle. Velg deg ut en eller to du tror kommer til å forstå deg, kanskje noen som har opplevd det samme. De andre blir sikkert bare happy når du begynner å være deg selv igjen. Husk optimal behandling for depresjonen: Trening, antidepressiva og terapi. Anonymous poster hash: 3bf44...d46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå