Gå til innhold

Jeg er besatt av eksen til kjæresten min!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere trenger ikke pøse ut hvor syk jeg er, for det vet jeg. Jeg trenger bare å lufte dette og forhåpentligvis få noen tilbakemeldinger.

Saken er at jeg er sykelig betatt av eksen til kjæresten min. Jeg vet ikke hvorfor jeg har blitt det, men det har gradvis blitt verre.

Kjæresten min var sammen med eksen sin i 2 år. Han fridde til henne etter 3 mnd sammen. Hun har en datter fra før, noe som ikke var ett problem for kjæresten min. Han var klar som ett egg for å bli hennes kone og datterens stefar. Forholdet endte i brudd pga. hun var utro med flere menn. Han tilgang henne flere ganger, men til slutt klarte han ikke mer og gikk.

Når jeg ble sammen med han fortalte han meg mye om henne og forholdet de hadde hatt. Dette førte til at jeg ble nysgjerrig på denne jenta og begynte å søke henne opp på sosiale medier. Hun er promiskuøs og attraktiv, men har flere psykiske problemer (dette har jeg fått vite igjennom felles bekjente).

Jeg klarer ikke å slutte å snoke på henne. Jeg er innom facebooken hennes hver dag bare for å se om hun har oppdatert noe nytt. Jeg studerer bildene hennes, ser hva hun liker av filmer osv. Jeg har også fisket ut mye info om henne fra felles bekjente, så mye at folk nesten mistenker noe.

Jeg vet ikke hvorfor jeg holder på slik. Jeg vet jo at kjæresten min elsker meg, og kun vil ha meg. Likevel har jeg blitt helt besatt av henne. Hva var det kjæresten min likte så godt med henne? Hvorfor fridde han til henne etter kun 3 mnd? (Han har ikke fridd til meg enda etter 2,5 år sammen).

Jeg drømmer om henne ofte, at vi møtes og krangler eller at hun og kjæresten min har sex. Det klikker snart i hodet på meg!! Han har andre ekser også, men det er kun henne som sitter i hodet mitt.

Hva har hun gjort på i dag? Hva har hun spist til middag?

Det har faktisk gått så langt at jeg har googlet adressen hennes og sett huset hennes med gatebilder, bare for å se hvordan huset hun bor i ser ut.

Hva er det som skjer med meg? Jeg er en vanlig flott jente med god utdannelsen og det hele...!

Anonymous poster hash: 55484...c18

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er usikker, rett og slett. Let it go.

Anonymous poster hash: 571f7...405
  • Liker 1
Skrevet

Jeg stalket eksen til min kjæreste. Jeg fant adressen hennes og gikk dit, og jeg besøkte facebooksiden hennes flere ganger om dagen. Jeg holdt vel på sånn i nesten et år, men så gjorde jeg det mye mindre og nå er det sjelden jeg sjekker innom facebooksiden hennes. Jeg var ganske fascinert av hun, jeg vet egentlig ikke hvorfor... Forholdet de hadde var ikke særlig seriøst heller. Men det gikk jo over for meg. Men hun er ikke den eneste jenta jeg har blitt så fascinert av bare så det er sagt.

• Liker 1
Skrevet

Husk at det var ein grunn til at det vart slutt mellom dei! Han fekk nok av ho og oppførselen. Han er sammen med deg no!

Det at han ikkje har fridd til deg er nok fordi han brant seg på å fri tidlig sist. Det betyr ikkje at han ikkje er like glad i deg som han var i eksen, men at han har lært litt på vegen og blitt såra før. Han tar det litt roligere no. La han.

• Liker 5
Skrevet

Noen ganger møter man noen som man har en sterk fysisk tiltrekning til, havner i sex-tåka og blir idiotisk forelsket - selv om man overhodet ikke passer sammen. Det høres litt sånn ut med typen din og eksen hans.

La han ta det med ro med deg!

Anonymous poster hash: 19e0b...3ca
  • Liker 1
Skrevet

Det kommer kanskje av sjalusi? Men hvorfor være sjalu? Vil du heller være eks forlovede som ble dumpa, eller damen han til slutt endte opp med?

Anonymous poster hash: 765bf...080
Skrevet (endret)

Noen ganger møter man noen som man har en sterk fysisk tiltrekning til, havner i sex-tåka og blir idiotisk forelsket - selv om man overhodet ikke passer sammen. Det høres litt sånn ut med typen din og eksen hans.

Og når forelskelsen går over så trer det ubehagelige fram fra tåka. Hvert utroskap blir verre og verre å takle. Kjærligheten hogges i stykker, bit for bit , og til slutt blir det tomt.

Endret av I Grosny
Skrevet

Han var klar som ett egg for å bli hennes kone og datterens stefar.

:ler: Sorry, men jeg bare måtte kommentere dette. Det ble dagens latter for min del. :icon_lol: Han var klar for å bli hennes kone. :fnise:

Anonymous poster hash: 09343...bd4

• Liker 2
Skrevet

Du er litt psyk ja. Å slutte må være en aktiv handling du må jobbe deg igjennom. Tenk på deg selv som spillegal og at hun er ei tippesjappe.

Du må aktivt stoppe deg selv i å gå inn på sjappa. Det kan ta tid og man kan få tilbakefall, men opp og gå vekk vekk vekk.

Jeg har brukt en enkel metode for å slutte å gå inn på min type "tippesjappe". Hver gang trangen til å gå inn dukket opp fikk jeg av meg selv ett kraftig NEI. Deretter hadde jeg noen lystbetonte positive aktiviteter jeg straks gikk til.

Det tok sin tid men nå er jeg fri og håper du får til det samme. Klem!

Anonymous poster hash: 50912...2c1

• Liker 2
Gjest Malanthor
Skrevet

Du føler vel at hun er en trussel mot forholdet deres.

Han tilga henne flere ganger før og gikk tilbake til henne til tross for oppførselen hennes.

Du er muligens redd for at han fortsatt har følelser for henne. Kanskje det han følte for henne var sterkere enn det han føler for deg. Kanskje hun engang kaller på han og kanskje han kommer.

Slike tanker og grunner?

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror du trenger en proffesjonell samtaleparter, for det stedet du er nå, der er det ikke godt å være.

Du ser selv at det konsumerer deg.

Du hadde fått et mye bedre liv om du kunne frigjøre deg fra dette.

Siden du selv føler deg fanget i mønsteret, så må du koble inn en ekstern.

Skrevet

:ler: Sorry, men jeg bare måtte kommentere dette. Det ble dagens latter for min del. :icon_lol: Han var klar for å bli hennes kone. :fnise:

Anonymous poster hash: 09343...bd4

Hehe, her gikk det litt raskt i svingen ja. Hennes mann skulle det stå :fnise:

Det er dette jeg er stygt redd for. At han var mer tiltrukket av henne, enn av meg. Dessverre har jeg i løpet av forholdet våres kommet over flere gamle brev, sms og diverse hvor det står mange kjærlighetserklæringer. Jeg har aldri fått så mange og mye!!

Jeg vet ikke hvorfor jeg har blitt så besatt, for egentlig så ser jeg ikke på henne som noen trussel heller. Jeg vet godt at deres forhold er over for lenge siden. Det som også er merkelig er at jeg tror faktisk at jeg hadde fortsatt å vært interessert i hennes liv, selv om det skulle bli slutt mellom meg og han.

Jeg er bare så fascinert av henne! Jeg vil liksom vite alt. Hvordan var barndommen hennes, hvordan ser foreldrene hennes ut? Hvordan ser ekskjæresten hennes ut (han som hun fikk en datter med). Åssen sex hun ga kjæresten min osv.. :jolie:

ts

Skrevet

Det ser ut som du ikke er så veldig selvsikker.

Jeg ser ikke noe problem i at du Stalker henne, så lenge det ikke går utover noen så sier jeg kjør på. Etterhvert blir du nok lei av det.

Prøv å husk dine gode kvaliteter som kjæresten din har funnet i deg, og sett pris på det.

Skrevet

Du bør gå inn for å ikke søke etter info om henne. Det kan være vanskelig i starten, men etter hvert kommer du nok til å lure på hvorfor du brukte så mye tid og energi på henne.

At typen din ikke har fridd til deg ennå bør du se på som et modningstegn.

Å fri etter 3 mnd virker jo ikke særlig fornuftig.

Forstår ikke helt hvorfor han har lagt ut til deg om henne. Men sånn er visst bare noen mennesker..

Jeg har snakket minimalt om ekser med mine typer. Noen av dem vet jeg hvem er, de er fra samme sted som meg. Andre aner jeg ikke hvem er. Og det er helt ok.

Litt bør man vite om hverandres fortid, men får man først vite èn liten ting "for mye", kan ting skjære seg.

Det som har skjedd, på godt og vondt, har formet han til den gode typen han er.

Man kan ikke gjøre noe for å forandre fortiden, så du bør se fremover.

Har ikke du selv hatt ekser som du kan sammenligne dette med? For han betyr sikkert hun det samme som eksene dine betyr for deg.

Anonymous poster hash: 2dd8c...4bd
Skrevet

Jeg kjenner meg igjen. Har gjort nøyaktig det samme.. men det gikk over av seg selv. Gi det tid :) Og gjerne gjør alt du kan for å unngå facebooken hennes.

Anonymous poster hash: 32d22...91b
  • Liker 1
Skrevet

Heisann!

Min samboer var helt tøffel for sin eks. Han tok henne med på romantiske teltturer, gav henne roser og smykker, skrev romantiske brev til henne osv.
Med meg har han aldri gjort noe slikt, og en tid trodde jeg han hadde et dypere forhold til henne enn meg. Jeg tok dette opp med han, spurte hvorfor og fikk til svar at han gjorde ikke de tingene for henne, men for å beholde ''husfreden''. Han fortalte om utroskapen hun utsatte han for, løgnene, manipuleringen og all kranglingen. Han mente selv at det ikke kunne kalles en forelskelse, mer en besettelse.

I og med at hans tidligere flammer/flørter er noen venner av meg, blir jeg ikke lett sjalu. Men jeg kan til tider bli veldig usikker på meg selv, og da drømmer jeg om at jeg fersker min samboer og hans eks. Usikkerhet er normalt, og noe man må jobbe gradvis med. I mitt tilfelle gjør jeg meg ekstra flid for han de dagene det står som verst, og drar ut på trening.
Jeg har delt disse tankene med han en gang før, bare slik at han vet hvor jeg står ang. eksen hans så vi slipper noe tull i fremtiden. Det er et sensitivt tema og noe som fort kan slite en ut. Så det er greit å få pratet om det, sluppet alt ut og så gå videre. Da vet jeg at det ikke er han det står i, men meg selv.

Gjør noe fint for deg selv, fortell deg selv at det er en grunn for at du er den han er med nå. Vær glad for det dere deler nå, og lev i nuet, istedet for å bekymre seg for ting som ikke skjer.
Jobb med selvtilliten din, og ha god egenomsorg for deg selv.

Anonymous poster hash: f553f...919
Skrevet

Tror nok grunnen er fordi han har fortalt deg så mye om henne før dere ble sammen.

Jeg hadde en lik episode med eksen min han fortalte om en dame de hadde vært lenge sammen og det ble slutt fordi hun ville ha barn og ikke han,ikke fordi de ikke elsket hverandre. Jeg var så besatt av henne snoket hele tiden på fb selvom hun aldri byttet profil bildet. Det som gjorde meg mer skeptisk og sjalu var da han kalte meg hennes navn og jeg snoket på hans pcer fant sanger med hennes navn. Tror han elsker og elsket henne forsatt da vi var sammen.

Anonymous poster hash: 75929...9ce
  • Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg av utestengt bruker.

Irrlys, mod.

Skrevet

Håper hun ikke har en kanin......

Anonymous poster hash: c9d40...f6c

• Liker 1
Skrevet

Håper hun ikke har en kanin......

Anonymous poster hash: c9d40...f6c

??

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...