AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #1 Skrevet 21. oktober 2013 Jeg ble sammen med en fyr for 6 måneder siden. Jeg har hele tiden merket at han var veldig spesiell på mange måter, men så det mer som noe positivt enn noe negativt. For det første så har han veldig problemer med å stole på meg, jeg har aldri gjort noe mot han som skulle få han til å tenke at jeg ikke er til å stole på. Han beskylder meg for det ene og det andre når jeg ikke er med han og tror jeg er utro hele tiden. Det virker også som at han elsker å diskutere og krangle. Han starter en krangel ut av ingenting og gir seg som regel ikke før jeg gir meg.Jeg har begynt å føle at jeg må passe på hva jeg sier for å unngå en krangel.Og så til det verste: han er heelt avhengig av meg. Han vil ha meg hos han hele tiden, han spiser ikke hvis ikke jeg er der med han, han rydder ikke huset sitt uten meg, hvis jeg har vært med han en hel uke, for så å reise hjem ringer han meg etter en time og vil snakke i timesvis. For noen dager siden tok jeg meg en dusj mens han var ute å luftet hunden, da han kom inn igjen ble han kjempe lei seg og sur fordi jeg hadde dusjet uten han fordi han "hadde gledet seg sånn til å dusje med meg". Han er også veldig egoistisk til tider, og forventer at jeg gjør stort sett alt for han. Et eksempel: Hvis jeg skal ha noe å drikke og bare tømmer ned i mitt eget glass kan han bli kjempe furten. MEN når han bare tømmer ned i sitt eget glass og jeg spør:"kan du ikke tømme ned i mitt og?" blir han litt sånn små irritert fordi han må gjøre noe for meg. Han kan også komme med kommenterer som sårer veldig mye. som feks: han fortalte meg at jeg hadde blitt kjempe tynn og så ut som et beinrangel, han så jeg ble veldig lei meg, men fortsatte og fortelle meg hvor "stygg" jeg så ut, og var helt hensynsløs. Hvis han er i godt humør er han helt annerledes. Da har vi det kjempe bra sammen, og han virker ikke egoistisk i det hele tatt. Han har slitt hele livet sitt med en misshandlene pappa, han har adhd og dysleksi. Kan det forklare hvorfor han er som han er? Anonymous poster hash: 47606...894
geene Skrevet 21. oktober 2013 #2 Skrevet 21. oktober 2013 Jeg tror du må vurdere om dette er noe du kan leve med, eller helst leve uten. Høres ut som om han har seriøse problemer som han bør gå til profesjonelle å utbedre før han er klar for et forhold? Har dere vært sammen lenge?
AryaUnderfoot Skrevet 21. oktober 2013 #3 Skrevet 21. oktober 2013 Tror nok det kan være mye som ligger i bunn som kan gi forklaring på oppførselen hans, men den er uansett ikke akseptabel. Prøv å hjelpe han med å få profesjonell hjelp, hvis han ikke vil så tror jeg nok ikke jeg hadde orket. Kjæresten din skal bygge deg opp, ikke bryte deg ned. Det er viktig å tenke på seg selv, noe han tydeligvis gjør til de grader, på tide at du også gjør det.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #4 Skrevet 21. oktober 2013 Han høres paranoid ut. I tillegg kan nok oppveksten med faren ha gjort at han ikke har noen gode forbilder i fht relasjoner. I verste fall har han lite empati. Høres ikke ut som en jeg ville satset på. I alle fall ikke om man vil bli lykkelig. Unntaket måtte være om han selv innser sine problemer og er motivert for å jobbe med dem profesjonelt - med en psykolog eller samlivsterapeut.Anonymous poster hash: 27d0a...7e2
Vill Skrevet 21. oktober 2013 #5 Skrevet 21. oktober 2013 Grøss! Her er mykje rar oppførsel som eg aldri kunne ha levd med! Han virker trengende, kontrollerende, usikker på seg sjøl.. Du må kjenne etter om dette er noko du kan leve med. Han treng profesjonell hjelp!
Gjest Caroline55 Skrevet 21. oktober 2013 #6 Skrevet 21. oktober 2013 (endret) - Endret 9. november 2013 av Caroline55 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #7 Skrevet 21. oktober 2013 Jeg støtter den om at du kanskje burde oppsøke psykolog for din egen del, for du har antagelivis veldig lite selvrespekt når du lar han forskjellsbehandle deg så mye og bare godtar det. Du prøver å legge all hans forferdelige oppførsel på at han hadde en vanskelig barndom, men hadde han virkelig ville forandre seg for deg så hadde han skaffet hjelp. Når det er såpass ille etter bare 6 måneder da dere begge burde være veldig forelsket, så tenk på hvor ille han blir om et år. Du kan være i et så ille forhold du vill under illusjonen om at han sikkert vil forandre seg, men ikke få et barn inn i dette forholdet! Da vil du være med på å skape et menneske som over tid vil bli like ødelagt som kjæresten din. Anonymous poster hash: 78a0f...57e 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #8 Skrevet 21. oktober 2013 Hvis du fortsetter å være sammen med han vil han manipulere deg og psyke deg ut, han vil avskille deg fra omverden så mye som mulig og det blir et helvete. Kom deg vekk mens du enda har sjangs, uansett hvor vanskelig det er å bli kvitt han nå, blir det ti ganger vanskeligere om du venter. Anonymous poster hash: f427e...b82 1
Gjest Lille-pus Skrevet 21. oktober 2013 #9 Skrevet 21. oktober 2013 Det høres veldig slitsomt ut det du forteller... Jeg ville blitt desperat av mangel på frirom for meg selv og eget liv... desperat av å stadig stå til ansvar ved å bli tillagt skyld for hver tanke jeg ikke hadde tenkt... (ref. det du sier om at han stadig påstår du er utro). Jeg tror du skal tenke deg veldig godt om. Jeg vet jeg hadde takket for meg og gått videre uten ham. 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #10 Skrevet 21. oktober 2013 Det virker også som at han elsker å diskutere og krangle. Han starter en krangel ut av ingenting og gir seg som regel ikke før jeg gir meg.Jeg har begynt å føle at jeg må passe på hva jeg sier for å unngå en krangel. Dette alene burde jo være nok til å revurdere hele opplegget. Vi du virkelig leve ett liv hvor du skal forandre deg for å unngå ubehageligheter fra samboer? Hans fortid er ikke ditt problem - det kan forklare adferd, men det er ingen unnskyldning for den. Anonymous poster hash: 0ee87...f89 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå