Gå til innhold

Syk eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en Jack Russell terrier som har blitt dårlig de siste dagene. Først la jeg merke til at ho klødde litt i rompa si, men det er ikke mye, bare innimellom. Har hatt hund med problemer med analkjertelene før, så jeg vet hva jeg skal se etter hvis det går for langt.. Så vi reiste på buss og tok på fredag, og da la jeg merke til det at ho skalv, opplevd hunder som blir bilsyke. Så da tenkte jeg at ho ble det. Men ho spydde ikke, heldigvis.. Hos svigermor spiser ho mye, ho kan spise som en gal, fordi ho ikke vet begrensningene sine. Så vi prøver å la være at ho får tak i mat der. Men det gjorde ho.. Og da pleier ho å bæsje mye. Men når vi kom oss i bilen, så hadde vi ikke kjørt så langt før ho begynte å bli kvalm igjen, så da spydde ho 2 ganger. Men ikke noe mer den dagen. Så på søndag reiste vi hjem, eneste jeg merka da, var at ho bare var litt skjelven og spydde ikke. Så kom vi hjem, så pleier ho egentlig å få dentastix hver helg, så ho fikk en sånn. Men ho har ikke engang rørt den. Ikke likt ho, for den går ned på 15 sekunder. :-P Men nå har ho hatt opphold i spyinga, så i dag tidlig kastet ho opp. Og da hadde ho tydeligvis fått tak i kattemat. Så det er mat ho spyr opp. Har hørt at det er mange hunder nå som har diare og oppkast, men det går over etter hvert. Hunden til foreldrene mine hadde det, og de har jo hilst på hverandre. Men det er jo en mnd siden.

Kan jo være det at kroppen ikke vil ta imot så mye mat noe mer, for ho stjeler alt av mat, skikkelig matvrak. Og litt vanskelig å mate katter og hunder når de er i samme hus, må ha de på vært sitt rom.

Men er det noen som vet hva det kan være? Hvis det ikke gir seg i løpet av dagen, så må vi bare ringe dyrlegen og høre.

Anonymous poster hash: 49ab3...d02
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og glemte å ta med at ho er like aktiv, ho kan leke med kattene og løpe rundt. Men når ho først kaster opp, så er det bare mat.

Skrevet

Ho har blitt seg selv igjen. :-)

Skrevet

Så flott at hunden har blitt bedre. Jeg har også både hund og katt, og serverer katten mat oppe på en hylle som hunden ikke når, ellers hadde vel katten aldri fått en matbit.

Skrevet

Hunder kan være i dårlig form i perioder. Kanskje den hadde en liten forstoppelse eller noe sånt? Tilstoppet analkjertel var min første tanke også, men ser du er oppmerksom på det. Men det er ikke alltid kjertlen er synlig heller.

Skrevet

Så flott at hunden har blitt bedre. Jeg har også både hund og katt, og serverer katten mat oppe på en hylle som hunden ikke når, ellers hadde vel katten aldri fått en matbit.

Haha, hunder kan sitte å spise alt av kattemat den kommer over. :P

Skrevet

Hunder kan være i dårlig form i perioder. Kanskje den hadde en liten forstoppelse eller noe sånt? Tilstoppet analkjertel var min første tanke også, men ser du er oppmerksom på det. Men det er ikke alltid kjertlen er synlig heller.

Ja. Nei, har hatt en hund før som sleit md det der.. Å da var det mye dyrlegen for å tømme de. Men ho har kommet seg så mye at ho har matlyst igjen og sover ikke så mye lenger. :-) Men man blir litt redd da ting ikke er helt normalt hos en hund. Vet det er en del hunder som tåler mye. Den forrige kalte faktisk hunden min for pysete og sånn. Da vi kom til dyrlegen med han, så tok han det tilbake. Fordi han hadde det vondt!

Skrevet

Akkurat oppkast tar jeg med en klype salt. Hunden min kan kaste opp eller være dårlig i magen et par dager nå og da (han spiser jo ALT han finner). Gir ham kokt ris og yoghurt (naturell) til han blir bedre. Han er også ufattelig humørsjuk, så det er dager da han bare sover og nesten flekker tenner til meg om jeg prøver å kose med ham. Tipper de er omtrent akkurat som mennesker, dårlige dager og føler seg småuggen av en eller annen grunn. Så lenge det ikke pågår i mange dager i strekk, så er det som regel greit.

Det med å skjelve på buss/tog/bil er ikke unormalt, særlig om hunden ikke er så vant med det. Ting rører på seg og det er nye lyder. Det kan også føre til at de blir uvel i en dag eller to etterpå. Min blir ofte dårlig i magen når vi skal til foreldrene mine. Rett og slett fordi han blir så ufattelig gira og glad.

Skrevet

Akkurat oppkast tar jeg med en klype salt. Hunden min kan kaste opp eller være dårlig i magen et par dager nå og da (han spiser jo ALT han finner). Gir ham kokt ris og yoghurt (naturell) til han blir bedre. Han er også ufattelig humørsjuk, så det er dager da han bare sover og nesten flekker tenner til meg om jeg prøver å kose med ham. Tipper de er omtrent akkurat som mennesker, dårlige dager og føler seg småuggen av en eller annen grunn. Så lenge det ikke pågår i mange dager i strekk, så er det som regel greit.

Det med å skjelve på buss/tog/bil er ikke unormalt, særlig om hunden ikke er så vant med det. Ting rører på seg og det er nye lyder. Det kan også føre til at de blir uvel i en dag eller to etterpå. Min blir ofte dårlig i magen når vi skal til foreldrene mine. Rett og slett fordi han blir så ufattelig gira og glad.

Ja. Men ho er ikke mer enn et år, så jeg tar litt sånn alvor på det. Men ho er i hvert fall bedre. :-) Ho var vant til å kjøre bil/buss/tog, men så stoppet vi opp 2 mnd, så da kan det være det ja. Men ho var litt dårlig et par dager før reisa og.

Skrevet

Slutt å skriv på dialekt!!!

Anonymous poster hash: 7f364...aa1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...