Gå til innhold

Talk nerdy to me

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

(det er selvfølgelig litt hysj-hysj. Regner med at eventuelle folk som kjenner meg IRL forstår det)

Skrevet

Mer matprat. Nå må jeg skryte av middagen i dag. For den ble god.

Stekt andebryst med salat, sylta ingefær, søtpotet, asparges og bringebær- og sennepsvinaigrette.

10785234685_e9f9d81d81_c.jpg

Helt greit, altså.

Etter middagen klappet jeg J-man litt på hodet og sa "you married well". :ler:

10785236145_fa454c3294_c.jpg
  • Liker 2
Skrevet

Det så helt himmelsk ut! :jepp:

Jeg spiste forresten is med whisky i her om dagen! :nigo:

Diplom-is Premium Irish Cream og sjokoladebiter! Med følgende på ingredienslista: whisky 0,4% (40 vol% alkohol) :ler:

Men den var god, altså! :jepp:

Skrevet (endret)

Jaaa, den har vi og prøvd! Nom!

åh, men jeg har laga iskrem med whisky i selv en gang! Denne: Whisky, honey and caramelised oat parfait

SINNSSYKT GODT! Og enkelt. Tydelig whiskysmak uten at det ble for mye. Heh - hvorfor i alle dager har jeg aldri laga det der igjen?

Endret av Pingting
Skrevet (endret)

OK. Gode historier bør deles. Selv om de er litt på min bekostning.

Jobben min nå for tiden er et vikariat på et museum. En av arbeidsoppgavene er å ta imot eksterne bestillinger på fotografier vi har i samlingen vår. Det gikk ikke så bra i dag. *klipper inn FB-statusen min fra tidligere i dag*

Tegn på at det er mandag:
du er på jobb.
Drittrøtt.
Du mottar en mail fra en engelskmann som spør om muligheten for å bruke noen av museets bilder i en populærvitenskapelig publikasjon.
Du skriver en høflig, informativ mail tilbake.
På så klingende britisk som mulig.
Bruker tid på å sjekke at grammatikk og formaliteter er på plass.
Og legger ved en link til info om priser og bruksbetingelser for museets bilder.

Så sender du den.
Og SÅ oppdager du at linken slett ikke gikk til museets nettsider, men til IMDBs side om filmen "Motocross Zombies From Hell".

:blink:

#denfølelsen #jegvilhjem #needsmoarcoffeee

Endret av Pingting
  • Liker 3
Skrevet

Jeg holdt på å dette av stolen i dag morges da jeg så den oppdateringen. :hoho:

Fikk du noe svar?

Skrevet

Jada! Så fort den verste panikken hadde gitt seg, så fikk jeg sendt riktig link, sammen med en beklagelse og skylding på kombinasjonen mandag morgen + lite kaffe + pågående diskusjon om B-filmer med en annen.

Også fikk jeg til svar at det ikke var noe å bekymre seg for. Og at han faktisk hadde sendt feil link til noen samme morgen selv.

Jeg turte ikke spørre om hva han sendte feil.

• Liker 1
Skrevet

:hoho:

Jeg fikk en gang en forespørsel fra en trøblete kunde. Jeg var ikke interessert i å ha noe med ham å gjøre, og sendte derfor en veldig direkte mail om det til sjefen slik at han kunne ta seg av saken. Bare det at jeg sendte ikke mailen til sjefen. Jeg sendte den til kunden :danse:

Whiskyis er forresten dødsgodt! Det har jeg lagd selv et par ganger, men oppskriften jeg brukte er forsvunnet :(

Skrevet
:skratte: både av Pings link og Gabys feilsending... Det er så altfor lett å gjøre noe sånt...! :ler:
Skrevet

Når vi først snakker om is: På en av de fancy restaurantene vi var på i Paris fikk jeg servert gravlaks med wasabi-is. Det var helt sinnsykt digg! :rodmer:

Skrevet

Høres ut som en fin jobb forresten :rodmer:

Njæææh, den er er egentlig ganske kjedelig og litt hjernedød. Men helt grei. Jeg foretrekker å være ute og grave hull i bakken :)

:hoho:

Jeg fikk en gang en forespørsel fra en trøblete kunde. Jeg var ikke interessert i å ha noe med ham å gjøre, og sendte derfor en veldig direkte mail om det til sjefen slik at han kunne ta seg av saken. Bare det at jeg sendte ikke mailen til sjefen. Jeg sendte den til kunden :danse:

Whiskyis er forresten dødsgodt! Det har jeg lagd selv et par ganger, men oppskriften jeg brukte er forsvunnet :(

bahahaha, noe sånt kunne jeg fort ha funnet på også! :ler:

Når vi først snakker om is: På en av de fancy restaurantene vi var på i Paris fikk jeg servert gravlaks med wasabi-is. Det var helt sinnsykt digg! :rodmer:

OMG, det hørtes sært-kult ut! :hjerte:

Skrevet

Eplemos. Det er nesten det enkleste i verden.

10808217846_8553c579ec_z.jpg
Vi hadde noen epler som begynte å ligne litt på før-bildet i en botoxreklame. Litt krøllete og stusselige, med "flott personlighet", dvs. fine på innsiden. Frista ikke å spise de som de var, men det betyr jo ikke at de ikke duger til noe!
Så jeg tok tre stk krølleepler og skrella, fjerna kjerne og skar dem opp i biter. Boms, oppi en liten kjele med littegranne vann i bunn, sett på kok med lokk, 5-10 min. Også heiv jeg oppi noen bringebær fra fryseren. Fordi farge. Og en solid dæsj med kanel. Fordi nom. Ikke noe sukker, epler er søte nok som de er. Og over på et glass.
10808350234_4ca3ea15e5_z.jpg
15 min tok det, fra beslutningen ble tatt til kjelen ble satt i oppvaskstativet. Så har jeg noe å ha på frokost-proteinpannekakene mine resten av uka og vel så det. Kjapt, sunt, rødt, slapp å kaste mat. Awesome.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...