Gå til innhold

Frakte flyttelass langt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i Tromsø og har tenkt til å flytte til Bergen. Med tanke på ting og sånt, hvordan får jeg det med meg? Finnes det noen som jobber med sånt at de frakter flyttelass, selv om det er såpass langt? Vet noen hvordan det blir gjort?

Anonymous poster hash: bbe2f...e90
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Belag deg på at det kommer til å koste fra 15000-40000(kommer an på hvor mye som skal fraktes) å flytte med flyttebil så langt da.

Anonymous poster hash: d09bb...013
  • Liker 1
Skrevet

Jepp, det er kjempedyrt. Hvis du ikke vil kjøre mange turer selv, eller har noen som kan hjelpe deg.

Skrevet

Jeg fikk flyttelasset mitt sendt med Hurtigruta da jeg flyttet fra Bergen til Vesterålen. Husker ikke hva jeg betalte for det, og det er jo femten år siden uansett. Men du kan jo undersøke om det fremdeles er mulig.

Anonymous poster hash: 7cbfe...c7b
Skrevet

Oisann, det var litt dyrt ja! :sjokkert: Men hva om jeg bare tar et par ting, får man sendt en tv sendt med posten foreksempel?

- ts

Skrevet

leie en container?

som de andre foreslo oppe her, er ikke det veldig dyrt? Oppe i flere 1000?

Skrevet

Det finnes mennesker som jobber uavhengig av de store flyttefirmaene som naturlig er billigere. Forhør deg litt rundt så skal du se der er en med varebil et sted.

Anonymous poster hash: 49cae...2f5
Skrevet

Og foresten, om du har sjåfør eller kan kjøre selv så går det jo an å leie varebil eller henger.

Anonymous poster hash: 49cae...2f5
Skrevet

Kan ikke kjøre så langt selv nei.. men skal forhøre meg, tusen takk:)

Skrevet

Jeg flyttet en gang vha. Linjegods. De kjørte containeren til der jeg skulle laste på flyttelasset. Neste dag hentet de den og et par dager etter sto den utenfor blokka på mitt nye bosted. Så hadde jeg en dag på meg til å få ut tingene og få dem på plass i leiligheten.

Vet ikke om de driver med det lenger, men går jo an å ringe og spørre. Den gang var det i allfall mye billigere enn å leie flyttebyrå.

Skrevet

Jeg flyttet en gang vha. Linjegods. De kjørte containeren til der jeg skulle laste på flyttelasset. Neste dag hentet de den og et par dager etter sto den utenfor blokka på mitt nye bosted. Så hadde jeg en dag på meg til å få ut tingene og få dem på plass i leiligheten.

Vet ikke om de driver med det lenger, men går jo an å ringe og spørre. Den gang var det i allfall mye billigere enn å leie flyttebyrå.

Tusen takk :) Hvor langt var det, og betalte du mye?

Skrevet

Det var ca 50 mil. Det er så mange år siden at jeg husker rett og slett ikke hva jeg betalte, men jeg vet jeg sjekket priser på vanlige flyttebyråer også og Linjegods var klart billigere.

Skrevet

Takk for svar :)

Skrevet

Det går an å kontakte Bring eller noe også, de fleste "trailerfirmaer" kan ofte frakte om du pakker det selv. Det beste er om du har noen du kjenner med lappen på det som vil hjelpe deg, så kan du leige en trailer ett par dager. Da jeg flyttet utnyttet jeg at familien er medeigere i ett transportfirma så jeg fikk låne bil gratis og pappa har lappen. Han kjørte alle "skumle" områder mens jeg øvelseskjørte en del der det bare er å følge europavegen. Gjennom at vi delte kjøringen så ble det ikke så mye på hver :) Er litt langt å kjøre fra Tromsø for en person

Anonymous poster hash: 9ac09...348

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...