Gjest Pjusk Skrevet 3. mai 2004 #1 Skrevet 3. mai 2004 Vi snakker sammen om Lilly Valentin på jobben nå, og er uenige om hva den handler om. Så filmen for maaaange år siden, og synes å huske det handlet om en godt voksen dame som forelsket seg i en greker bla. Men de andre protesterer heftig... Kan dere gi meg kort referat?
Arkana Skrevet 3. mai 2004 #2 Skrevet 3. mai 2004 Jeg tror du tenker på Shirley Valentine. Etter det jeg kan se er det ingen film som heter Lily Valentine. Men du har i allefall rett. Det handler om Shirley som bor med en tosk av en mann, og en venninne inviterer henne med til Hellas. Først vil hun ikke dra, men da mannen hennes får glasset til å renne over for henne stikker hun av mens han er på jobb og etterlater seg en lapp (og mat i fryseren). I Hellas finner denne venninnen en elsker og lar henne i stikken, så Shirley bruker dagene på stranden og vandrer i byen for seg selv. Så treffer hun en greker som tar henne med rundt i byen. Hun blir vel ikke akkurat forelsket i ham, mer i selve livet i Hellas, overrasket over at hun (som trodde hun var en kjedelig husmor) kan bli likt av andre og ha et godt liv. Så da hjemreisedatoen kommer bestemmer hun seg for å bli i Hellas og får en jobb som servitør. Denne grekeren har for lengst dumpet henne. Til slutt kommer mannen hennes til Hellas. Vi vet ikke helt hvordan det slutter, om de drar hjem eller blir boende, men i allefall har nok mannen forstått at han ikke skal ta henne for gitt og tro at hun er hans personlige tjener. En fin film.
*Shira* Skrevet 3. mai 2004 #3 Skrevet 3. mai 2004 Lenge siden jeg har sett filmen. Etter min hukommelse handlet filmen om Lilly som har gitt og oftret alt for mann og barn. Uten å få respekt for den hengivne personen hun er. Hun drømmer seg bort ved kjøkkenbenken, men klarer ikke oppfylle drømmen om å reise pga økonomi og en sirumpa mannssjåvinist. Filemn beskriver hennes løsrivelse fra denne tillværelse hun ikke orker å være i mer. Hun drar alene til Hellas, mannen sitter igjen totalt i sjokk(stakkars :o ). Lurer på om hun startet eller begynnte å jobbe i en restaurant. Resten husker jeg ikke men ivertfall får hun tilbake selvtillit og får et mye bedre selvbilde og klarer å si sin mening. Veldig rørende film, og Lilly er en vidunderlig person. Tror mannen kom kom krypende på sine knær....
Gjest Pjusk Skrevet 3. mai 2004 #4 Skrevet 3. mai 2004 Tusen takk for svar! Er Shirley og Lilly samme person? Anne Marit Jacobsen turnerer jo med et show som heter Lilly Valentin - vet dere om det er teaterforestillingen av filmen dere beskriver?
Arkana Skrevet 3. mai 2004 #5 Skrevet 3. mai 2004 Ja, Lily Valentine er nok den norske utgaven, men originalen heter Shirley.
*Shira* Skrevet 3. mai 2004 #6 Skrevet 3. mai 2004 Tusen takk for svar! Er Shirley og Lilly samme person? Anne Marit Jacobsen turnerer jo med et show som heter Lilly Valentin - vet dere om det er teaterforestillingen av filmen dere beskriver? Ja det stemmer nok det at hun het Shirley i den eng. filmen :-) Det showet som Anne Marit Jacobsen turnerer med er basert på samme storyen. Den dama er helt rå og fyller sikkert rollen som Shirley/Lilly. Jeg har desverre ikke sett denne oppsettn. men har du mulighet må du dra :-)
Lilletrollet Skrevet 3. mai 2004 #7 Skrevet 3. mai 2004 Var dette den samme damen som snakke med "veggen" hjemme,og senere med en stein i Hellas? Det var en kjempe morsom/fin film! Lilletrollet
Arkana Skrevet 3. mai 2004 #8 Skrevet 3. mai 2004 Var dette den samme damen som snakke med "veggen" hjemme,og senere med en stein i Hellas? Det var en kjempe morsom/fin film! Ja, det stemmer. Det hadde jeg glemt. "Hello Rock. How are you today?"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå